Rebríček najlepších dieselových áut pre rok 2024: Ak uvažuješ o novom vozidle, vyberaj z týchto

  • Ešte stále si môžeš kúpiť kvalitné „spaľováky“
  • Ak si nie si istý, ktorý vybrať, tento rebríček ti pomôže
Spaľovacie motory
  • Ešte stále si môžeš kúpiť kvalitné „spaľováky“
  • Ak si nie si istý, ktorý vybrať, tento rebríček ti pomôže

V posledných rokoch predaj vozidiel s naftovým motorom klesal, čo viedlo niektorých výrobcov k vylúčeniu týchto motorov z konkrétnych modelových radov. Napriek tomu je pozoruhodné, že súčasné dieselové vozidlá sú ekologickejšie ako ich predchodcovia. Je síce pravda, že „diesel“ prispieva k znečisťovaniu životného prostredia, ale najnovšie modely sú podstatne čistejšie a využívajú pokročilé technológie na zmiernenie emisií škodlivých plynov.

Napriek poklesu zohráva diesel naďalej kľúčovú úlohu na európskom trhu s automobilmi. Jeho výrazné výhody v oblasti úspory paliva a nižších emisií CO2 v porovnaní s benzínovými motormi z neho robia praktickú voľbu pre kupujúcich väčších vozidiel, najmä tých, ktorí často prekonávajú dlhšie vzdialenosti a nechcú elektromobily.

Vzhľadom na tieto faktory ti prinášame zoznam najlepších dieselových „spaľovákov“, ktoré si môžeš kúpiť v roku 2024. 

Škoda Karoq 2.0 TDI 150 

Výborná voľba, ak potrebuješ rodinné autíčko. Vyniká tu hlavne variant s motorom 2,0 l TDI s výkonom 148 k, ktorý je optimálnou voľbou pre tých, ktorí hľadajú dostatočný výkon na predbiehacie manévre. Pri vyšších rýchlostiach nevykazuje žiadne obmedzenia, čím sa odlišuje od základného benzínového motora s objemom 1,0 litra a turbodieselu TDI s výkonom 116 k, ktoré v takýchto podmienkach odhaľujú svoje slabiny.

Motor 2,0 l TDI 150 je obzvlášť vhodný pre osoby, ktoré chcú ťahať príves alebo karavan, pretože môže byť vybavený pohonom všetkých kolies. Kombinovaná spotreba nafty podľa WLTP: 5,6 – 6,1 l/100 km.

Skoda Karoq 2.0 TDI 150
zdroj: Mototechna

Mercedes C 220 d 

Mercedes triedy C prešiel komplexným vývojom a v súčasnosti patrí medzi najlepšie kompaktné manažérske sedany na trhu. Jeho elegantný vzhľad dopĺňa interiér, ktorý vyžaruje triedu a je vybavený najmodernejšími technológiami, čím zatieňuje modely s vyššou cenovkou. Trieda C ponúka počas jazdy bezkonkurenčnú úroveň komfortu.

Medzi naftové varianty patrí C 220 d s výkonom 197 k a C 300 d s výkonom 261 k. Pre väčšinu kupujúcich sa prvá z nich ukáže ako viac než dostatočná, najmä preto, že sa dodáva s rovnakou deväťstupňovou automatickou prevodovkou ako drahší model. Spotreba sa podľa portálu Autobild po týždni zastavila na 4,7 litroch na 100 kilometrov.

Mercedes C
zdroj: Blackrent.sk

BMW 320d 

BMW tvrdí, že je to prvé vozidlo vo svojej triede – a určite s takýmto výkonom – ktoré kleslo pod hranicu pre 100 % odpis v prvom roku. Jeho emisie CO2 sú 109 g/km.

Aj keď to neznie nijako zvlášť pôsobivo, prešiel prísnejšími testami WLTP, takže tieto hodnoty by mali byť dosiahnuteľné aj v reálnom svete. Rad 3 sa teraz môže pochváliť aj hybridnou technológiou, ktorá z nádrže vyžmýka o niečo viac. Autobild pri modeli Sportline udáva spotrebu do 5,8 l/100km pre verziu bez EfficientDynamics.

BMW 320d 
zdroj: Autobild

Ďalšie modely nájdeš na novej strane >>>

Opel Astra 1.5 Turbo D

„Opel Astra, jedno z najpredávanejších rodinných vozidiel v Británii, sa mení. Nový model je prvým modelom, odkedy Opel prešiel pod záštitu spoločnosti Stellantis, takže Astra Mk8 má teraz veľa spoločného s Peugeotom 308,“ uvádza Autoexpress. 

Aj keď si stále zachováva 1,5-litrový vznetový motor, je dôležité poznamenať, že sa líši od charakteristického trojvalcového agregátu v predchádzajúcom modeli. Namiesto toho je teraz vybavený rovnakým štvorvalcovým vznetovým motorom, aký sa nachádza v Peugeote. Práve preto je dokonalým rodinným vozidlom. 

Čo sa týka spotreby, portál Topspeed prišiel s potešujúcimi výsledkami testov. „Na našej testovacej trase spotreboval 5,5 l/100 km, pri 130 km/h motor točil približne 2 000 ot./min a okamžitá spotreba oscilovala okolo hodnoty 6 až 6,5 l/100 km,“ uvádza Topspeed.

Opel Astra 1.5 Turbo D
zdroj: https://xezii.com/

Citroen Berlingo

Berlingo ponúka na výber medzi 1,5-litrovým dieselovým motorom s výkonom 99 k a 128 k. Výber silnejšieho variantu s výkonom 128 k sa odporúča tým, ktorí chcú prepravovať plný počet cestujúcich a batožiny alebo ho využívať ako ťažné vozidlo, pretože je v rámci ponuky preferovanou možnosťou. Táto verzia dosahuje zrýchlenie 0 – 100 km za 11 sekúnd a generuje značný krútiaci moment 300 Nm.

Citroen Berlingo
zdroj: www.matthowell.co.uk

Bez ohľadu na zvolený naftový variant vykazujú kompaktné motory skupiny Stellantis úsporné správanie.

Čítajte viac z kategórie: Auto

Zdroje: Autoexpress, Cinch, Autobild

Najnovšie videá

Trendové videá