Rusi ukázali novú a lacnú Ladu Vestu. Na papieri má skvelú výbavu, v realite pripomína Žiguli

  • Rusi zaradili do predaja nové verzie Lady Vesty, pribudla aj automatická prevodovka
  • V cenníku majú množstvo vymožeností, realita však môže byť iná
Lada Vesta
VK Kontakt/Lada
  • Rusi zaradili do predaja nové verzie Lady Vesty, pribudla aj automatická prevodovka
  • V cenníku majú množstvo vymožeností, realita však môže byť iná

Ruská automobilka AvtoVAZ predstavila novú verziu modelu Lada Vesta. Začiatok predaja nového modelu bol stanovený na 11. marca 2024. Dostupných je viacero variantov, najlacnejší sa začína na sume 1 239 900 rubľov, čo predstavuje 12 371 eur.

Ide o motor 1,6 l s výkonom 90 koní a maximálnou rýchlosťou 172 kilometrov za hodinu v základnej výbave Comfort.

Novinkou je aj verzia s automatickou prevodovkou, ktorá sa začína na 1 588 900 rubľov, čo je v prepočte 15 841 eur. Ide o najlacnejšie auto s automatickou prevodkou na ruskom trhu vo výbave Comfort 24. Auto má 1,6-litrový motor s výkonom 106 koní a maximálnou rýchlosťou 182 kilometrov za hodinu.

Rovnaká verzia len s manuálnou prevodovkou vyjde na 1 513 000 rubľov, čo predstavuje 15 100 eur.

AvtoVAZ

Automobilka AutoVAZ, v minulosti známa ako VAZ, je známou značkou pre mnohých Slovákov aj ďalších obyvateľov Sovietskeho zväzu a krajín Varšavského paktu. Práve táto automobilka sídliaca v meste Togliatti sa preslávila dnes už legendárnym modelom VAZ 2101, známym ako Žiguli. Ten bol častým úkazom na česko-slovenských cestách, kde ho i dnes občas môžeme zazrieť. VAZ 2101 vychádzal z talianskeho Fiatu 124, ktorý bol značne upravený, aby dokázal zvládnuť nástrahy ruských ciest a taktiež ruskú zimu. 

Okrem Žiguliho sa VAZ preslávil aj terénnym modelom LADA 4×4. Dnes vyrába niekoľko modelov okrem Vesty aj Grantu či novšie verzie Nivy. V týchto dňoch automobilka dosiahla métu 31 miliónov vyrobených vozidiel. Auto, ktoré stálo za týmto okrúhlym číslom, je práve Lada Vesta.

Má Lada Vesta výbavu len na papieri? 

Podľa cenníka, ktorý je dostupný na stránkach ruského výrobcu, sú automobily vybavené tým, čo v Európe nazývame štandardnou výbavou.

K nej patria viaceré airbagy, systém ABS či BAS, palubný počítač a audiosystém. Na papieri nová Lada Vesta všetky tieto systémy a doplnky má. V realite to však nemusí byť také jednoznačné.

Video, ktoré preložil do angličtiny ukrajinský poradca ministra vnútra Anton Geraščenko, zachytáva Ladu Vestu v predajni automobilov. Na videu je vidieť, že auto nemá žiadny audiosystém, teda ani rádio, ani reproduktory. Chýbajú aj základné prvky bezpečnosti – airbagy. Auto taktiež nemá ani zrkadielko na strane vodiča. O vymoženostiach ako vyhrievané sedačky či parkovacie senzory nemôže byť tiež reč.

Na videu je zmienený systém ABS, ale z minulosti vieme, že AvtoVAZ mal i s týmto systémom problémy kvôli sankciám, ktoré boli na Rusko uvalené v dôsledku vojny na Ukrajine.

Netreba tiež zabúdať, že jednotlivé výbavy sa pohybujú v rozmedzí emisných noriem Euro 2 až Euro 5. Napríklad základná výbava Comfort aj výbavy Life a Enjoy majú emisnú normu Euro 2. Výbavy Comfort 24, Life 24, Enjoy 24 majú emisnú normu Euro 5.

Nová Lada Vesta tak síce navonok vyzerá moderne a pôsobivo, veľmi sa však výbavou nelíši od svojho 54-ročného predchodcu VAZ 2101, známeho ako Žiguli.

Navyše, na Slovensku sa dajú kúpiť ešte aj lacnejšie autá, napríklad Dacia Sandero. Cena automobilu sa začína na 11 450 eur. Obsahuje pritom aj airbagy či systém ABS, emisná trieda je 6 a dokonca má aj rádio.

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá