Prečo pracovať v digitálnom marketingu?

  • Existuje veľa dôvodov prečo by ťa práca v digitále mohla zaujímať
  • Okrem flexibilného pracovného času, cool pracovného prostredia a možného home-office ponúka niekoľko ďalších zaujímavých výhod
 srcset
www.distel.co
  • Existuje veľa dôvodov prečo by ťa práca v digitále mohla zaujímať
  • Okrem flexibilného pracovného času, cool pracovného prostredia a možného home-office ponúka niekoľko ďalších zaujímavých výhod

Digitál je stále IN

Je to najrýchlejšie sa rozvíjajúci mediatyp. Neustále prináša nové technologické riešenia pre lepšie zacielenie zákazníkov. Má mnohé štatistické nástroje, ktoré umožňujú efektívne vyhodnotiť fungovanie web stránky, reklamnej kampane alebo celkovej digitálnej komunikácie.

Digitál umožňuje vyhrať sa s kreatívou, formátmi ako aj distribúciou reklamy. A dobrým nápadom či príbehom sa dá zaujať aj bez peňazí. 

Široké spektrum pracovných pozícií

Ak máš rád excel, analýzy a štatistiky, môžeš ašpirovať na pozície analytikov, PPC špecialistov, media plánovačov alebo na SEO pozície.

Rád píšeš? Tvoríš video alebo podcast? Dvere digitálu sú ti otvorené. Nikdy nebol tak veľký dopyt po tvorcoch obsahu ako dnes, v čase rastúcej popularity natívnej reklamy a obsahového marketingu. 

Ak máš dobré komunikačné zručnosti a cit pre obchod, ponúkajú sa pozície obchodných manažérov. Keď k nim pridáš ešte dôležité schopnosti počúvať, prichádzať s novými nápadmi a organizovať, môžeš sa realizovať na pozícii account manažéra pre pridelených klientov v digitálnej či mediálnej agentúre.

Máš dobrý prehľad v nejakom odvetví? Potom sa nájdeš na pozícii produktového manažéra niektorej zo služieb či produktov médií.

Príjemné prostredie pre prácu

Preč sú časy klasických uniformných kancelárskych stolov v rohu so zvädnutým kvetom v črepníku. Veľa firiem pôsobiacich v mediálnej alebo digitálnej sfére sa posunulo. Zrekonštruované priestory, zóny odpočinku, mini herne, dokonca vlastné mini kaviarne, či požičovne bicyklov v rámci budovy nie sú už ničím výnimočným. A tie výhľady! Veľa bratislavských firiem sídli v budovách s panoramatickými výhľadmi na celé mesto.  

Ďalšie benefity, ktoré určite zaujmú

Veľa zamestnávateľov už súhlasí s pohyblivou pracovnou dobou, ide skôr o to, či spravíš čo máš, aký máš prístup k práci, či nerobíš veľa chýb, či máš chuť sa učiť nové veci a stále na sebe pracovať. Či je za tebou vidieť výsledky.

Vo vzdelávaní ťa podporia. Súčasťou zamestnaneckých programov sú preplatené kurzy, školenia, zaujímavé lokálne aj zahraničné konferencie. Naviac vo firmách, v korých majiteľ nie je zo Slovenska získaš aj dôležité know-how zo zahraničia. 

Na niektorých pozíciách je častokrát možný home-office, samozrejme ak od teba nezávisí tím ľudí, s ktorými je nutné komunikovať na dennej báze. A to dáva možnosť napríklad dlhší čas stráviť mimo Slovenska a objavovať život v iných krajinách. Po práci môžeš objavovať nové mesto a kultúru, keď na to finančne máš. 

Tým sme prešli k platu. Ten sa samozrejme na rôznych pozíciách a podľa seniority líši, ale poučka že „väčší dopyt (zo strany zamestnávateľov) tlačí na rast ceny práce“ stále platí.

Chýbajúci kandidáti na pracovné pozície otvárajú  dvere juniorom a častokrát aj úplným začiatočníkom, pre ktorých  je však dôležité sa začať samovzdelávať dostupnými online kurzami, odborným obsahom na danú tému či blogmi. K dispozícii sú tiež pozície na skrátený pracovný úväzok. 

Tvoj psík nebude prekážkou, vo väčšine prípadov je vo firme vítaný, samozrejme pokiaľ niektorý z kolegov nie je alergický alebo nevlastníš „trhača“.

Treba si však uvedomiť, že nejde mať vyššie spomínané výhody všetky naraz. Stačí sa zamyslieť, čo je pre teba to najpodstatnejšie v rámci dodatočných benefitov a či je to zlúčiteľné s prácou, ktorá by ťa najviac bavila.

Ale hlavne v digitáli máš čo objavovať, vieš napredovať, nadobudnuté vedomosti sa ti zídu aj na iných pracovných pozíciách v rámci marketingu.

Je to aj veľmi dobrý začiatok pre štart vlastnej firmy. Každý dnes komunikuje svoje produkty a služby v online priestore a je dobré vedieť si zastrešiť túto komunikáciu pre začiatok vlastnými silami. 

Začal si o tom rozmýšľať?  Otestuj svoje súčasné vedomosti z digitálneho marketingu, pripravili sme ti krátky test.


Najnovšie video