Niektorými zbožňovaná, inými zatracovaná kvôli fast fashion. Toto je kontroverzný príbeh značky Primark

  • Veľa ľudí sa už dnes zamýšľa nad tým, ako môže tričko stáť 2 eurá
  • Obchodná stratégia Primarku ale očividne funguje
Primark
Unsplash/Paul Siewert, ČTK
  • Veľa ľudí sa už dnes zamýšľa nad tým, ako môže tričko stáť 2 eurá
  • Obchodná stratégia Primarku ale očividne funguje

Fast fashion gigant Primark je veľmi kontroverznou značkou. Zatiaľ čo niektorí ľudia ju absolútne zbožňujú a pravidelne kvôli nej chodia na nákupy do Viedne či do Prahy, iní ju kvôli jej filozofii zatracujú. Každá minca má ale dve strany. 

Nejde o žiadneho nováčika

Ako uvádza portál Business Insider, prvý Primark otvoril svoje brány ešte v roku 1969 v írskom Dubline. Zaujímavosťou je, že obchod sa volal Penneys a Írsko je dodnes jedinou krajinou na svete, kde sa obchod volá takto a nie Primark. 

Keď spoločnosť v roku 1973 expandovala do Veľkej Británie, bola nútená svoj názov zmeniť, pretože vtedy tam už fungoval obchodný dom s názvom JCPenney a značka nechcela, aby boli tieto 2 názvy zamieňané. Takto sa zrodilo pomenovanie Primark, ktoré sa odvtedy používa pre všetky obchody otvorené mimo Írska. 

Startitup PREMIUM logo
Tento článok je dostupný členom Startitup PREMIUM

(Zrušiť môžeš kedykoľvek)

Zdroje: Business Insider, fashionunited.uk, 440industries.com, thesun.ie, bbc.com

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá