Náladu si zlepšíš aj bez cvičenia. Prezradíme to, čo ti pomôže v čase pandémie

  • Obdobie pandémie zanecháva stopy aj na našej nálade
  • Veľa ľudí tak začalo cviciť, vďaka čomu si vyčistia hlavu od myšlienok
  • Ak si potrebuješ zlepšiť náladu, cvičenie nie je jediná aktivita, s ktorou môžeš začať
  • Obdobie pandémie zanecháva stopy aj na našej nálade
  • Veľa ľudí tak začalo cviciť, vďaka čomu si vyčistia hlavu od myšlienok
  • Ak si potrebuješ zlepšiť náladu, cvičenie nie je jediná aktivita, s ktorou môžeš začať

Mnoho ľudí sa počas pretrvávajúcej pandémie začalo zameriavať na seba. Fitness centrá sú síce zatvorené, no aj tu platí, že keď sa chce, všetko sa dá.

Ľudia sa začali venovať cvičeniu nielen kvôli zovňajšku, ale aj pre podporu svojho duševného zdravia. Cvičením sa z tela síce vyplavujú endorfíny, ale nie je to však lákavé pre každého.

Aj napriek tomu, že všetci žijeme životy v obmedzenom režime, stále sa nájdu aktivity, ktorými si ich môžeme spestriť. The Guardian priniesol niekoľko nápadov, ktoré ti zaručene pomôžu stráviť čas v karanténe zmysluplne.

Pokojné telo, pokojná myseľ

Pri slove meditácia ľuďom napadnú rôzne prepojenia – sediaci budhistický mních v ďalekých Himalájach, ezoterika, duchovno, neznámo. Za posledné mesiace sa však na meditáciu obracia čoraz viac bežných ľudí.

Je to práve preto, že ľudia začali pozorovať pozitívne účinky meditácie či už po fyzickej, alebo psychickej stránke. Vďaka meditácii sa môžeš vypnúť po dlhom dni a uvoľniť sa.

meditácia produktivita lifehacking rady inšpirácia
zdroj: Unsplash/Omid Armin

Meditácia ti okrem hlbokej relaxácie aj pomôže odbúrať stres. Z dlhodobého hľadiska napomáha k silnej imunite, zvýšenej kreativite či schopnosti sa učiť.

Ak si s meditáciou ešte nezačal, je skvelý čas to skúsiť. Ako The Guardian uvádza, k správnej meditácii ti pomôžu aplikácie ako Calm a Headspace. Taktiež aj YouTube, kde nájdeš množstvo vedených meditácií.

Čo je na papieri, to platí

Každý sa občas stratí vo vlastných myšlienkach. Cvičenie síce pomáha vyčistiť hlavu, avšak vedenie vlastného diára či zápisníka tiež stojí za pokus.

Pandémia okrem všetkého spôsobila aj to, že mnoho z nás sa zastavilo a začalo premýšľať nad vlastným prežívaním, na ktoré sme v neustálom zhone zabúdali.

Je dokázané, že denník prispieva k duševnému zdraviu. Ak máš pocit, že sa v tebe hromadí príliš veľa myšlienok, skús ich dať na papier. Pomôže ti to utriediť nielen veci, ktorými prechádzaš, no taktiež sa k ním môžeš kedykoľvek vrátiť, a teda pozorovať priebeh svojej cesty.

denník produktivita lifehacking rady inšpirácia
zdroj: Unsplash/Adolfo Félix

Zapisovať si môžeš čokoľvek. Ľudia majú mnoho nápadov, no pri kvante vecí, ktoré každý deň riešia je prirodzené, že na ne jednoducho zabudnú. 

Ak sa si svoje nápady a postrehy budeš zapisovať, budeš ich mať stále na pamäti, čo môže dopomôcť k tomu, aby si svoje plány začal realizovať.

Zapisuješ si svoje myšlienky?

Vzdelávanie nekončí

Väčšina žiakov sa vzdeláva dištančne a v obmedzenom režime. To však neznamená, že nemôžeš nadobúdať vedomosti aj mimo výučbu či už študentom si, alebo nie.

Práve tento čas je skvelou dobou pre vzdelávanie vo všetkých oblastiach, nakoľko máme k dispozícii oveľa viac času ako kedykoľvek predtým.

Dnešná doba pokročilých technológii ponúka rôzne možnosti. Ako The Guardian informuje, k dispozícii je množstvo online kurzov či aplikácií, ktoré ti pomôžu napredovať. Jednou z nich je aplikácia Duolingo, ktorá ti pomôže pri učení sa cudzieho jazyka.

vzdelávanie produktivita lifehacking rady inšpirácia
zdroj: Unsplash/Priscilla Du Preez

Okrem toho, že môžeš čerpať nové vedomosti, rozvíjať môžeš aj svoju kreativitu. Ľudia často nemali čas na svoje koníčky, vďaka ktorým si nielen oddýchli, ale aj rozvíjali svoju motoriku.

Ak je teda niečo, s čím si už dlho plánoval začať, teraz je ten správny čas. Okrem toho, že v tvojich rukách môžu vzniknúť originálne veci, do budúcnosti si vytvoríš zvyk a budeš týmto veciam venovať čas aj naďalej.

Venuj svoju energiu pomoci druhým

Ľudia dnes potrebujú vzájomnú spolupatričnosť, pretože veľa ľudí je opustených, prišlo o prácu alebo sa ocitli v ťažkých životných situáciách, kedy im nemá kto pomôcť.

Ak máš pocit, že sa v tebe hromadí veľa energie, je čas ju venovať ľudom, ktorým chýba. Nemusíš zachraňovať svet, ani venovať milióny eur charite.

pomoc produktivita lifehacking rady inšpirácia
zdroj: Unsplas/Hannah Busing

Je dokázané, že pomoc druhým v nás vyvoláva pozitívne emócie. Je preto dôležité neuzavrieť sa ani v tejto dobe do seba, ale hľadať spôsoby, ktoré ti pomôžu udržiavať kontakt s ľuďmi.

Niekedy stačí len obyčajný telefonát známemu, pomoc človeku bez domova či príspevok organizácii, ktorej aktivity sa ti páčia.

Nezabudni ani na seba

Pri pomoci ostatným by si nemal zabúdať ani na seba. Ak si mal problém venovať si dostatok času a zamerať sa na svoje potreby, môžeš na tom zapracovať práve teraz. Či už ide o vytvorenie nových zvykov, rutiny, alebo chceš vo svojom živote niečo zmeniť, je dôležité na tom pracovať.

Pri čítaní rôznych príspevkov o formovaní návykov pravdepodobne zistíš, že vytvorenie návyku sa líši. Štandardná rada špecialistov však ostáva rovnaká.

Máš pocit, že ťa pohltila prokrastinácia? Vyskúšaj pravidlo dvoch minút, môže ti pomôcť

Ako Greelane uvádza, väčšina odborníkov sa zhodne na tom, že ak danú aktivitu budeš praktizovať v pravidelných intervaloch po istú dobu, stane sa pre teba prirodzenou.

Aj napriek tomu, že pandémia priniesla mnoho negatívnych momentov, je dôležité sa na veci pozerať aj z iného uhla pohľadu. Práve tento čas ti môže priniesť rozvoj po akejkoľvek stránke.

Zdroje: Greelane, The Guardian

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK