Organizátori nového startupového kempu: Každý z nás má nejaký spiaci nápad, ktorý treba prebudiť

  • V Košiciach vznikol nový startupový inkubačný program
  • Unikátom je jeho kemp, ktorý je vyústením trojmesačnej prípravy
  • Founderom poskytujú 1000 eur na pokrytie dvojtýždňových nákladov počas kempu, kedy sa intenzívne sústredia na svoje projekty
  • V Košiciach vznikol nový startupový inkubačný program
  • Unikátom je jeho kemp, ktorý je vyústením trojmesačnej prípravy
  • Founderom poskytujú 1000 eur na pokrytie dvojtýždňových nákladov počas kempu, kedy sa intenzívne sústredia na svoje projekty

Peter a Stanley tvoria dvojicu Slovákov, ktorá sa už dlhšie snažila vytvoriť startupový inkubačný program pre východné Slovensko. Založili preto Starport, trojmesačnú prípravu pre startupistov, ktorá vyúsťuje do dvojtýždňového kempu zakončeného verejnou poldňovou konferenciou. My sme sa ich v rozhovore pýtali, ako prebieha školenie prvej vlny founderov, ale aj to, ako celý kemp funguje.

Akým spôsobom ste vyberali účastníkov do inkubačného programu?

Stanley: Náš program je sám o sebe experimentom, preto uprednostňujeme tých, ktorých si netreba niečím kupovať, alebo ich nejako na náš plán presviedčať. Ďalším dôležitým pravidlom je, aby founderi vyvíjali riešenia pre trhy, v ktorých majú existujúce skúsenosti a hlavne vlastný vplyv. Táto časť chýbala väčšine doterajších košických startupov a je veľmi ťažké ju dopĺňať dodatočne.

Peter: Keď sme rozmýšľali o inkubačnom programe, uvedomovali sme si, že ide o problém sliepka-vajce. Na jednej strane treba mať kvalitné startupy a na druhej strane kvalitných mentorov, záujem investorov a sponzorov. Rozhodli sme sa, že začneme práve od strany founderov a tímov. Sústredili sme sa na skúsenejších ľudí, čo už majú niečo za sebou, majú správny startupový „mindset“ a myslia to vážne s rozbehnutím vlastného projektu. 

Ako taký startupový kemp vyzerá?

Peter: Pre mnohých predstavuje veľmi užitočný impulz, aby začali pracovať na projekte, ktorý majú v šuplíku možno už mesiace, ale popri každodennej práci a povinnostiach sa mu nedokážu naplno venovať. Cieľom kempu je, aby na jeho konci boli startupy, ktoré sú pripravené na anjelský alebo seed funding a vedeli sa odprezentovať pred investormi.

K tomu smerujú všetky aktivity na kempe – každý deň sa rozoberá jeden z dôležitých aspektov startupu pod dohľadom mentora, ktorý sa venuje tímom individuálne. Okrem toho, tímy intenzívne pracujú spoločne na svojom projekte každý deň.

Prečo by sa mali founderi zúčastniť startupového programu?

Peter: Podľa mňa sú to tri dôvody. Po prvé, dva týždne nerušeného času, keď tím pracuje spolu na jednom mieste výhradne iba na svojom startupe. Vtedy je šanca urobiť obrovský progres. Po druhé, podarilo sa nám dať dokopy zaujímavý tím mentorov. Dovolím si povedať, že každý jeden z nich by bol cenným prírastkom advisory boardu nejedného startupu.

Zároveň sa samozrejme jedná o veľmi zaneprázdnených ľudí, takže dostať k ním takýto koncentrovaný prístup počas dvoch týždňov je podľa mňa mimoriadne. A po tretie, je to možnosť odprezentovať svoj startup pred investormi na záverečnom evente. 

Viac čítaj tu >> Olga „vďaka“ nešťastnej diagnostike slovenských lekárov začala so startupom, ktorý môže pomôcť ďalším pacientom

V akých cenových hladinách sa pohybuje trojmesačný kurz s kempom?

Peter: Ide o nekomerčnú iniciatívu, čiže v tomto prvom batchi od tímov neberieme peniaze a ani podiel vo firme. Práve naopak, snažíme sa nájsť sponzorov, aby sme každému tímu mohli dať 1000 eur v hotovosti na čiastočné pokrytie životných nákladov počas dvoch týždňov trvania kempu alebo na počiatočné platenie online služieb a marketingu. Ide nám o zlepšenie lokálneho startupového ekosystému.

Ak ťa startupový inkubačný program zaujal a chcel by si sa doň zapojiť, Peter a Stanley ťa pozývajú na ich prvú verejnú konferenciu 26. júla v košickej Tabačke. 

Viac info nájdeš na tomto linku.

Viac čítaj tu >> Startupový lektor žijúci v Nórsku: Slovenskí študenti sa veľmi boja zlyhania a nevedia dosť dobre po anglicky

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá