Neviditeľný „IKEA efekt”. Nábytkársky magnát vytvoril trik, ktorý už ovplyvnil aj teba

  • Za úspechom značky stoja tri veci
  • Produkty musia byť niečím výnimočné
  • Základom je aj jedinečný marketing
  • A k tomu „neviditeľný“ psychologický trik
nábytok
Unsplash/Jay Wennington, tommao wang
  • Za úspechom značky stoja tri veci
  • Produkty musia byť niečím výnimočné
  • Základom je aj jedinečný marketing
  • A k tomu „neviditeľný“ psychologický trik

Vytvoriť úspešnú marketingovú stratégiu rozhodne nie je ľahké. Je to dlhodobý proces, ktorý si vyžaduje vysokú dávku kreativity, nemenej však poznatkov zo psychológie.

„Útok“ na spotrebiteľa musí byť presne mierený, a teda plne prepracovaný. Napriek tomu, že marketing nie je jednoduchá záležitosť, škandinávsky nábytkársky magnát IKEA stavil v určitom zmysle na jednoduchosť, a tým zmenil nastavenie mysle svojich zákazníkov.

Psychologický efekt, na základe ktorého ľudia túto švédsku značku milujú, dokonca dostal pomenovanie presne podľa nej a hovoríme o „IKEA efekte“. O čo vlastne ide a ako môžeš tento perfektný psychologický trik využiť aj vo svoj prospech?

Bez práce nie sú koláče. Doslova

O počiatkoch tohto zaujímavého fenoménu píše aj portál Psychology Today, pričom sa vracia späť do začiatkov 50. rokov 20. storočia. Presne v tomto období totiž prišla na trh na tú dobu revolučná novinka – instantná zmes na prípravu koláčov. 

Domáca gazdiná teda zrazu nemala s prípravou sladkostí pre celú rodinu žiadnu prácu navyše – všetko stačilo nasypať do misky a zaliať trochou vody. Hotovo. 

Prirodzene by sme predpokladali, že ženy museli byť z tohto vynálezu nadšené – ušetrili si predsa množstvo času prípravou surovín, zháňaním jednotlivých položiek v obchode, ich vážením, umývaním jednotlivých nádob… Opak bol ale pravdou. 

Tento článok je dostupný členom Startitup PREMIUM

Zdroje: Psychology Today, FS, ZOOM Magazin

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá