Resperanto: „Uľahčujeme ľuďom život.“

Filip Mikschik / 11. mája 2015 / Business

V Resperante sme vyspovedali Jiřího a Vladimíra.

 

Čo vlastne Resperanto robí?

Resperanto umožňuje zákazníkom objednať si v reštaurácii (bare, hoteli, kaviarni – možností je naozaj nekonečne veľa) cez aplikáciu priamo z vlastného smartphonu. Odpadá tak čakanie na menu, na čašníka. Celý proces sa zrýchli, čo je žiadúce najmä v čase obedov. Reštaurácia zvládne obslúžiť viac klientov a zároveň má viac času sa im venovať. Zároveň je nutné zdôrazniť, že nie je potrebné využívať Resperanto stále. Keď má hosť chuť sa s čašníkom porozprávať, tak jednoducho využije klasické objednávanie :)

Na čo ste vo svojej práci najviac hrdí?

Na to, že uľahčujeme ľuďom život. A to nielen hendikepovaným, ktorí sú jednou z cieľových skupín Resperanta, ale v zásade všetkým. Menu je možné mať v aplikácii k dispozícii v niekoľkých jazykoch a potom odpadá aj bariéra jazyková. Ak to uľahčí život čo i len pár ľuďom – potom sme splnili to, o čo nám išlo.

 

Fotografie: Romana Marie Jokelová

Aké sú vaše plány do budúcnosti?

V podstate dvojaké. Jednak rozhodne chceme aplikáciu vylepšovať a pridávať rôzne „sociálne“ vychytávky, jednak chceme expandovať aj do zahraničia. Nedokážem teraz povedať, ktorá cesta bude mať väčšiu prioritu, skôr budeme kombinovať obe. Navyše koncept Resperanta sa dá aplikovať na nekonečne množstvo ďalších oblastí – ale to predbieham, nechajte sa prekvapiť.

Ako vyzerá v súčasnosti váš tím?

Treba povedať, že na Resperante pracuje relatívne veľa ľudí, ale nikto z nás na plný úväzok. Veľa externých spolupracovníkov pre nás pracuje dokonca zadarmo, jednoducho len preto, že sa chcú podieľať na skvelej veci, ktorej veria a ktorá ich baví. Fotografka, ktorá s nami spolupracuje, nás nazvala „zvieratá“, čo je síce možno prehnané označenie, ale v zásade sme veľmi nesúrodá excentrická partia ľudí, ktorú je radosť stretnúť. 

Akých ľudí k vám hľadáte?

Mladých, ambicióznych, zapálených pre vec. Nechceme ľudí, ktorí slepo vykonajú úlohy a nezamyslia sa – naopak oceňujeme diskusiu, opačné názory. Nefunguje u nás stopercentne „šéf má vždy pravdu“.

Máte nejaké tematické benefity?

Stravné lístky ani podobné benefity naozaj neponúkame. Naším najväčším benefitom je kolektív. A práca. Pokiaľ chce človek vyskúšať nové veci a vyvíjať sa spolu s našou firmou, potom sme pre neho tí praví.

Ako vyzerá typický pracovný deň u vás?

U každého úplne inak, nemáme pevne dané od-do, a to hlavne preto, že sa všetci venujeme ešte vlastným zamestnaniam alebo projektom. Často fungujeme skôr online. Nemusí to byť ale nutne nevýhoda, neverím totiž tomu, že sú všetci ľudia produktívni len v určitú rovnakú časť dňa. Takže každý môže pracovať v momente, keď mu to vyhovuje.

zdroj:startupjobs.cz

Pridať komentár (0)