Najväčší dopravný projekt hlavného mesta za desiatky miliónov čaká na kolaudáciu

  • Na Bratislavský samosprávny kraj prišla žiadosť o vydanie predčasného užívania 1. a 2. etapy trate medzi Karlovou Vsou a Dúbravkou
  • Projekt obmedzil dopravu do Dúbravky, Karlovej vsi a Lamača
  • Čoskoro po kolaudácii by sa Bratislava mohla tešiť z vynovenej trate a z aspoň čiastočného konca dopravných problémov
TASR/BSK
  • Na Bratislavský samosprávny kraj prišla žiadosť o vydanie predčasného užívania 1. a 2. etapy trate medzi Karlovou Vsou a Dúbravkou
  • Projekt obmedzil dopravu do Dúbravky, Karlovej vsi a Lamača
  • Čoskoro po kolaudácii by sa Bratislava mohla tešiť z vynovenej trate a z aspoň čiastočného konca dopravných problémov

Magistrát hlavného mesta požiadal Bratislavský samosprávny kraj o predčasné užívanie trate medzi Karlovou Vsou a Dúbravkou. Práce, ktoré na trati prebiehajú, skomplikovali dopravu v Bratislave. Matúš Vallo sa s tým vysporiadal po svojom a dopravu situácii prispôsobil. Už čoskoro by sa však cestujúci mohli tešiť z nových a moderných tratí, či zastávok.

zdroj: Bratislavský samosprávny kraj

„Modernizácia električkovej trate v Karlovej Vsi a Dúbravke je veľmi dôležitý dopravný projekt. Po jej dokončení bude cestovanie oveľa komfortnejšie. Okrem kompletnej výmeny koľají a trakčného vedenia sa môžu cestujúci tešiť na nové bezbariérové zástavky, moderný mobiliár, či elektronické tabule. Zásadnú zmenu predstavuje aj vybudovanie dvoch prestupných uzlov – Molecova a Damborského. Úplnou novinkou bude zelený povrch trate,“ uviedol bratislavský župan Juraj Droba.

Realizácia radiály stojí mesto 65 miliónov

Podľa zmluvy mesto zaplatí firme TSS GRADE, a.s. 65,1 milióna eur s DPH. Za danú cenu by firma mala vybudovať rýchlejšiu, bezpečnejšiu a odhlučnenú radiálu. Z konečnej zastávky až po tunel by sa mala cesta skrátiť vďaka preferencii na všetkých križovatkách o 3 minúty. Vallo taktiež sľúbil na veľkých prestupných uzloch moderné integrované prestupné zastávky, ktoré zabezpečia ľahký a bezpečný prestup, či nové zastrešené a osvetlené zastávky.

zdroj: Bratislavský samosprávny kraj

Kolaudácia môže ešte trvať

V prvej a druhej etape je v  konaní viac než 250 účastníkov. Pri prvej etape kolaudácie radiály mesto požiadalo o predčasné užívanie už 2. septembra. Ide o úsek medzi zastávkou Molecova, až po obratisko Karlova Ves. Trať však už na prvý pohľad nebola pripravená. Po jej dokončení a vydaní všetkých potrebných podkladov vydá Bratislavský samosprávny kraj povolenie čo najskôr.

Druhá etapa sa týka časti trate medzi obratiskom Karlova Ves, až po Hanulovu. Mesto požiadalo o vydanie povolenia k predčasnému užívaniu už 28. októbra 2019. Pred schválením ešte musí opäť prebehnúť ústne pojednávanie so všetkými zainteresovanými  stranami, ktoré má byť 18. 12. Následne kraj vydá povolenie v „expresnom, ale zákonnom termíne“.

„Na župe sme pri všetkých potrebných krokoch nestratili ani deň, no musíme sa riadiť zákonnými postupmi a lehotami. V prvej etape je 83 účastníkov konania a v druhej dokonca až 172. K tomu treba pripočítať všetky dotknuté orgány, ktorým musíme doručiť oznámenia,“ ozrejmil bratislavský župan,

zdroj: SITA/Bratislavský samosprávny kraj

Dočkáme  sa hotovej električkovej trate?

Trvanie celej stavby až po odovzdanie  je podľa zmluvy  455 dní. Výstavba 3. etapy radiály by sa mala skončiť 11.9. 2020. Napriek určenému termínu je otázne, kedy bude celá stavba hotová. Proces môžu spomaliť mnohé faktory a kolaudačné procesy. Ak by však vydal Bratislavský samosprávny kraj povolenie na predčasné užívanie v blízkej dobe, už čoskoro by sme sa mohli tešiť z električky do Dúbravky.

Zdroj: TS, bratislavskykraj.sk, bratislava.sk

Najnovšie video