Ško­da Kodiaq — z pre­daj­ní miz­ne rých­los­ťou svet­la

Peter Mihálik, autofans.sk / 20. apríla 2017 / Auto

zdroj: Marián Medlen

Môže si o sebe namýš­ľať, lebo je aktu­ál­nym Autom roka 2017. Ale samo­chvá­la smr­dí. Namies­to voňa­vý­ch strom­če­kov som si nasa­dil rea­lis­tic­ké oku­lia­re a skú­ma­vým pohľa­dom sa pozrel na Kodiaq s popu­lár­nym moto­rom 2,0 TDI, ten­to­raz s výko­nom 110 kW.

A začnem hneď ním. Výkon 110 kW v podstate postačí na slušné presúvanie sa. Ale pri aute s hmotnosťou tonu a trištvrte, to je už na veľký otáznik do mozgu. Žiaľ, realita nepriniesla žiadne čarovné liečivé pilulky, otáznik v mozgu sa ešte zväčšil. Problém je ukrytý v nastavení mechanických systémov. Ekológia a nízke prevádzkové náklady hrali citeľne prím. Štyri piesty sa defacto stále len lenivo prevaľovali. Rozumné tlačenie na plynový pedál neznamenalo nič, ale fakt nič. Do polovice dráhy som si zmenu na motore ani nevšimol. Musel som buď ešte viac potisnúť pedál bližšie k podlahe alebo po pedále plesnúť väčšou intenzitou. Vtedy sa ukázalo, že motor má predsa len niekde v „päte“ ukryté záložné kilowatty. Lenže ako sa s masou auta viac „namakal“, presne tak aj cical palivo z nádrže. V defenzívnom jazdnom režime som sa vedel zmestiť aj pod 5 l/100 km (ale to ma ozaj všetci predbiehali). Ak som nechcel zaostávať a trebárs držať diaľničné tempo, spotreba sa posunula k číslici 7 (a aj kúsok za ňu). A aby slimačieho tempa nebolo málo, prevodovka prvé dva „kvalty“ dávala ako keby ani nemala k dispozícii dve spojky. Vyššie už bola pohoda, len pri rozbehu to občas nebolo príjemné.

foto:Marián Medlen

foto:Marián Medlen

foto:Marián Medlen

Samozrejme, že charakter sa dá vďaka funkcii Driving Mode Select meniť, ale treba si priplatiť 183 €, čo výrazne odporúčam. Alebo 2 000 € za výkonnejší variant, ktorý ponúka nielen viac dynamiky, ale podľa výrobcu má aj rovnaké konzumné nároky ako slabší. Prípadne, ak by mal niekto odvahu, si vybrať motor 2,0 TSI s výkonom 132 kW.

"Viac podobných článkov nájdeš na Autofans.sk."

foto:Marián Medlen

foto:Marián Medlen

Keď už som pri peniazoch. Rovno by som ušetril 522 € za 19“ palcové „valce“. Vyzerajú síce štýlovo, ale prudšie nerovnosti (ako napríklad priečny spomaľovač) vyrobili až nepríjemne dorazový zvuk a ranu do karosérie. Podvozok (opäť v normálnom režime) sa s podobnými hrboľmi jednoznačne horšie vyrovnával.

foto:Marián Medlen

A aj 371 € za ozvučenie Canton je (viac-menej) zbytočných. Noblesnejšia značka, ale vo veľkom priestore sa zvuk z desiatich reproduktorov (vrátane subwoofera) niekde stratil. Nehovorím, že hrá zle, len mu akosi chýbala väčšia živosť, pomyselná neviditeľná energia dvíhajúca chlpy na rukách.

foto:Marián Medlen

Chutné nápady

Kodiaq je ale inak (a našťastie) plnohodnotná Škoda. V mojich očiach to znamená hlavne príjemný interiér s doplnkami do bežného života. Tradične nechýba v predných dverách dáždnik. Medzi prednými sedadlami je nielen posuvná lakťová opierka ale aj otočná priečka (z jednej strany sú dva držiaky na nápoje, z druhej plôška bez výstupkov). V tomto momente mi ale (opäť) napadne jeden „podrývačský“ podnet – šírka. Akosi je cítiť možnosti koncernového podvozka. Možno budú šírkové milimetre niekomu stačiť, mne príde Kodiaq úzky. Keď si vedľa mňa sadol kolega Martin, statný kus chlapa, mal som dojem, že sedíme v o triedu menšom aute.

foto:Marián Medlen

foto:Marián Medlen

foto:Marián Medlen

Vrátim sa však ešte k nápadom, ktoré na Škode mám fakt veľmi rád. Ako keby niekto dômyselne premýšľal nad každodennými starosťami bežných ľudí. Pred spolujazdcom sú napríklad dve schránky (spodná klimatizovaná), mobil má osvedčené miesto pred voličom prevodovky. Sedadlá sú fantastické (nasedel som sa v nich celkom dosť). Zadná lavica je posúvateľná (je delená v pomere 60:40) s nastaviteľným sklonom operadiel. Posledný rad sa celkom ľahko vyklápa a pre potreby detí postačuje viac ako slušne.

foto:Marián Medlen

foto:Marián Medlen

foto:Marián Medlen

foto:Marián Medlen

foto:Marián Medlen

zdroj: autofans.sk

Pridať komentár (0)