Nevyhnutné ingrediencie pre úspech Startup-u

  • Ešte pred tým, ako som začal podnikať som vedel, že práca pre niekoho iného nie je pre mňa. Mali ste aj vy niekedy takýto pocit?
image_1425596650.jpeg
  • Ešte pred tým, ako som začal podnikať som vedel, že práca pre niekoho iného nie je pre mňa. Mali ste aj vy niekedy takýto pocit?

 

Samozrejme, že ste mali.

 

Viac ako čokoľvek iné som chcel slobodu v tom, ako si zariadiť svoj pracovný život. Nechcel som, aby mi to diktoval nejaký „šéf“. 

Či už ste podnikateľom alebo sa o to ešte len snažíte, nič by vám nemalo zabrániť v tom aby ste nasledovali svoju víziu. Kým som prišiel s tou mojou víziou, zabralo to naozaj veľa času – inšpirovať 100 miliónov ľudí, aby v živote robili to, čo naozaj milujú.

 

 

Ani Rím nepostavili za deň. Pracujte na tom každý deň „one thing at a time“ a vaše úsilie sa začne čoskoro vyplácať. Ak ste len na začiatku svojej cesty vlastného biznisu, bez ohľadu na váš vek, toto sú prvé veci, na ktoré by ste mali myslieť:

 

Majte vášeň pre to, čo robíte.

Vždy je najlepšie nasledovať to, čo vás robí šťastnými. Je jasné, že si na svoje živobytie nezarobíte hraním na ukulele, aj keď to zbožňujete. Ale to, do čoho budete investovať váš čas a vaše zdroje, by vás malo absolútne zaujímať a mali by ste sa pre to nadchnúť.

Raz som videl video Jima Cantorea, meteorológa, ktorý vysielal reportáž zo samého stredu nedávnej snehovej búrky. Bol pokrytý snehom od hlavy až po päty a na okuliaroch mal námrazu. V strede jeho reportáže sa objavil zriedkavý úkaz nazývaný „thundersnow“. Jeho reakcia na tento úkaz hovorí za všetko. Niekoľko krát sa to opakuje a jeho nadšenie je stále viac chytľavé. Pri sledovaní jeho vášnivej reakcie je ťažké nenechať sa vtiahnuť do jeho sveta.

If you don’t love it, don’t do it.

 

Majte jasno v tom, čo je vaším cieľom a majte plán.

Tu sa niektorí ľudia zaseknú, pretože sa necítia byť kvalifikovaní na vytvorenie takéhoto plánu. Nemusí to byť perfektné, stačí jednoduchý plán. Najdôležitejšie je dostať to na papier a riadiť sa ním ruka v ruke s myšlienkou na vaše ciele.

Akú službu budete ponúkať? Aký problém budete riešiť? Ak je vaším biznisom pekáreň, vaším cieľom môže byť aj predaj vysoko kvalitného umelecky spracovaného pečiva, ktoré poteší jednotlivcov aj celú komunitu.

 

 

V prvom rade buďte predajca.

Mnoho ľudí sa zameria na budovanie značky a dolaďovanie vecí do perfektného stavu ešte pred spustením. Ja tvrdím: „najprv váš produkt predajte, začnite generovať zisk a až potom ho budujte k dokonalosti v každom smere.“

Majte na pamäti  aby ste nečakali na to, kým to bude perfektné, lebo sa toho nemusíte dočkať. S on-line možnosťami ako sú crowdfundingové kampane, webináre a iné môžete začať predávať a generovať nejaký zisk ihneď, popoženiete tak svoje podnikanie vpred.

 

Budujte značku.

Keď už váš biznis prešiel od myšlienky a vývoja k reálnemu fungovaniu, začnite myslieť na budovanie značky, pretože to sa neudeje cez noc. Hneď ako začnete ponúkať svoj produkt alebo službu, budete mať lepšiu predstavu o tom, ako bude váš biznis vyzerať, čím sa stane. Spätná väzba, ktorú dostanete vám povie, čím sa líšite od ostatných, ktorí robia podobné veci.

 

 

Budete mať lepšiu predstavu o tom, kto je váš ideálny zákazník. To bude mať dopad na budovanie značky, rovnako aj vaše nové skúsenosti s prácou na tom, čo milujete.

Počas budovania vášho biznisu sa naučíte množstvo cenných lekcií. Buďte autentickí, majte integritu a rátajte s tým, že budete robiť aj chyby. Poučte sa z nich. Nie cieľ ale cesta je dôležitá.

 

Zdroj: entrepreneur.com

 

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech