Obľúbenný reťazec otvoril novú predajňu: Biedronka láka na ceny a pracovné miesta
- Biedronka expanduje na stredné Slovensko
- Reťazec otvoril už svoju deviatu predajňu
- Nová prevádzka znamená 17 pracovných miest pre miestnych
- Biedronka expanduje na stredné Slovensko
- Reťazec otvoril už svoju deviatu predajňu
- Nová prevádzka znamená 17 pracovných miest pre miestnych
Poľská maloobchodná sieť Biedronka pokračuje v rozširovaní svojho pôsobenia na Slovensku. Po otvorení ôsmich predajní v rôznych regiónoch krajiny pribudla ďalšia, tentoraz v Revúcej.
Nová prevádzka sa nachádza v obchodnom centre Point Revúca a podľa spoločnosti má priniesť miestnym obyvateľom väčšiu dostupnosť sortimentu potravín a spotrebného tovaru.
Predajňa disponuje predajnou plochou 780 štvorcových metrov, celková plocha objektu presahuje 1 200 metrov štvorcových.
Biedronka v Revúcej
Okrem bežného sortimentu potravín a drogérie ponúka aj produkty z privátnych značiek reťazca. Súčasťou vybavenia sú samoobslužné pokladne, skener cien aj zálohomat na výkup obalov. Biedronka zároveň vytvorila 17 nových pracovných miest.
Otvorenie predajne v Revúcej je ďalším krokom expanzie siete, ktorá sa snaží etablovať na slovenskom trhu v konkurencii zavedených hráčov.
Hoci reťazec prináša zákazníkom možnosť lacnejších nákupov a širší výber, môže sa stať, že v menších mestách jeho príchod vytvorí tlak na lokálne obchodné prevádzky. Biedronka však stavila na kombináciu nízkych cien, vlastných značiek a širokého sortimentu, ktorým sa jej darí lákať zákazníkov už vo viacerých regiónoch.
Koľko potravín je slovenských?
Obchodné reťazce predávajú z roka na rok menej slovenských výrobkov. Pokles slovenských potravín eviduje Potravinárska komora Slovenska (PKS) už tretí rok po sebe.
Ako informoval na tlačovej besede prezident PKS Daniel Poturnay, v tomto roku sa podľa prieskumu nachádzalo na pultoch obchodných reťazcov 40 % slovenských výrobkov. V medziročnom porovnaní to predstavuje pokles o 0,8 percentuálneho bodu.
„Žiaľ situácia na Slovensku je taká, že podporujeme prvovýrobu na Slovensku, každý rok tam ide jedna miliarda eur, ale výsledok potravinovej sebestačnosti Slovenska sa nedostavuje. Pre nás je dôležité, aby slovenský zákazník mal predovšetkým slovenské výrobky,“ povedal Poturnay, ktorý je presvedčený, že slovenské výrobky sú cenovo konkurencieschopné tým zahraničným.
Poľský reťazec má takmer 50 %
Najviac slovenských výrobkov, vyše 50 %, mali obchodné reťazce COOP Jednota, Fresh a CBA. Je to dané aj tým, že prevádzkujú menšie formy obchodov, kde je dlhodobo najviac slovenských výrobkov. Najmenej slovenských výrobkov mal vystavených obchodný reťazec Lidl, a to 32 %.
Obchodný reťazec Kaufland mal v tomto roku vo svojich predajniach podľa prieskumu 40-percentný podiel slovenských výrobkov, Billa 41 %, Tesco 42 %, a Terno a Biedronka zhodne 44 %. „Je to predovšetkým otázka obchodnej politiky toho ktorého reťazca,“ doplnil Poturnay.
Najviac bolo na pultoch obchodných reťazcov slovenských výrobkov z kategórie mlieko, minerálne vody a víno. Najmenej ich bolo pri cukrovinkách, olejoch a konzervovaných produktov.
Dlhodobo je najmenej slovenských výrokov na pultoch reťazcov na západe Slovenska, špeciálne v Bratislave, najviac je ich v Banskobystrickom kraji. „Je potrebné, aby vláda viac podporila slovenský potravinársky priemysel,“ konštatoval Poturnay.
Čítaj viac z kategórie: Zo Slovenska