Niektorými zbožňovaná, inými zatracovaná kvôli fast fashion. Toto je kontroverzný príbeh značky Primark
- Veľa ľudí sa už dnes zamýšľa nad tým, ako môže tričko stáť 2 eurá
- Obchodná stratégia Primarku ale očividne funguje

- Veľa ľudí sa už dnes zamýšľa nad tým, ako môže tričko stáť 2 eurá
- Obchodná stratégia Primarku ale očividne funguje
Fast fashion gigant Primark je veľmi kontroverznou značkou. Zatiaľ čo niektorí ľudia ju absolútne zbožňujú a pravidelne kvôli nej chodia na nákupy do Viedne či do Prahy, iní ju kvôli jej filozofii zatracujú. Každá minca má ale dve strany.
Nejde o žiadneho nováčika
Ako uvádza portál Business Insider, prvý Primark otvoril svoje brány ešte v roku 1969 v írskom Dubline. Zaujímavosťou je, že obchod sa volal Penneys a Írsko je dodnes jedinou krajinou na svete, kde sa obchod volá takto a nie Primark.
Keď spoločnosť v roku 1973 expandovala do Veľkej Británie, bola nútená svoj názov zmeniť, pretože vtedy tam už fungoval obchodný dom s názvom JCPenney a značka nechcela, aby boli tieto 2 názvy zamieňané. Takto sa zrodilo pomenovanie Primark, ktoré sa odvtedy používa pre všetky obchody otvorené mimo Írska.
(Zrušiť môžeš kedykoľvek)
V tomto článku sa po odomknutí dozvieš
- Pri tragédii v Rana Plaza zahynulo v manufaktúre viac ako 1 000 robotníkov. Čo s tým mal Primark?
- Snažia sa v posledných rokoch o tvorenie aj udržateľných kolekcií?
- Prečo sú ich ceny také nízke?
- Dočkáme sa Primarku aj na Slovensku?
Po odomknutí tiež získaš
- Články bez reklám
- Neobmedzený prístup k viac ako 75 000 článkom
- Benefity v hodnote viac ako 100 €