Slovenská firma zmenila obchodnú stratégiu a dnes má miliónové tržby. Značka Max Sport dobýja svet stravovania

  • Slovenské proteínové tyčinky sa dnes predávajú vo viac ako 40 krajinách
  • Max Sport je domáca firma, ktorej tržby dosahujú milióny
Facebook/Max Sport advanced nutrition
  • Slovenské proteínové tyčinky sa dnes predávajú vo viac ako 40 krajinách
  • Max Sport je domáca firma, ktorej tržby dosahujú milióny

Spoločnosť Max Sport bola založená v roku 2005 na Slovensku a jej cieľom bolo vyvíjať, vyrábať a predávať čo najkvalitnejšie výživové doplnky, ktoré sú určené pre každého. Dopyt po chutných a kvalitných tyčinkách vzrástol veľmi rýchlo. začali ich vyhľadávať nie len športovci, ale aj bežní ľudia.

V roku 2015 získala firma kapitálovú injekciu od spoločnosti Janom a investičného fondu Jeremie. Investori tak získali menšinu firmy, ktorá svoje produkty dodáva aj na fínsky, švédsky, nemecký, ruský, či český trh.

zdroj: Facebook/Max Sport, advanced nutrition

„Zaujalo nás, že Max Sport vo svojich produktoch uprednostňuje ingrediencie z ekologického hospodárstva a minimalizuje, ba dokonca vylučuje používanie bieleho cukru, konzervantov a rôznych chemických aditív. Investovanie do tejto spoločnosti nám umožnilo rozšíriť naše aktivity v súlade s komplexnou koncepciou skupiny Janom, ktorá sa zameriava na výrobu zelenej energie z obnoviteľných zdrojov, elektromobilitou,“ hovorí konateľka Janomu Katarína Miškovská pre TREND

Netradičná predajná stratégia

Tržby spoločnosti sa v roku 2019 vyšplhali na viac než 8 miliónov eur. Môže za to aj nezvyčajná obchodná stratégia, ktorou sa firma riadi. Konkurenčné značky útočia na špecializované predajne, no Max Sport sa sústredí skôr na čerpacie stanice a supermarkety.

Stratégia to je veľmi dobrá. „V roku 2017 sme predali až 1 000 000 kg zdravých snackov na Slovensku, v Česku a v ďalších 38 krajinách sveta. Len proteínových tyčiniek sme predali neuveriteľných 400 000 kg, čo je približne také množstvo, ako keby ste vedľa seba postavili 80 slonov,“ hodnotí úspech Peter Kulich, jeden z majiteľov firmy. Z 1 000 000 kg predaných produktov sa 300 000 kg zdravých snackov predalo na Slovensku.

zdroj: Max Sport, advanced nutrition

Zákazníci sú prvoradí

Pre majiteľov firmy je veľmi dôležité, aby boli zákazníci spokojní. Preto sa im snažia priniesť čo najvyššiu kvalitu. V portfóliu firmy nájdeš aj raw produkty.  „Keby mi niekto v minulosti povedal, že si budem pochutnávať na tyčinke bez lepku, mlieka, pridaného cukru či čokolády, asi by som mu neveril. Dnes si na „rawkách“ pochutnávame nielen my, ale aj každý náš 10. zákazník.“ hovorí Peter.

Za výrobou produktov však nestojí firma Max Sport. Vyrábajú ich partnerské potravinárske závody. Všetky produkty sú vyvinuté odborníkmi zo slovenského športovo-diagnostického centra Sport Diag.  Tí stoja za optimálnym zložením tyčiniek. Max Sport je teda obchodná firma, ktorej tržby idú hore raketovou rýchlosťou.

zdroj: Facebook/Max Sport advanced nutrition

Široký výber

Firma Max Sport aktuálne ponúka rôzne produkty. Medzi najobľúbenejšie patria kolagénové tyčinky – najmä tie čokoládové, jahodové a karamelové. „Chceme napĺňať našu misiu, ktorou je vytvárať a vyrábať kvalitné a zároveň cenovo dostupné produkty pre každého, ktoré budú zdravšou alternatívou bežných snackov,“ uzatvára Peter Kulich.

Okrem kolagénových tyčiniek máš možnosť ochutnať klasické proteínové tyčinky, chutné proteíny v tekutej forme alebo alternatívne cestoviny. Tie sú zdravou náhradou v klasických receptoch a sú vyrobené zo sóje, fazule či quinoí sú ideálne aj pre ľudí trpiacich intoleranciou na lepok. 

Výzva splnená

O tom, že Max Sport ponúka výrobky aj pre ľudí, ktorí necvičia, vie málokto. Firma teda musela prísť s reklamou, ktorá ich produkty vhodne odprezentuje, a rozhodla sa využiť všetky možnosti mediálneho mixu. Reklamu tak zákazníci mohli nájsť nie len na sociálnych sieťach, ale aj v printe a na billboardoch.

Max Sport oslovil aj influencerku Luciu Javorčekovú, ktorá má na Instagrame momentálne 1,9 milióna sledovateľov. Cieľom tejto kampane bolo predstavenie produktov širšej verejnosti. Značka chce osloviť najmä mladých ľudí, ktorí sa zaujímajú o zdravý životný štýl. 

Nový majiteľ

V roku 2019 firma Max Sport získala nového majiteľa. Je ním talianska spoločnosť Bauli S.p.A., ktorá vlastní až 94 % značky. Zvyšný podiel si nechali pôvodní majitelia – Martin Poledna a Peter Kulich. „Zakladatelia spoločnosti MaxSport naďalej operujú s 20% podielom a plnou autonómnosťou pri menežovaní spoločnosti,“ potvrdila hovorkyňa Max Sport Harvanková.

„Nový investor nahradil pôvodných finančných investorov. Nový investor, popredná talianska potravinárska spoločnosť, vstúpil do projektu s víziou pomôcť pôvodným majiteľom vybudovať z lokálneho lídra celosvetovo rozpoznávanú značu funkčných snackov a zdravých potravín. Detaily transkacie sú predmetom obchodného tajomstva, vieme ale prezradiť, že pôvodní majitelia Martin Poledna a Peter Kulich naďalej ostávajú vlastníkmi nezanedbateľného podielu a naďalej sa v spoločnosti manažérsky a exekutívne angažujú,“ povedala pre Startitup Harvanková v roku 2019.

Taliani vložili do získaného základu viac než jeden milión eur. V roku 2019 firma hospodárila s tržbami 8,2 milióna eur, z čoho bol zisk 548 tisíc eur. 

zdroj: Screenshot/Finstat.sk
Zdroje: TREND, Maxsport.sk, Startitup, Finstat

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech