Slováci neprekvapili: Toto sú frázy a weby, ktoré sme v roku 2020 na internete vyhľadávali najviac

  • Hoci sa minulý rok niesol v znamení pandémie, Slováci si z nej očividne ťažkú hlavu nerobili
  • Googlili najmä bežné weby, ktoré sa koronavírusu vôbec netýkali
pjimage - 2021-07-27T180903.296
Unsplash/LinkedIn Sales Solution Unsplash/Pixel Rich
  • Hoci sa minulý rok niesol v znamení pandémie, Slováci si z nej očividne ťažkú hlavu nerobili
  • Googlili najmä bežné weby, ktoré sa koronavírusu vôbec netýkali

Na internete trávime veľmi veľa času vyhľadávaním rôznych vecí. Vďaka kľúčovým slovám, ktoré denne zadávame do vyhľadávačov, vzniká mnoho výskumov a štatistík. Za jedným z nich stojí aj Marketing Miner.

Výskum sa zameral na kľúčové slová, ktoré Slováci vyhľadávajú najčastejšie. Vieš uhádnuť, ktoré to sú?

Rok 2020 možno označiť za pandemický a fakt, že Slováci trávili jeho veľkú časť v pohodlí domova sa odrazil aj na najvyhľadávanejších kľúčových slovách. Možno by si čakal, že počas 2020 sme googlili informácie o koronavíruse, no opak je pravdou.

zdroj: Unsplash/Campaign Creators

Nie je však prekvapením, že na prvom mieste je slovo Facebook, ktoré bolo za mesiac vyhľadané priemerne viac ako 7-miliónov raz.  Podľa grafu, ktorý pripravil Marketing Miner, je však očividné, že tento trend každý rok klesá.

 „Spôsobené to môže byť rôznymi škandálmi, ktoré Facebook v poslednom období zažíva a tiež aj nástupom nových sociálnych sietí (TikTok, Clubhouse…),“ uvádza sa v tlačovej správe.

Slováci si gurmáni

Za obľúbenou sociálnou sieťou sa umiestnila platforma Youtube, ktorú Slováci vyhľadávali priemerne necelé 4-milióny razy. O niečo menej sa Slováci zaujímali o Bazoš, Topky prekladač. Zaujímavosťou je, že v tomto zozname nechýba ani starý-dobrý Pokec, ktorý bol v roku 2020 vyhľadávanejší ako Gmail. 

Prieskum ukázal, že Slováci vedia s voľným časom narábať veľmi dobre. Kľúčové slovo porno bolo vyhľadávanie priemerne 1,5-miliónakrát. Do tejto TOP 10 sa zmestil ešte samotný Google.

zdroj: Marketing Miner

Vyhľadávanie Slovákov nestálo veľa času

Marketing Miner sa pozrel aj na dĺžku a počet slov, ktoré sme vyhľadávali najčastejšie. Nie je žiadnym prekvapením, že vedú jednoslovné výrazy a trojslovné frázy. Najhľadanejšie slová mali 8 písmen a najčastejšia dĺžka frázy predstavovala 15 písmen.

Až takmer 90 percent hľadaných fráz pozostáva malo maximálne 25 znakov a 5 slov. Možno tak skonštatovať, že Slováci hľadali cez pomerne krátke frázy, no chceli pomerne komplexnú odpoveď. 

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech