Nevieš, ako piť rozumne? Vďaka tejto kampani si môžeš otestovať svoje „Drink IQ“

  • So vzdelávacou kampaňou prišla spoločnosť Diageo
  • Pre slovenský trh ju pripravila agentúra Work&Hugs
  • Má priviesť mladých k rozumnej konzumácii alkoholických nápojov
Works and Hugs
Works and Hugs
  • So vzdelávacou kampaňou prišla spoločnosť Diageo
  • Pre slovenský trh ju pripravila agentúra Work&Hugs
  • Má priviesť mladých k rozumnej konzumácii alkoholických nápojov

Alkohol je bežnou súčasťou takmer každej spoločnosti a zároveň by sme človeka, ktorý s ním nemá negatívnu skúsenosť, hľadali ťažko. Nepríjemné bývajú najmä stavy, keď to s alkoholom preženieme. To môže viesť k zdravotným komplikáciám, ale aj k nepríjemnému znemožneniu sa na verejnosti.

Kampaň, ktorá sa venuje konzumácii alkoholu s rozumom, priniesla medzinárodná spoločnosť Diageo. Pre slovenský trh ju pripravila agentúra Work&Hugs. Kampaň pre značky Captain Morgan a Johny Walker pozostáva z piatich videí, ktorých cieľom je aktivovať ľudí k návšteve stránky drinkiq.com.

 

Alkohol nás ovplyvňuje globálne

Grafy o konzumácii alkoholu vychádzajú na pravidelnej báze. Väčšina sa opiera o dáta, ktoré zverejňuje World Health Organisation. Čísla dokazujú, že najviac alkoholu sa konzumuje v krajinách Východnej Európy. Prvú priečku si odpilo Bielorusko, Slovensko je na 13-tej priečke. Mapu pitia zverejnil aj portál Indy100, ktoré sa opiera o údaje WHO.

Spoločnosť Diageo sa na tento fakt rozhodla upozorniť globálne a preto kampaň DrinkIQ prebieha vo viacerých európskych krajinách súčasne. Na Slovensko ju priniesol Italmarket Slovakia, ktorý distribuuje niekoľko značiek alkoholu z portfólia Diageo.

„Cieľom kampane je zvýšiť povedomie o mierlivom pití interaktívnou formou a odprezentovať nástroje, ktoré Diageo pre tento účel ponúka. Klientov zámer je, aby sa spotrebitelia zapájali do rozhodnutí, ktoré robia v súvislosti s alkoholom, aby lepšie spoznali základné fakty o alkohole a keď sa ich dozvedeli, podali tieto informácie ďalej. Cieľom je zábavať sa zodpovednejšie,“ vyjadril sa pre redakciu Startitup Martin Vereš z Works and Hugs.

 

DrinkIQ v slovenskom kontexte

Tvorcovia veria, že kampaň prinesie pozitívne zmeny. Problémom je, že pitiu holdujú aj tínedžeri a konzumácia v rodine má často vplyv aj na maloletých. Opakujú modely, ktoré vidia u svojho okolia a podľa toho sa správajú aj v budúcnosti. Pitie teda začnú vnímať ako bežnú súčasť života.  Na tínedžerov vplývajú aj média a sociálne site.  Pokiaľ dieťa pravidelne vídí, že je pitie alkoholu bežná vec, pravdepodobnosť, že ho bude konzumovať, je vyššia.

„Našou úlohou bolo vymyslieť a implementovať globálnu kampaň pre lokálny trh tak, aby bola čo najefektívnejšia a spĺňala zadefinované KPIs. Spoločne s klientom sme zanalyzovali slovenský trh a na základe poznatkov sme zvolili správnu stratégiu. Vybrali sme preto dva brandy, ktoré budú komunikovať kampaň. Keďže aj my sme fanúšikovia osvety najmä pri mladých ľuďoch, zvolili sme Captain Morgan, ktorý je na Slovensku preferovaný práve mladšou cieľovkou. Staršiu cieľovú skupinu sme do kampane vtiahli cez brand Johnie Walker,“ hovorí.

Agentúra Core4, ktorá spravuje sociálne siete niekoľkým značkácm z portfólia Diageo, vyšla Works&Hugs v ústrety tým, že siete tejto kampani sprístupnila.

Čo s tebou alkohol robí?

Na negatívny účinok nadmernej konzumácie alkoholu upozornil aj magazín o zdraví Healthline. V 23 krokoch sa snaží vysvetliť, ako na tvoje telo vplýva nadmerné pitie. Prostredníctvom peknej grafiky si môžeš pozrieť ako vplýva na tvoj mozog, žalúdok, pečeň, ale aj pamäť.

Kampaň myslí aj na zbytkový alkohol. Ten je veľkým problémom predovšetkým na cestách. Málokto si včas uvedomí, že pitie si treba naplánovať dopredu s prihliadnutím na niekoľko faktorov. Pri tejto príležitosti ponúka stránka aj možnosť kalkulačky, ktorá ti pomôže odhadnúť, za aký čas budeš opäť alkohol free.

Kampaň však apeluje aj na ďalšie fakty, nad ktorými popri večernej zábave neuvažujeme. Každý jeden drink tvoje telo spracuje v priemere za hodinu. Ako môžeš vidieť vo videu, je jedno či je to gin tonic, pivo, whiskey, alebo víno.

Zdroj: drinkiq.com, World Health Organisation, Indy100, Healthline

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech