Odlíš­te sa a dostaň­te tak kor­po­rá­cie na svo­ju stra­nu

Pavel Svitek / Martin Faith / 9. júla 2015 / Lifehacking

Už dlh­ší čas pôso­bím ako CTO pro­jek­tu Loca­li­za­ti­on Guru. Dnes sa s vami chcem pode­liť o skú­se­nosť, ako sa mi spo­lu s kole­gom poda­ri­lo ino­va­tív­nym spô­so­bom zís­kať inter­né­ho evan­ge­lis­tu pre našu fir­mu v kor­po­rá­cií.

 

Ak ste niekedy boli na klasickom korporátnom stretnutí, určite to poznáte. Nikdy sa nekončiace nudné stretnutia, pri ktorých sa neustále odbieha od pointy. Každý okrem lídra stretnutia sa netrpezlivo pozerá na hodinky a nevie sa dočkať, kým bude toto trápenie u konca.

 
 
 
Toto nie je iba môj osobný názor založený na tých niekoľkých stretnutiach v korporáciach, ktoré som doposial absolvoval. Ako som zistil po mnohých rozhovoroch s ľudmi z brandže, tento "problém" pociťujeme viacerí. Vidím to ale ako skvelý poznatok, na ktorom je možné založiť úspech svojho meetingu.
 
Smutnou realitou je to, že väčšina korporátnych zamestnancov je znudená rutinným pracovným štýlom a dookola sa opakujúcimi úlohami. Ak sa vám teda podarí získať stretnutie, určite využite túto príležitosť naplno! Najlepšiou voľbou je z tohto stretnutia spraviť zážitok a viesť ho tak, aby bolo aj zábavné pre zúčastnených. Vďaka tomu si vás zástupcovia firmy oveľa jednoduchšie zapamätajú, čo je veľmi žiadúce. A pravdepodobne sa aj potešia, že zažili v práci po dlhej dobe konečne niečo nové a nápadité.
 
 
 
 
 
A teraz ku mojej skúsenosti. Naše stretnutie trvalo asi 1 hodinu a na samotnú prezentáciu nášho biznisu a služieb, ktoré ponúkame, sme využili iba okolo 15 minút. Rozprávali sme sa o všetkom možnom, od gamingu na hracích konzolách až po našu špeciálnu službu – preklad porna. My sme sa cítili na stretnutí príjemne. A tak isto aj druhá strana – korporátny zamestnanec. Práve takýmto odlišným prístupom sa nám podarilo z neho spraviť nášho evangelistu vrámci spoločnosti, pre ktorú pracuje.
 
 
Ľudia milujú zmenu. Niečo nové, niečo čo sa vymyká zo šedého priemeru. Niečo, čo sa na prvý pohľad odlíši. Ak dokážete zaujať svojou kreativitou hneď na prvom stretnutí, protistrana si vás nielenže lepšie zapamätá, ale tiež takto podáte dôkaz o svojej kredibilite. Pokiaľ niekto vie umne a nápadito okoreniť svoju biznis prezentáciu, veľmi pravdepodobne nebude žiadné béčko.
 
Keď príde ku obchodným stretnutiam, majte na pamäti – klúčom k úspechu je odlíšiť sa od davu. A samozrejme, baviť sa popri tom.
 
 
 
 
 
Pridať komentár (0)