Slováci vytvorili nevšednú značku, ktorá spája históriu s moderným dizajnom

  • Módny biznis založený na lokálnej tématike sa dnes naozaj nosí
  • Niet preto divu, že sa do tohto ponikania púšťa čoraz viac Slovákov
  • Na trhu sa však presadia len tí najoriginálnejší
  • Medzi nich určite patrí aj značka ONAQUE, za ktorou stoja Viktor a Mariana
zdroj: ONAQUE
  • Módny biznis založený na lokálnej tématike sa dnes naozaj nosí
  • Niet preto divu, že sa do tohto ponikania púšťa čoraz viac Slovákov
  • Na trhu sa však presadia len tí najoriginálnejší
  • Medzi nich určite patrí aj značka ONAQUE, za ktorou stoja Viktor a Mariana

Okrem značky ONAQUE sa stále držia ich pôvodných povolaní. Vik­tor pra­cuje v re­klam­nej agen­túre a Ma­riana v sú­krom­nej ma­ter­skej škole. Ich značka ONAQUE začala v ich voľnom čase skôr ako hobby projekt, ktorý ich vďaka spätnej väzbe od ľudí presvedčil, že sa mu oplatí venovať viac a rozvíjať ho. Čo však bolo prvotným impulzom na založenie originálnej značky akou je ONAQUE?

V istom čase mal Viktor pocit, že si nedokáže kúpiť nič na seba a väčšina kúskov sa mu v bežných obchodoch nepáčila. „Chýbala mi farebnosť a originalita v oblečení. Preto mi v roku 2016 napadlo, že by nebolo odveci nosiť niečo, čo by sa mi naozaj páčilo a s čím by som bol spokojný,” hovorí pre Startitup o impluze na založenie vlastnej značky Viktor.

Na Slovensku existuje veľmi veľa rôznorodých značiek oblečenia, z ktorých každá je kreatívna svojím vlastným spôsobom. Či už strihmi, textami alebo grafikou. V ONAQUE stavili na farebné ilustrácie, ktoré majú svoj vlastný príbeh a niektoré z nich sú sprevádzané aj trefným textom. Každý dizajn produktov vychádza z pera kreatívca, Viktora. „Tým, že som art director a v práci som zodpovedný za vizuálnu časť kampaní, bolo to také prirodzené vyústenie,” konštatuje Viktor.

Výroba produktov ONAQUE momentálne prebieha vo firme Merchyou. Podľa zakladateľov značky ide o skutočných profesionálov vo svojom remesle.  

Keď sme sa dozvedeli informáciu, že textil, ktorý ponúkajú, je vyrobený zo 100% organickej bavlny, má OEKO-TEX a GOTS certifikát a výrobca textilu spolupracuje s Fairwear organizáciou, bolo rozhodnuté. Nechceli sme tlačiť na lacné, nekvalitné tričká, len aby sme na tom čo najviac zarobili. Chceli sme vybudovať ONAQUE ako kvalitnú značku, ktorá naozaj dbá na to, z čoho je vyrobená.” 

V budúcom roku sa slovenská značka ONAQUE plánuje posunúť ešte na vyššiu úroveň. Ich cieľom je začať so šitím vlastných tričiek, šiať a mikín s celopotlačou. Taktiež rozbiehajú spoluprácu so značkou Tikoki, takže čoskoro môžeš vidieť aj neobyčajné tenisky z ich dielne.

 „Chystáme sa zúčastňovať trhov, marketov, rínkov, festivalov po celkom Slovensku a nájsť si nových zákazníkov aj tam. Chceme nadviazať nové spolupráce a zoptimalizovať skladové zásoby. Ak sa nám toto podarí, môžeme uvažovať aj o expanzií.” 

Viktor s Marianou rozbiehajú vlastnú značku len od leta tohto roku. Zatiaľ sú vo fáze zviditeľňovania sa. Počty predaných kusov zatiaľ počítajú v stovkách za celý rok. „Nezdá sa to ako veľké číslo, ale my sa mu veľmi tešíme,” hovorí Viktor.

ONAQUE sa nebráni ani objednávkam dizajnov na mieru, podľa požiadaviek klienta. „Budeme veľmi radi za každé oslovenie a spoluprácu. Je to ale skôr určené pre firmy alebo pre ľudí, ktorí si chcú objednať väčšie množstvá,” pokračuje.

A čo je podľa Viktora najťažšie pri štartovaní online biznisu? „Najťažšie na rozbehnutí značky vidím prvotné nastavenie procesov. Nájsť správnych dodávateľov, obchodných partnerov, pripraviť a doladiť e-shop. Potom prichádza fáza zviditeľňovania sa, v ktorej sa práve nachádzame.”

ONAQUE momentálne nájdeš v štyroch obchodoch: v ZinZin Concept Store v Perle Ružinova, v Place Store Bratislava na Hurbanovom námestí, v Pokroku a Bleble v Bory mall Lamač. Cena tričiek tejto lokálnej značky sa na e-shope pohybuje na úrovni 25 eur, originálne obaly na telefón si môžeš kúpiť za 23 až 26 eur.