Pár osvedčených trikov ako prežiť 8 hodín v práci bez zbláznenia. Strata motivácie ani bolesť chrbta ťa nesmú zastaviť

  • V práci sú dni, ktoré nám ubehnú ako voda, ale bohužiaľ aj také, ktoré sa ťahajú a nechcú skončiť
  • Nech už je ten tvoj dnešný akýkoľvek, určite máš svoje vlastné triky na to, ako za počítačom vydržať celých 8 hodín bez toho, aby si sa zbláznil
  • So sedavým zamestnaním sa však nespája len strata motivácie, ale aj ubolený chrbát či stuhnuté končatiny
pexels-photo-440581
Pexels
  • V práci sú dni, ktoré nám ubehnú ako voda, ale bohužiaľ aj také, ktoré sa ťahajú a nechcú skončiť
  • Nech už je ten tvoj dnešný akýkoľvek, určite máš svoje vlastné triky na to, ako za počítačom vydržať celých 8 hodín bez toho, aby si sa zbláznil
  • So sedavým zamestnaním sa však nespája len strata motivácie, ale aj ubolený chrbát či stuhnuté končatiny

Hovorí sa, že sedavé zamestnanie je novodobým fajčením, civilizačnou chorobou, ktorá sa negatívne podpisuje na našom zdraví. Len si to spočítajme. Pri cestovaní do práce využívame autá či autobusy, v ktorých sedíme a následne si posedíme celý deň za pracovným stolom hľadiac do obrazovky. Domov sa vraciame opäť dopravným prostriedkom, a po príchode často od únavy padáme rovno do postele a všetko, po čom túžime, je 8 hodín plnohodnotného spánku.

Stuhnutá šija či pichanie v krížoch však nie je jediné, čo všetkých ,,pracovných usedencov“ trápi. Je to aj potreba zostať sústredený, podať najlepší možný výkon a nezblázniť sa z hŕby kolegov neustále sa pohybujúcich navôkol. Aj preto je dôležité, aby deň mal ten správny ráz. V práci totižto trávime približne 1/3 celého svojho života a zatiaľ čo v musíš byť v plnej sile po fyzickej stránke, nezabúdaj ani na svoju myseľ. Máme pre teba preto 8 jednoduchých trikov, ako sa počas ôsmich hodín v práci úplne nezblázniť.

Rozhýb sa

Ak tvoja práca vyžaduje sedenie za obrazovkou počítača, určite poznáš ten pocit, keď pracovnému dňu ,,odzvoní“ a ty sa zdvihneš zo stoličky. Ozve sa stuhnutý krk, rameno či kolená, ale najmä chrbát. Preto je dôležité aby si si zabezpečil tú správnu stoličku, dostatok pracovného miesta na stole. Je vhodné tiež času na čas podniknúť tzv. walking meetings, a venovať sa po pracovnej dobe čas aj svojmu telu. Je niekoľko zaujímavých cvičení, ktoré môžeš zopakovať hoci aj párkrát za týždeň a pomôžu ti byť fit. Vynikajúce je plávanie, sauna, joga, pilates či správne relaxačné metódy.

Zobraziť celú galériu (11)
zdroj: Správny sed za počítačom, milgamma.sk

Pomôže medicína

Bolesť chrbta je tvojou dôvernou známou avšak nemáš chuť každý deň tráviť dve hodiny po práci v posilňovni? Vtedy je najlepšie správne skombinovať aspoň nejaký pohyb s medicínou. Dbaj však na to, aby si svoju bolesť nie len krátkodobo potláčal, ale aj efektívne a dlhodobo liečil, k čomu ti odborníci poradia okrem analgetík užívať aj tú správnu kombináciu vitamínov B. „Béčka“ B1, B6, B12 sa pri dávkovaní vo veľkom množstve postarajú o regeneráciu, koniec bolesti, liečbu podráždených nervov, zmierňujú riziko vzniku nežiaducich účinkov analgetík a zároveň zosilňujú ich účinok.

Pohľad na vec

Aby si sa mohol na prácu plne sústrediť, potrebuješ, aby boli v poriadku aj tvoje oči. Odborníci nedajú dopustiť na pravidlo 20/20/20, ktoré káže každých 20 minút zamerať svoj zrak na predmet vzdialený 20 stôp (približne 6 metrov) a sústrediť sa naň približne 20 sekúnd. Takto udržíš svoje oči v strehu aj počas dňa, ktorý stráviš pripútaný k obrazovke svojho počítača. Vieš však vôbec, ako veľmi škodí modré svetlo?

Tá správna energia

To, čo cez deň zješ môže ovplyvniť tvoj výkon viac, než si si možno myslel. Množstvo kávy ťa síce nabudí, no tvoje trávenie ani srdce sa tešiť nebude. Obed v podobe hamburgeru s hranolkami ťa akurát tak uspí a ty sa viac nebudeš môcť sústrediť. Preto je dôležité, aby si si počas dňa doprial ľahké jedlá plné energie, oriešky, ovocie a zeleninu. Všetko samozrejme s mierou.

Niečo navyše

Ak sa máme cítiť dobre po fyzickej stránke, je dôležité mať dobre naladenú myseľ. To, čo môže častokrát znepríjemniť deň v práci viac ako nejaká bolesť, je nedostatok sústredenia či motivácie. Úspešní ľudia preto nedajú dopustiť na svoje ranné rituály, no jedným z nástrojov môže byť aj obyčajný zoznam povinností, ktorý si pripravíš deň vopred. Pomôcť ti môže napríklad metóda 1-3-5, ktorá radí stanoviť si jeden hlavný, tri menšie a 5 najmenších cieľov.

Na to, aký dlhý čas tráviš v kancelárii ani nepomyslíš, keď svoju myseľ zameriaš na tú správnu odmenu. Či už je to masáž po práci, večera s priateľmi alebo hoci aj kúsok čokolády po odovzdaní dôležitého zadania, je neuveriteľné, ako odmena motivuje tvoj mozog a celý deň získa ten správny ráz.

Odborné štúdie, ale aj zdravý rozum hovoria, že spokojní zamestnanci sú omnoho viac výkonnejší a preto sa do svojej dobrej nálady za pracovným stolom oplatí investovať. Mileniálom už totižto dávno nestačí len ovocie na stole a vianočný večierok a od svojich firiem vyžadujú viac, než len zameranie na profit. Aj tvoj deň môže byť o niečo lepší ak tvoj zamestnávateľ myslí na bonusy ako napríklad biliardový stôl, Playstation či hodiny jogy v práci.

Keď máš čas a potrebuješ nechať myšlienky voľne plynúť, radšej sa sústreď na to, či správne sedíš (pár overených trikov nájdeš priamo TU), ponaťahuj si stuhnutý krk, prejdi sa do vedľajšej kancelárie pozdraviť susedov, skontroluj zoznam vecí, ktoré si už dnes stihol a mysli aj na to, čo ťa čaká po práci. Ak svoje aktivity rovnomerne rozložíš do všetkých ôsmich hodín, deň ti tak ubehne ako voda.

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech