Obľúbený lacný reťazec dostal pokutu 13 miliónov eur. Zákazníkom roky klamal o pôvode tovaru

  • Majiteľ obchodného reťazca klamal o pôvode tovaru
  • Odvolací súd potvrdil, že za to musí zaplatiť obrovskú pokutu
Žena drží potravinu a košík.
Ilustračná snímka Freepik/@rawpixel.com
  • Majiteľ obchodného reťazca klamal o pôvode tovaru
  • Odvolací súd potvrdil, že za to musí zaplatiť obrovskú pokutu

I keď sa ani poľským obchodom nevyhlo zdražovanie, Slováci tam aj tak v hojnom počte chodia nakupovať. Mnohí možno netušia, že majiteľ obľúbeného poľského reťazca ich klamal. Odvolací súd potvrdil, že za to musí zaplatiť veľkú pokutu. Reč je o Biedronke, ktorá tento rok príde aj na Slovensko. 

Mnohí Slováci, obzvlášť z pohraničných oblastí, si neodpustia nákupy v Poľsku, často práve v reťazci Biedronka. Ako informuje portál tn.cz, tento reťazec však čelí veľkým problémom.

Pre zavádzajúce informácie o pôvode niektorých druhov zeleniny a ovocia musel obchodný reťazec zaplatiť veľkú pokutu, čo oznámil poľský Úrad pre hospodársku súťaž na sociálnej sieti X. V prepočte ide o približne 13 miliónov eur. Odvolací súd potvrdil výšku tejto pokuty.

V ktorých výrobkoch zistili chyby?

Úrad zistil chyby pri produktoch ako mrkva z Belgicka, cesnak zo Španielska alebo uhorky z Ukrajiny. Predajné štítky v reťazci Biedronka tvrdili, že sú vypestované v Poľsku, ako uvádza web Wirtualne Media.

Inšpektori medzi rokmi 2019 až 2021 skontrolovali 263 obchodov Biedronka po celej krajine a v 73 z nich našli spomenuté nedostatky.

„Tieto porušenia boli systémové a dlhodobé,“ uviedol tesne po inšpekcii šéf protimonopolného úradu Tomasz Chróstny.

Majiteľ s obvineniami nesúhlasí

Majiteľ reťazca, ktorý patrí pod portugalskú skupina Jeronimo Martins, s tým nesúhlasí a má k dôkazom výhrady. „Dôkazy neboli v tomto prípade zhromaždené objektívne a ich kvalita a úplnosť vzbudzujú vážne výhrady,“ reagovala firma.

Na začiatku roka mal reťazec iný problém. Zákazníci sa sťažovali na aplikáciu Moja Biedronka, ktorá po aktualizácii fungovala horšie alebo v niektorých prípadoch vôbec.

Na snímke je predajňa Biedronka
zdroj: Wikimedia Commons/Yarl

„Aktuálne máme dočasný technický problém, na ktorého riešení intenzívne pracujeme. O vyriešení situácie budeme informovať,“ napísal vtedy zákazníkom poľský diskont.

Až 3 500 eur mesačne

Potraviny Biedronka lákajú zákazníkov najmä svojimi nízkymi cenami. Na Slovensko dorazia už koncom roka, no zatiaľ neprezradili, v ktorých mestách by mali otvoriť svoje predajne. Distribučné centrum však stavajú pri Trnave.

Ak sa chceš stať súčasťou tímu Biedronky, vybrať si zatiaľ môžeš celkom z piatich možností. O prácu sa môžeš uchádzať ako špecialista na administratívu; nákupný špecialista; kontrolný analytik; finančný, respektíve daňový manažér alebo manažér IT infraštruktúry.

Ako špecialista na administratívu by si získal hrubý mesačný plat 1 600 eur. Na starosti by si mal viaceré oblasti. Dohliadal by si na služby tretích strán poskytovaných kancelárii ústredia, koordinoval sa s IT oddelením pri zabezpečovaní funkčnosti kancelárskych zariadení a podobne.

Ako nákupnému špecialistovi ti Biedronka ponúka nástupný plat 2 000 eur a postupne to rastie. Kontrolný analytik si zarobí od 2 300, daňový manažér od 2 800 a manažér IT infraštruktúry až 3 500 eur mesačne.

Veľkolepý vstup na slovenský trh

Ako sme ťa informovali, reťazec Biedronka už má funkčnú slovenskú internetovú doménu. V Poľsku je majiteľom 3 300 predajní, čím sa radí medzi najväčších predajcov potravín v krajine.

Verejne dostupné údaje naznačujú, že v roku 2022 dosiahol tržby vo výške 17,58 miliardy eur. Oproti predchádzajúcemu roku šlo o približne 21-percentné navýšenie.

Biedronka svoju expanziu na Slovensko oficiálne potvrdila spustením originálnej kampane, písali sme. Vo svojich poľských pobočkách vtedy začala „slovenský týždeň“. Predávala počas neho typické slovenské výrobky, napríklad korbáčiky, parenice a iné syry, ale aj salámy, párky, bryndzu, jogurty a rôzne sladkosti či pivo a lokše s kačkou.

Biedronka si týmto krokom pripravila pôdu na vstup na slovenský trh. Reklamný spot, v ktorom informovala práve o spomínanom slovenskom týždni, zakončila frázou: „Biedronka prichádza na Slovensko. Viac informácií už čoskoro.“

Zdroje: tn.cz, Wirtualne Media, Archív SIU

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá