Slováci si myslia, že od BILLY dostanú stovky eur ako darček. Reťazec upozorňuje, že ide o hoax

  • Slovenská BILLA musí vysvetľovať falošnú správu, ktorá sa šíri medzi jej zákazníkmi aj prostredníctvom aplikácie WhatsApp
  • Píše sa v nej, že reťazec ako odmenu k svojmu piatemu výročiu rozdáva 500 eur
fann
wikimedia.org-Ladislav Luppa, unsplash.com
  • Slovenská BILLA musí vysvetľovať falošnú správu, ktorá sa šíri medzi jej zákazníkmi aj prostredníctvom aplikácie WhatsApp
  • Píše sa v nej, že reťazec ako odmenu k svojmu piatemu výročiu rozdáva 500 eur

Znie to možno neuveriteľne, no na Slovensku je stále veľké množstvo ľudí, ktorí veria, že keď budú zdieľať obrázok luxusného BMW, či Mercedesu, majú šancu ho vyhrať. Na sociálnych sieťach je obrovské množstvo takýchto falošných súťaží a správ. Najnovšie musí s podobným hoaxom bojovať nákupný reťazec BILLA. 

Prostredníctvom rôznych aplikácií slúžiacich na posielanie správ či telefonovanie cez internet sa totiž šíri podvodná informácia (hoax) o tom, že BILLA rozdáva každému kupujúcemu 500 eur zdarma na oslavu údajného 5. výročia. BILLA celú situáciu objasňuje aj na svojej facebookovej stránke.

Gepostet von BILLA Slovensko am Donnerstag, 20. September 2018

„Pre našich zákazníkov pripravujeme neustále množstvo zvýhodnených ponúk, akcií a súťaží, ale táto ponuka nie je od nás. Aktuálne podnikáme kroky vedúce k zamedzeniu zneužívania nášho mena týmito podvodníkmi,” informuje tím BILLA.

Reťazec zároveň upozorňuje všetkých ľudí, ktorým príde táto správa do mailu či inou formou, aby ju  neotvárali. V správe môže byť zakódovaný vírus a hrozí aj možnosť úniku rôznych informácií. Stránka billa.com-better, na ktorú správa odkazuje, nie je vo vlastníctve a v správe spoločnosti BILLA.

Nenechaj sa oklamať

Proti dezinformáciám bojuje na Slovensku hneď niekoľko organizácií, pričom sa k nim pridáva aj samotná polícia, ktorá informuje o podchytených podvodných správach na svojej facebookovej stránke. Ide však len o jeden z niekoľkých spôsobov odhaľovania hoaxov, ktorých je na internete stále viac.

Bojovať proti nim sa rozhodli aj Slováci pomocou nového nástroja Checkbot, ktorý funguje priamo v aplikácii Messenger. Situáciu so šírením dezinformácií monitoruje na Slovensku aj spoločnosť GLOBSEC, ktorá na našom území pôsobí od roku 2015.

„S konšpiračnými výrokmi súhlasia všetky vekové skupiny Slovákov. Veľa dezinformácií sa šíri napríklad cez rôzne sociálne siete. Facebook je dôležitým zdrojom informácií pre mladých Slovákov vo veku 16 až 24 rokov,“ vyjadrila sa pre FonTech.sk Katarína Klingová, analytička GLOBSEC Policy Institute.

 

zdroj: billa.sk

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK