Slovenské Appendino mení spôsob nakupovania!

Ráchel Matušková / 18. júna 2015 / Lifehacking

Appendino plánuje zmeniť dnešný spôsob nakupovania oblečenia. Kombinuje výhody online nakupovania a klasického chodenia a hľadania v obchodoch.

 

Appendino je mobilná aplikácia, ktorá ničí jednu z najväčších nočných môr mužov a dôvod hádky v nejednom páre. Celodenné, z pohľadu muža nekonečné, chodenie po obchodoch, hľadanie najmodernejšieho kúsku, návšteva obchodu jednej značky v troch nákupných centrách kvôli správnej veľkosti. Tomu všetkému je koniec vďaka Appendino.

Appendino počas svojej existencie dosiahlo viacero úspechov a ocenení. Potenciál a nápad Apeendino zaujalo SBA, prezentovali na Pioneers 2015 vo Viedni, zaradili sa do rebríčka TOP 10 Ideas of the Year 2015 v Česku a na Slovensku. Ale čo to Appendino vlastne je? Čím je také skvelé, že si získalo toľko pozornosti?

 

  

 

„Appendino je mobilná aplikácia, ktorá jej používateľom umožňuje  vidieť aké produkty sa nachádzajú v jednotlivých predajniach rôznych módnych retailerov. Užívatelia tak získavajú užitočné informácie o aktuálnom sortimente (dostupnosť veľkostí, farieb, atď.),  zľavách, cenách a novinkách. Na druhej strane, pre retailerov, je Appendino nový marketingový a komunikačný kanál. Prostredníctvom Appendino majú módne značky možnosť uverejňovať svoj sortiment, zasielať svojim klientom zľavové kupóny, komunikovať s nimi prostredníctvom sekcie social a získavať ¢real-world data¢ o používateľoch.“ Hovorí Ján Radolec, jeden zo zakladateľov Appendino.

 

Viac sa o tejto novinke v nakupovaní dozviete v rozhovore s Jánom.

 

Ahoj Ján, máš sa?

Ďakujem, skvele, aj keď som dosť rozbehaný. Dnes v noci som sa vrátil z Prahy a teraz som už v Miláne.

  

Kto pracuje na Appendino? Predstav aj seba, prosím :)

Na Appendino v súčasnosti pracujeme traja spoluzakladatelia, Edo, Peťo a ja.

Edo Segin, náš CFO, ma niekoľkoročné skúsenosti z KPMG, kde pracoval ako konzultant pre Bratislavský a pár mesiacov aj pre Varšavský office.

Peťo Fridrich, ktorý má na starosti Product Development, má skúsenosti z Wall Street, kde pôsobil ako programátor pre firmu z Fortune 500.

No a potom som to ja (Ján Radolec). Minulý rok som sa po vyše piatich rokov presťahoval naspäť na Slovensko. Žil som v Miláne, kde som doštudoval a neskôr pracoval v spoločnosti L’Oréal. V rámci Appendino som zodpovedný za business development a marketing.

 

 

Spomínal si, že si aktuálne v Taliansku. Pracovne?

Áno, práve som dorazil do Milána. Budem tu v podstate celý jún. V týchto dňoch ma čakajú stretnutia so zástupcami značiek Carpisa a Yamamay, ako aj s jednou softwarovou firmou. Od 16. do 19. júna sa zúčastním výstavy Pitti vo Florencii, kde bude prítomných cca. 1200 značiek, a ktorým budem prezentovať našu aplikáciu. Ďalej ma čaká Rím, opäť Miláno a na konci mesiaca ďalšia výstava vo Florencii, tento krát však zameraná na detskú módu.

 

 Prečo práve Taliansko?

Taliansko je svetové centrum módy a keďže to s Appendino myslíme vážne treba začať odtiaľto. Určite však pomáha, že som tu prežil fakt dlhé obdobie. Navyše, toto leto sa sťahujem naspäť do Milána.

 

 Prečo Appendino vzniklo? Koho to bol nápad?

Appendino, ako ho poznáme dnes, vzniklo v júli minulého roka, aj keď prvotná myšlienka pochádza ešte z roku 2011. Nevzniklo v ako tzv. light bulb idea, bol to proces. (celu Appendino story nájdete TU).  V začiatkoch nám veľmi pomohol fakt, že všetci traja máme úplne odlišný background.

Prečo vzniklo? Aby sme ľuďom uľahčili život a spravili pre nich nákup oblečenia čo najlepším zážitkom. Našou prioritou je skombinovať výhody e-shopu s výhodami, ktoré sú spojené s nakupovaním priamo v predajniach.

A samozrejme aj preto, že na trhu, a konkrétne v módnom priemysle, vidíme veľkú príležitosť. Jednoducho vychádzame z hypotézy, že napriek tomu, že podiel akvizícii online stúpa, ešte potrvá veľmi dlho, kým nakupovanie v kamenných obchodoch úplne vytlačí. Podľa štúdie, ktorá mi nedávno prešla rukami, majú online nákupy v Europe stále len 19% podiel na celkovom odbyte oblečenia, pritom sa o ich narastajúcom trende hovorí už roky. Navyše, aj pre samotných retailerov je online model neefektívny.

 

 

Je Appendino už reálne dostupné?

V súčasnosti dokončujeme Beta verziu, s tým, že prvá verzia bude stiahnuteľná v Apple Store a v Google Play na začiatku júla. Ostrý štart je naplánovaný na september.

 

Podľa toho čo som si prečítala na stránke appendino.co si túto appku predstavujem ako spojku medzi predajcami a zákazníkmi. Rozumiem tomu správne? Ako to teda funguje?

Áno, presne tak. Appendino nie je e-shop, ale nová marketingová platforma. Retaileri nám poskytujú informácie o ich aktuálnych sortimentoch, ktoré my spracúvame a umiestňujeme do nášho online katalógu.

Ak teda užívateľ hľadá špecifický módny kúsok, vďaka Appendino zistí, v ktorej predajni ho môže zakúpiť, aká je jeho cena a zároveň získa informáciu o momentálnej dostupnosti jednotlivých farieb a veľkostí. Používateľ má samozrejme možnosť si tieto informácie filtrovať, upravovať a vytvárať si vlastné favorites.

Na druhej strane, módne značky môžu užívateľom zasielať rôzne personalizované kupóny, ktoré si následne v ich predajniach uplatnia. Okrem toho sa v Appendino nachádza aj sekcia social, ktorá je dedikovaná iba móde. V nej môžu používatelia sledovať vkus svojich priateľov, módnych bloggerov a zároveň uvidia novinky od svojich obľúbených značiek.

 

 

Kto je teda primárnym cieľom Appendino? Predajcovia alebo zákazníci?

Toto je klasická „chicken or the egg“ dilema. V súčasnosti sa zameriavame na akvizíciu čo najväčšieho počtu známych značiek, ktoré pritiahnu kritickú masu užívateľov. Práve preto je sales sústredený v Taliansku, ktoré je domovom množstva módnych značiek.

„Fakt sa Ti chce trepať cez celé mesto a prehrabávať sa v tých preplnených obchodoch? …aspoň si v Appendino pozri, či to tam vôbec majú…“

 

Čo Appendino prináša kupujúcim a čo predávajúcim?

Kupujúcim prináša predovšetkým časť pohodlia virtuálneho sveta. Pôjdete nakupovať tam, kde viete, že majú Vašu veľkosť, obľúbenú farbu a vôbec niečo, čo sa Vám páči.

Pre predávajúcich je Appendino nový marketingový kanál. Vďaka Appendino majú možnosť pritiahnuť ľudí do svojich predajní, či už prostredníctvom kupónov alebo nových kolekcií. Retaileri budú mať zároveň prístup k backendu, kde nájdu kompletnú business intelligence. Získajú tak cenné informácie o užívateľoch, čo im v konečnom dôsledku umožní optimalizovať sortiment, prispôsobiť marketingové kampane, atď.

 

S akými predajcami Appendino spolupracuje?

V súčasnosti aktívne spolupracujeme so 6 značkami – Carpisa, Yamamay, Bepon, Office Shoes, Skechers a Timberland. Mame rozbehnuté rokovania aj s ďalšími značkami, ale nerád by som predbiehal.

 

 

Pre ktoré mestá bude Appendino dostupné?

Testovať sa bude v Bratislave a od septembra je naplánované Miláno a Rím. Na budúci rok by sme radi pridali ďalšie európske metropoly, v ktorých majú predajne naši klienti.

 

Čo považujete za najväčší doterajší úspech?

Fakt, že sme sa dokázali poskladať ako team.

Medzi highlighty by som však určíte zaradil spoluprácu s centrálami značiek Carpisa a Yamamay a postup do TOP 10 súťaže Nápad Roka 2015.

 

Čo alebo kto  Appendino najviac pomohol, resp. ktorá skúsenosť Vás posunula ďalej a odporúčali by ste ju aj iným startupom?

Jednoznačne to boli stretnutia so samotnými značkami. Feedback, ktorý sme dostávali a dostávame je nielen pozitívny, ale aj konštruktívny, a práve vďaka nim sme pochopili, že Appendino ma veľkú šancu na úspech.

Skvelé skúsenosti sme získali aj počas konferencie FashInvest v Miami a tiež na start-up festivale Pioneers15 vo Viedni, kde sme mali možnosť porovnať sa s ostatnými startupmi.

Čo môžem iným startupom poradiť je, aby začali spolupracovať s ich budúcimi klientmi hneď od začiatku, aj keď sú len vo fáze $idea$. Iba klienti Vám povedia, čo je skutočný problém resp. či vôbec nejaký problém existuje.

 

 

Čo plánujete do budúcna? Kde vidíte Appendino napríklad o 3 roky?

Pevne verím, že v tom čaše bude Appendino už medzinárodne známa aplikácia, ktorá používateľov zabaví a zároveň im uľahčí život, a vďaka ktorej budú prosperovať aj módni retaileri. V najbližších dvoch rokoch sa budeme sústrediť hlavne na európske veľkomestá.

Nezabúdame ani na americký trh, pre ktorý pripravujeme skvelú feature, ktorá by mohla naozaj zasadne zmeniť spôsob, akým ľudia nakupujú oblečenie.

 

 

Jánovi ďakujem za rozhovor a skvelej myšlienke Appendino prajem kopec spokojných zákazníkov!

 

 

Pridať komentár (0)