Orderlord valcuje a prináša budúcnosť v donáške jedál

Ľubomír Tereš / 25. marca 2015 / Business

Nechajte sa inšpirovať radami Riša Lipovského, ktorý prezradil zaujímavé informácie nie len o ich startupe!

 

Ďalším zaujímavým slovenským startupom je bezpochyby Orderlord. Jedná sa o aplikáciu, ktorá je určená pre reštaurácie s cieľom zefektívniť donášku jedla. OrderLord je komplexný nástroj umožňujúci optimalizovať rozdelenie objednávok a celkovo zjednodušiť prácu rozvozným firmám. Za touto myšlienkou stoja mladí chalani a to konkrétne Dušan Koutný, Richard Lipovský a Ivan Kollárik. Ako ich napadla práve donáška jedla? Chalani začínali s aplikáciou, ktorá mala riadiť všetkých zamestnancov, ktorí nepracujú z officu. Kvôli náročnosti a špecifickým požiadavkám rôznych odvetví, zistili, že to vôbec nebude jednoduché a rozhodli sa zamerať svoju aplikáciu na rozvoz jedla.

Tento startup má veľký potenciál a získal už aj významné investície. Rozhodli sme sa preto vyspovedať CEO Orderlordu Riša Lipovského, ktorý nám prezradil množstvo zaujímavých informácii.

 

 

Ahoj rišo, prezraď nám, ako dlho už Orderlord funguje.

Nazdar, Ivan a Dušan začali robiť na projekte Livedispatcher už na Jar 2013. Z neho sme v apríly 2014 pivotli na Orderlord a rozvoz jedla.

 

Mali ste už predtým skúsenosti s podnikaním alebo je toto váš prvý startup?

Chalani počas kódenia Livedispatcher fungovali ako developerské štúdio a nachytali tam prvé skúsenosti s podnikaním. Ja som mal skúsenosti hlavne s poradenstvom a freelancingom, takže niečo už sme za sebou mali, aj keď sme rýchlo zistili, že musíme veľmi zrýchliť tempo získavania skúseností.

 

 

Minulý rok využívali vašu aplikáciu napríklad prevádzky rýchleho občerstvenia McDonald´s vo Viedni. Pribudli od tej doby nejakí ďalší zvuční zákazníci?

McDonalds nám extrémne pomohol, no ide však o veľmi špecifickú spoluprácu, ktorá sa len tak ľahko nereplikuje. Našou hlavnou snahou v poslednom čase bolo produkt prispôsobiť tak, aby čo najlepšie spĺňal podmienky tých, ktorí vozia jedlo či už reťazcov, individuálnych reštaurácií alebo rozvozových služieb. Teraz máme riešenie, ktoré je 10x lepšie ako zaužívaný štandard. Momentálne náš produkt používa cez 30 reštaurácií a čoskoro spúšťame niekoľko veľmi zaujímavých projektov na Slovensku, v Čechách, Nemecku a USA.

 

Koľko ľudí v súčasnosti pracuje vo vašom tíme?

V tíme je nás teraz deväť, z toho väčšina je na strane vývoja a ostatní v predaji. Stále však hľadáme nových ľudí a teraz hlavne šikovného online marketéra alebo marketérku.

 

 

Myslíš si, že motivácia je dôležitá? Čo je hnacím motorom pri vašej práci?

Motivácia je všetko a hlavne v startupoch, ak si chce niekto válať šunky, tak tu si na svoje určite nepríde. Baví nás pracovať ako team na produkte, ktorý prináša hodnotu a naozaj rieši problémy našich zákazníkov. Každý deň sa učíme kopec nových vecí a to samo o sebe stojí za tú námahu. 

 

Aké sú vaše ciele do budúcna,kde vidíš Orderlord o 5 rokov?

V našej oblasti je 5 rokov veľmi dlhý čas. Chceme rozhodne náš produkt dostať do sveta a stať sa jednotkou v našej oblasti. Začíname v USA a tam budeme mať práce na pár rokov. Rozvoz jedla bude najbližšie roky rýchlo rásť a chceme byť pritom.

 

 

A na záver, čo je podľa teba kľúčom k úspechu pri vybudovaní úspešného startupu?

Fokus na priority a zároveň neustále učenie sa zo všetkého, čo sa v tíme robí. Čo nefunguje zastaviť, čo funguje opakovať a škálovať, ak sa dá.

 

Za rozhovor ďakujem Rišovi Lipovskému a prajem veľa úspechov!

 

 

Pridať komentár (0)