Nemecko si je vedomé, že redukovať tvorbu emisí je potrebné už dnes. Podniká prvé kroky

  • Je ale trolejové vedenie nad diaľnicou krok správnym smerom?
  • Je ale trolejové vedenie nad diaľnicou krok správnym smerom?

Pri preprave tovaru z jedného miesta na druhé sa spoliehame hlavne na nákladné autá, ale tie spôsobujú veľké množstvo znečistenia. Preto sa Siemens a nemecký štát Hesensko spojili v iniciatíve vytvoriť 10-kilometrový úsek elektrickej diaľnice. Hybridné kamióny sa na nej budú môcť pripojiť k nadzemnému trolejovému vedeniu, ktoré im umožní ísť čisto na elektrickú energiu a po opustení siete eHighway sa prepnú späť na naftu. Systém bude inštalovaný na diaľnici A5 medzi križovatkou Zeppelinheim/Cargo City Süd pri letisku vo Frankfurte a križovatkou Darmstadt/Weiterstadt.

Iniciatíva Siemens eHighway by mohla v porovnaní s prevádzkou na naftu zdvojnásobiť energetickú účinnosť kamiónov. Ešte lepšie je, že návrh umožňuje dodatočne namontovať elektrický pohon na akýkoľvek nákladný automobil a elektrické vedenie je postavené ponad existujúcu cestu, takže sa ľahko integruje s existujúcou infraštruktúrou.

Základným prvkom systému je aktívny pantograf (mechanické spojenie) v kombinácii s hybridným hnacím systémom, ktorý umožňuje vozidlám automaticky prejsť na hybridný motor na cestách bez nadzemných vedení. V kombinácii s autonómnymi a elektrickými nákladnými vozidlami, ktoré sú vo vývoji by mohlo dôjsť k výraznému poklesu emisií produkovaných nákladnými autami.

foto: siemens.com

Očakáva sa, že globálna nákladná doprava v priebehu najbližších 30 rokov narastie o 200 %, takže je nevyhnutné, aby sme riešili emisie ňou produkované, ak chceme spomaliť globálne otepľovanie. Podľa spoločnosti Siemens je eHighway inteligentným spôsobom ako to urobiť, pretože stále umožňuje používať cestu aj iným vodičom. Prvý systém eHighway bol vlani otvorený v Štokholme a Siemens v súčasnosti testuje ďalší v Kalifornii.

Avšak od začiatku rozhovorov, návrhov a predbežných obchodov v roku 2012 sa v médiách vyskytli pochybnosti. Renomovaný nemecký časopis Spiegel vydal v roku 2012 stanovisko, v ktorom Christian Wüst popisuje projekt ako “jeden z najhlúpejších nápadov v automobilovom priemysle.“ Naďalej píše, že táto myšlienka nie je veľmi inovatívna ani priekopnícka. Argumentuje, že vozidlá prevádzkované na trolejových vedeniach tu máme už dávno v podobe trolejbusov, ktoré tiež dokážu využívať dieselové motory.

 

zdroj: inhabitat.com/progrss.com

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá