Prečo práve coworking môže byť tou správnou cestou vpred? 

kancelária office Campus
Campus

O coworkingoch sa hovorí čoraz viac a rozhodne nejde o náhodu. Pre mnohých freelancerov či firmy môže byť práve coworking rozhodnutím, ktoré zmení ich budúcnosť – či už si ho vyberú z čisto pragmatických, alebo skôr psychologických dôvodov. Keď sa na to pozrieme logicky: prečo práve coworking môže byť tou správnou cestou vpred? 

  • Oddelenie pracovného a súkromného života

Tento rok ste sa asi práci z domu nevyhli, takže viete, aké náročné to je: bez disciplíny to je jednoducho nejde. Veď to poznáte: zobudíte sa, otvoríte laptop, skontrolujete e-maily, zrazu slnečné svetlo odhalí prach na parapete a kolotoč sa začína. Ako by ste predsa mohli pracovať v takom neporiadku? Skôr, než sa stihnete spamätať, je celý celý byt uprataný a je čas na obed. Takto prejde celý deň a síce pracujete oveľa dlhšie, nie však viac. A to ani nespomíname tých, ktorí majú doma deti! 

Skrátka, niekedy na to, aby ste mali produktívnejší deň, naozaj stačí ten pocit, že “ste v práci”.

kancelária office Campus
zdroj: Campus
  • Kancelária, ktorá sa postará sama o sebe

Riadiť firmu je náročné samo o sebe, a hlavným cieľom coworkingu je odbremeniť vás, ako to len ide. Coworkingy sa zvyčajne starajú o všetky operatívne záležitosti, ktorým by ste sa vo vlastných kancelárskych priestoroch nevyhli. Okrem toho čiastočne prispievajú k spokojnosti vášho tímu organizovaním rôznych aktivít, či už vzdelávacích, alebo zábavných. Skúste si spočítať, koľko by vás stál vlastný office manager, upratovačka, tlačiarne – je dosť možné, že na coworkingu ušetríte. 

  • Flexibilita

Ak si chcete prenajať klasickú kanceláriu, väčšinou ste nútení podpísať zmluvy na niekoľko rokov dopredu. Mnohokrát však ani len netušíte, ako váš projekt dopadne a ako rýchlo bude tím rásť. Coworking dáva klientom potrebnú flexibilitu či už v náhlom raste, alebo ak je naopak potrebné zredukovať náklady.

  • Komunita

Byť súčasťou rôznorodej komunity je na nezaplatenie: pravidelne stretávať ľudí z rôznych odvetví rozširuje obzory, pomáha robiť informovanejšie rozhodnutia a prináša nové možnosti.

kancelária office Campus
zdroj: Campus

Nemôžeme hovoriť o coworkingov bez toho, aby sme spomenuli aktuálnu situáciu, keďže COVID-19 úplne zmenil pohľad na to, ako pracujeme. Naše pracovné životy prechádzali markantnými zmenami už pred pandémiou a pre organizácie bolo náročné sledovať dynamické trendy a priority zamestnancov. Covid-19 situáciu ešte viac skomplikoval.

Mnoho zamestnancov aj ich šéfov objavilo prácu z domu a možno ich trochu prekvapilo, že pomerne efektívne sa dá pracovať aj takomto prostredí. A pri škrtaní nákladov im ako prvé napadne: veď my nepotrebujeme vlastnú kanceláriu!

Dôležité si je uvedomiť, že COVID-19 nie je bežným pracovným nastavením – ľudia pracujú z domu preto, že musia. Tiež chcú prispieť svojou troškou k zlepšeniu situácie a zabezpečiť bezpečné prostredie pre svojich blízkych.

Coworking prevádzkujeme už štyri roky a väčšina našich klientov predtým pracovala z domu. Nikdy sme však neboli svedkom toho, že by si to pochvaľovali ako dlhodobé riešenie: množstvu problémov sa jednoducho nedá vyhnúť. 

  • Priveľa práce

Prirodzene, je veľmi ťažké oddeliť prácu a osobný život, keď sa doma zlievajú do jedného. Pri raňajkách kontrolujete e-maily a zrazu vešiate prádlo. Bez pevne určeného režimu často neviete, kedy začínate pracovať a kedy oddychujete, takže sa stáva, že pracujete omnoho dlhšie. 

Izolácia a dlhodobá motivácia

Podľa mnohých štúdií je pocit izolácie rozšíreným problémom medzi zamestnancami, ktorí pracujú z domu. Presnejšie, 52.9% IT zamestnancov uviedlo, že sa cítia osamelejšie. O čosi viac, 56.4% prežíva stavy úzkosti, 53% má ťažkosti s udržiavaním dlhodobej motivácie a produktivity pri porovnaní s prácou v kancelárii. Ak by aj práca z domu zvýšila vašu produktivitu, ostatné faktory môžu spomaliť váš celkový profesionálny rast. 

  • Problémy s komunikáciou 

V rámci komunikácie prostredníctvom e-mailov, Slacku či podobných online toolov netreba veľa, aby došlo k nedorozumeniam, ktoré pri nedostatku pozornosti môžu eskalovať do zbytočne veľkých rozmerov. O to viac treba venovať pozornosť efektívnej komunikácii medzi kolegami. 

  • Nedostatočné vybavenie home officu

Bohužiaľ, mnohí z nás nemajú doma vhodné pracovné prostredie, či už ide o  nedostatok miesta na vytvorenie si pracovného kútika alebo nekvalitné sedenie. Možno sa vám to teraz nezdá vážne, neskôr však môžu nasledovať nepríjemné zdravotné problémy. Vyriešiť to môžete napríklad dočasným prenájmom kancelárskeho nábytku na mojoffice.online. 

kancelária office Campus
zdroj: Campus

Práve teraz je čas, aby ste venovali pozornosť dlhodobým dopadom svojich rozhodnutí na váš tím a firemnú kultúru.

Sústreďte sa na to, čo drží váš tím pokope. Máte príležitosť spojiť to, čo ste sa naučili o vašom biznise, tíme a spôsobe, akým sa vám spolu najlepšie pracuje. Mnohokrát to povedie k zrodu nových modelov, ktoré dajú vášmu tímu pocit stability, súdržnosti a identity či už pracujú remote, z kancelárie alebo v kombinácii oboch.

A keďže dnes mnoho spoločností prehodnocuje svoje uzavreté kontrakty, ich dĺžku či počet m2, aj real estate developeri / poskytovatelia vnímajú väčšiu túžbu po flexibilite a individuálnemu prístupu. 

Dnešná situácia je preto veľkou príležitosťou pre coworkingy po celom svete, aby priniesli riešenia klientom, ktorí by ich nikdy predtým nezvažovali.

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá