Organizácia upozorňuje na nebezpečenstvo marihuany pri šoférovaní hypnotizujúcou kampaňou

  • Nepozornosť či drogy za volantom ročne zabijú množstvo ľudí
  • Upozorňovať na zodpovednosť za volantom nikdy nie je na škodu
  • Kanadská organizácia varuje pred marihuanou originálnym no účelným spôsobom
unsplash.com/@dave_poore - @phirotz
  • Nepozornosť či drogy za volantom ročne zabijú množstvo ľudí
  • Upozorňovať na zodpovednosť za volantom nikdy nie je na škodu
  • Kanadská organizácia varuje pred marihuanou originálnym no účelným spôsobom

Kanadská mimovládna organizácia Arrie Alive Drive Sober už niekoľko rokov vytvára rôzne aktivity, projekty a kampane, ktorými sa snaží poukázať na nebezpečenstvo nie len alkoholu za volantom, ale aj na používanie smartfónu počas šoférovania či požitie marihuany pred jazdou.

Najnovšie sa v spolupráci s reklamnou agentúrou Rethink Canada venuje práve poslednej možnosti, a to je požitie marihuany pred jazdou a následky, ktoré spôsobuje, informuje portál Yahoo.com.

Kampaň tvoria takéto nezvyčajné reklamné „bannery“ po meste Ontario, ktoré sú schválne navrhnuté tak, aby pripomínali dopravné značky a majú jasný cieľ: upozorniť ľudí na nebezpečenstvo jazdy pod vplyvom marihuany a na to, ako ovplyvňuje schopnosť ľudí vnímať okolie. Kvôli týmto negatívnym účinkom drogy je obraz na značke ťažko rozpoznateľný, presne ako pri týchto „reklamných“ značkách, ktorých dizajn vytvárajú paralelne čiary rôznych smerov.

Pre vysvetlenie je pod každou značkou veľavravný text s varovaním Kanabis ovplyvňuje vnímanie, presnejšie povedané ovplyvňuje schopnosť vykresľovať a vnímať okolitý priestor, ako aj rozpoznávať obrazy či predmety. Vodiči by si mali pri pohľade na túto značku uvedomiť, do akej situácie by sa mohli dostať v prípade, ak by sa rozhodli nezodpovedne riadiť vozidlo po požití marihuany.

Tieto upravené dopravné značky sú dôležitou pripomienkou toho, že kanabis ovplyvňuje tvoje vnímanie. Ďakujeme, že vždy šoféruješ čistý,“ píše sa v príspevku mimovládnej organizácie na sociálnej sieti Twitter.

Túto kampaň spustili podľa portálu Yahoo.com znepokojujúce informácie, ktoré mimovládna organizácia Arive Alive  pravidelne zhromažďuje. Veď za posledné tri mesiace si v meste Ontario sadlo za volant až 5 % osôb po požití marihuany z celkového počtu vodičov a tak bol najvyšší čas zvýšiť povedomie o riziku, ktorému sú vystavení nie len samotní vodiči, ale aj všetci ostatní účastníci cestnej premávky.

zdroje: es-us.finanzas.yahoo.com; twitter.com; arrivealive.org;

Najnovšie video