Regiojet zmodernizuje vlaky, investuje do nich desiatky miliónov eur

  • Spoločnosti Regiojet sa podarilo predať dlhopisy v hodnote takmer 36 miliónov eur
  • Časť zo zisku si vyčlenili na modernizáciu vozového parku
  • Modernizácia sa dotkne aj Slovenska
zdroj: Wikimedia (Miropiro)
  • Spoločnosti Regiojet sa podarilo predať dlhopisy v hodnote takmer 36 miliónov eur
  • Časť zo zisku si vyčlenili na modernizáciu vozového parku
  • Modernizácia sa dotkne aj Slovenska

Najväčší súkromný vlakový prepravca v strednej Európe Regiojet predal dlhopisy v hodnote takmer 36 miliónov eur so splatnosťou do piatich rokov. Tieto peniaze plánuje použiť na modernizáciu vlakových vagónov.

„Po minuloročnom zisku vo výške 102 mil. Kč (4 685 853 eur) očakávame v tomto roku ďalší rast nášho zisku z aktivít vo vlakovej doprave,povedal finančný riaditeľ STUDENT AGENCY holding Petr Kohoutek.

Dopravca plánuje v nasledujúcom období modernizáciu vozového parku. Zmodernizovať chce stovky vagónov a hovorí o investíciách v hodnote niekoľkých miliárd českých korún. Modernizácia sa dotkne aj Slovenska.

„Budeme zavádzať vagóny pre všetky naše diaľkové trasy – to znamená Praha – Ostravsko – Košice a Praha – Brno – Viedeň / Bratislava,“ pre Startitup to potvrdil hovorca spoločnosti STUDENT AGENCY Aleš Ondrůj.

zdroj: Wikimedia (Honza Groh)

Regiojet za prvý štvrťrok zaznamenal nárast počtu prepravených cestujúcich. Za prvé tri mesiace roku 2019 cestovalo diaľkovými vlakmi Regiojet 1,4 milióna cestujúcich, čo je o 12,6% viac ako v predchádzajúcom roku. Nárast počtu cestujúcich sa premieta aj do rastu tržieb. Tie v prvom štvrťroku dosiahli takmer 13 miliónov eur a sú o 10% vyššie ako za rovnaké obdobie minulého roka.

„Regiojet musí dbať na silnú finančnú stabilitu, aby mohol v súťažiach konkurovať veľkým európskym štátnym dopravcom, ako sú napríklad rakúske dráhy ÖBB,“ hovorí P. Kohoutek.

Podľa zákona o dlhopisoch, sa dlhopisy môžu splácať buď jednorazovo alebo na viackrát v termínoch, na akých sa obe strany dohodnú. V tomto prípade má ku poslednej splátke dlhopisov dôjsť do piatich rokov.

Vyzerá to tak, že slovenskú vlakovú prepravu čakajú naozaj veľké zmeny. Do našich končín prichádza najväčší konkurent Regiojet-u s celkom novými vlakmi z Číny, Leo Express. Okrem Slovenska mieri spoločnosť aj do Poľska a Českej republiky. Do príchodu na stredoeurópsky trh investovala 195 miliónov eur a ponúka moderné vlaky s unikátnym dizajnom.

Zdroj: TS, NBS.sk

O autorovi
Soňa Otajovičová

Najnovšie video