Pravidlo, ktoré ti kompletne zmení život: Začni svoj deň pravidlom 20/20/20

  • Ak si o pravidle 20/20/20 ešte nepočul, je najvyšší čas napraviť to
  • Kompletne totiž môže zmeniť celé smerovanie tvojho života
  • Všetko, čo preto musíš urobiť, nájdeš v tomto článku
ráno muž posteľ
Unsplash/manny PANTOJA
  • Ak si o pravidle 20/20/20 ešte nepočul, je najvyšší čas napraviť to
  • Kompletne totiž môže zmeniť celé smerovanie tvojho života
  • Všetko, čo preto musíš urobiť, nájdeš v tomto článku

Autorom pravidla 20/20/20 je Robin Sharma, autor viacerých bestsellerov, medzi ktoré patria napríklad aj:

  • Mních, ktorý predal svoje Ferrari,
  • Svätec, surfista a CEO,
  • Kto bude plakať, keď umrieš?,
  • Klub ranostajov (5 AM Club),
  • a viaceré iné. 

Konkrétne o pravidle 20/20/20 píše vo svojej knihe Klub ranostajov, v ktorej dokonale vysvetľuje, aké dôležité je to, ako vyzerá tvoje ráno. Okrem viacerých ďalších skvelých trikov, ktoré naozaj fungujú, venoval časť knihy aj pravidlu 20/20/20. Poďme si o ňom povedať viac. 

Tvoj život sa radikálne zmení, ak urobíš túto jednu vec

Celé to môže znieť veľmi jednoducho, no pravdou je, že účinky tohto pravidla si na sebe budú môcť vyskúšať iba tí najvytrvalejší a tí s najpevnejšou vôľou. Čo je teda jeho pointou?

20/20/20 predstavuje časové intervaly 20 minút, a princípom tohto pravidla je teda vstávať o 60 minút skôr. 

Nielen autor tohto pravidla, Robin Sharma, ale aj všetci ľudia, ktorí to vyskúšali, môžu potvrdiť, že to skutočne funguje, a spozoruješ to na sebe už po prvých 7 dňoch. Cieľom je však samozrejme žiť podľa tohto pravidla dlhodobo a zžiť sa s ním natoľko, že sa stane súčasťou tvojej rannej rutiny. 

ráno káva šálka
zdroj: Unsplash/Danielle MacInnes

Čo znamená 20/20/20?

Určite by si teda chcel vedieť, čo tieto jednotlivé časové úseky znamenajú, a ako ich využiť. Poďme teda na to. 

Cvičenie. Základom je, aby si sa počas prvých 20 minút po svojom prebudení rozhýbal. Ak sa na to necítiš, samozrejme si nemusíš dať sériu jumping jackov striedaných s angličákmi, ide len o to, aby si vo svojom tele doslova rozprúdil krv. Ak sa cítiš na kardio – rob kardio. Ak sa cítiš na posilňovanie – posilňuj. Ak sa cítiš len na naťahovanie alebo na jogu – rob, čo zvládneš, a na čo máš práve chuť. Po 20 minútach sa dostaneš do úseku ďalších 20 minút. Čo ťa tam čaká?

Plánovanie dňa. Keď si rozcvičil svoje telo, nastane čas pripraviť sa na deň mentálne. To dosiahneš jedine dokonalým plánom. Napíš si teda, ako bude vyzerať tvoj deň, aká je tvoja najdôležitejšia úloha, na čo nesmieš zabudnúť a podobne. Ideálne by bolo, ak by si stihol aj journaling, v rámci ktorého sa môžeš venovať napríklad vďačnosti.

Boostni svoju produktivitu dôkladným plánovaním dňa. Takto sa staneš majstrom time managementu

Inšpiruj sa. Cieľom posledného 20-minútového úseku je robiť niečo, čo poteší tvoju dušu a nakopne tvoju kreativitu. Pre každého je to niečo iné – niekto môže čítať knihu, niekto meditovať, niekto si rád vypočuje nejaký inšpiratívny podcast a niekto ďalší si zás rád pustí svoju obľúbenú hudbu. Tieto činnosti môžeš samozrejme každý deň striedať – podobne ako pri cvičení, vždy rob to, na čo máš práve chuť. 

muž slúchadlá
zdroj: Unsplash/Albert Péntek

Dokonalý začiatok dňa

Ako teda môžeš vidieť, všetko, čo musíš spraviť, je vstať len o jednu hodinu skôr – nie je to teda nič nereálne a všetko, čo budeš potrebovať, je pevná voľa. Takýto štart dňa sa postará o to, že v priebehu 60 minút napumpuješ svoje telo, myseľ i dušu, a sám uvidíš, ako sa tvoje dni začnú meniť. 

Premýšľaš nad tým, že pravidlo 20/20/20 by si si zaviedol do svojho života?

Osobne to môžem potvrdiť – už cca mesiac fungujem na princípe, že väčšinu dní (vrátane víkendov) vstávam o 5:00. Musím povedať, že ešte nikdy som nemala viac energie, viac kreativity, a ešte nikdy som nebola viac produktívna.

Ráno jednoducho robí deň a má akúsi magickú silu. Ten ranný pokoj, kedy ešte každý spí, dokáže dať človeku neuveriteľné množstvo energie. Je to len sila zvyku, no isté je, že ak raz okúsiš, čo ti dokážu skoré rána dať, už nikdy sa toho nebudeš chcieť vzdať. 

Zdroj: Robin Sharma: Klub ranostajov (kniha)

Najnovšie video

Najnovší podcast

[Hacker Zdravia] Prekonal množstvo operácií a nevzdal to. Ak chceš byť lepší, musíš pokoriť svoje ego

Najnovšie