Otestovali sme ti nový Lexus RX450h!

Filip Mosnár / 25. marca 2016 / Tech a inovácie

Startitup sa vydal otestovať technologicky najvyspelejšie SUV japonskej spoločnosti Lexus, RX450h, ktoré je aj najpredávanejším vozidlom spoločnosti. Zajazdili sme si, prezreli interiér z každej strany, aby sme ti mohli povedať náš dojem z prvej ruky.

Otestovali sme najpopulárnejší model japonskej spoločnosti Lexus RX450h. Ide o nové hybridné SUV, prvý crossover s podvozkom, spraveným viac ako osobné auto než nákladné. RX450h rozhodne prešiel veľkou dizajnovou úpravou, nové tvary sú omnoho ostrejšie, celkovo pôsobí nový model omnoho viac futuristicky.

Svojou výraznou zmenou je šancou pre každého, kto sa chce dostať zo stereotypu nemeckých áut. Japonský Lexus okrem dizajnu vždy predčí európskych kolegov aj v testoch spoľahlivosti, držia si najmenej závad a je to kvalita, ktorú nemá každý.

the-good-old-lexus-badge-does-remind-you-however-that-this-cant-possibly-be-too-aggressive-a-departure-for-loyal-rx-350-buyers

foto: businessinsider.com

Predná maska chladiča je masívna, neprehliadnuteľná. Niekomu sa môže zdať až príliš veľká, je to najdominantnejšia časť auta a ostatné prvky pri nej môžu trochu zanikať. Tú masku môžeš milovať alebo nenávidieť, ale nemôžeš ju ignorovať.

Svetlá sú veľmi ostro dizajnované, pôsobia agresívne, dávajú autu športový vzhľad predátora. Nemôžem si pomôcť, ale pri pohľade spredu mi pripomínajú svetlá, ktoré má nový Passat, ale pri Lexuse pôsobia omnoho agresívnejšie.

lexus 450

Keďže sme testovali Lexus, chceli sme samozrejme vyskúšať hybrid. Model je vybavený klasickým spaľovacím motorom a dvoma elektromotormi, pre každú nápravu jeden. Na elektrinu auto prepína keď prekročíš 60 km/h, dovtedy si drží klasiku. Na obrazovke vo vnútri auta vidíš, ako sa ktorý motor práve využíva. Výhodou tohto hybridu je rýchlo klesajúca spotreba, či už v meste alebo na diaľnici.

Výkonnostne sme mali k dispozícii šesťvalec o výkone 313 konských síl, s objemom 3,5 litra, ktorý sa z nuly na sto dostane za 7,7 sekundy. Celkom dobrý výkon na SUV. Najvyššia konštrukčná rýchlosť vozidla je 200 kilometrov za hodinu, čo je rýchlosť, ku ktorej sa na našich cestách asi nedostaneš.

S autom dokážeš prejsť niečo okolo 700-750 kilometrov na jednu nádrž, ale závisi na tom, aký máš práve jazdný režim. Spotreba sa však držala niekde okolo 9 litrov na 100km, čo nie je zlé na veľkosť tohto auta, vzhľadom že sme jazdili medzi treťou a štvrtou po Bratislave. Ideme sa pozrieť, čo v sebe má nová RX 450h.

interieor2

Interiér je odetý do tmavej kože, ktorá sa veľmi príjemne dopĺňa so svetlo krémovou farbou. Dizajn je futuristický, ale ladený veľmi príjemne a jednoducho, nič v aute nezavadzia. Sedadlo sa automaticky prispôsobí, zrkadlá si už musíš nadstaviť sám. K dispozícii je osemstupňová automatická prevodovka, môžeš si ju prehodiť na manual shifting, ako sme už zvyknutý – klasika.

Môžeš si vybrať napríklad klasický režim jazdy, ktorý nie je príliš výkonný, ani príliš šetrný. Preto máš ešte možnosť nahodiť si blue-drive, ktorý je zameraný na spotrebu, ak nevychádzaš príliš z mesta, bude to asi najčastejšie používaný režim. Ak sa chceš trocha zabaviť, je tu aj športový režim, pri ktorom môžeš z auta vyžmýkať, čo sa dá. Alebo lepšie povedané, čo naše cesty dovolia.

interioir3

Počas manévrovania na parkovisku sa ti spúšťa panoramatická kamera, ktorá sníma celé okolie. Pri parkovaní v úzkych uličkách je to pri tomto SUVčku viac než užitočné. Dosť sa mi na tejto panoramatickej kamere páčila schopnosť „nahliadnuť aj za roh“, hneď po tom, ako ho prejdeš časťou kapoty. To sa ti v podzemných garážiach bude hodiť. Celkovo si túto kameru a jej vlastnosti rýchlo zamiluješ, je presná, je užitočná, je návyková.

BIRD’S-EYE-VIEW

foto: lexus.com

Hybridný motor je veľmi tichý zaberá plynule, ale pri jazde síce pôsobil Lexus trochu ospalo, aj keď rozhodne nie mŕtvo. Končilo to tak, že sme išli asi o tridsať kilometrov rýchlejšie než je predpísaná rýchlosť. Ani sme si to nevšimli, auto našťastie áno.

Údaje o aktuálnej predpísanej rýchlosti auto získa prečítaním značky, keď už ju ty prehliadneš. Môže ťa to zachrániť pred pokutou, teda ak ti na tej rýchlosti záleží. Informácie naskakujú rýchlo, spolu s upozornením, ktoré si vieš nadstaviť na zvukové, alebo k tomu pridať ešte aj vizuálne. Auto spraví všetko pre to, aby si dodržal rýchlosť, ostatné už je len na tebe.

interier

Keď už sme boli rozbehnutí, chceli sme otestovať systém Lexus Safety System+, ktorý využíva mikrovlnný radar a kameru na detekciu nebezpečenstva pred vozidlom.

Nenaskytla sa nám žiadna krízová situácia, pri ktorej sme mohli otestovať inteligentný brzdiaci systém, ktorý ti má zachrániť život, čo je škoda, snáď sa nabudúce k niečomu dostaneme.

Ovládanie interiéru je nesmierne pohodlné, joystick ti hneď padne do ruky, ľahko sa sním manipuluje, veľký display auta ti dovoľuje pohodlne sledovať premávku počas toho, ako si upravuješ nastavenia, obrazovku si rozdeľuješ na tretiny podla potreby. Bezpečnostný systém by ti v každom prípade nedovolil nabúrať.

back

Výhodou Lexusu je aj jeho možnosť plnej výbavy. Je to buď alebo. Základná verzus plná výbava. To je obrovské plus oproti ostatným výrobcom, kde musíte prikupovať jednotlivé časti výbavy. V Lexuse to je všetko už v cene, nepriplatíte nič.

Celkovo môžeme tento model ohodnotiť ako skvelé pokrytie diery na trhu, ktorú predstavujú všetci, ktorí majú plné zuby obyčajných áut a hľadajú niečo iné. S novým RX450h sa postavíte bokom, odlíšite sa. Auto je technicky na veľmi vysokej úrovni, či už vyniká panoramatickou kamerou, brzdnými vlastnosťami, alebo perfektne ergonomicky uspôsobeným joystickom. Dizajnovo vytŕča z radu po viacerých stránkach, či už maskou, svetlami, alebo diskami kolies, ako aj panoramatickou strechou.

notching

Mne osobne sa toto auto výborne šoférovalo, zrýchlenie v športovom režime prinášalo ten príjemný tlak do sedadla, ale musíš poriadne zošliapnuť plyn. Brzdy na druhej strane, hádžu dopredu už pri jemnom dotyku s pedálom, brzdenie posilnené elektrinou bolo rozhodne cítiť. Komfort vozidla je dosť vysoký, páčia sa mi použité technológie, rovnako aj suverenita vzhľadu. Je to možnosť odlíšiť sa od ostatných. Určite chcem toto auto šoférovať znova.

volant

Volant v sebe kombinuje kožené, aj plastové prvky, do ruky padne veľmi dobre, ľahko sa naňho zvyká.

lexus-hs250h-remote-touch-6

foto: hybridcars.com
Riadiaci joystick je ergonomický prispôsobený na ľahkú manipuláciu, príkaz potvrdíš stlačením enter, alebo samotného joysticku.

2016-Lexus-RX-450h-Rear-Driving-Blue

foto: forbes.com

Pridať komentár (0)