Slovenskej appke Divano prichádzajú na chuť už aj televízie

Luky Gašparík Jr. / 21. mája 2015 / Business

Divano je appka, ktorá by mala vytvoriť win-win situáciu, teda uspokojiť televízie, ale aj samotných divákov. Po návrate z konferencie Collision sa nám podarilo prehodiť pár slov s Lujzou Bubánovou, ktorá stojí za projektom Divano. O tom ako sa im darí a aké majú plány sa dočítate v rozhovore.

 

Lujzi, predstav Divano naším čitateľom, ktorí by náhodou nevedeli o čom tento startup vôbec je.

 

Ľudia pozerajú veľa televízie, ale prepínajú počas reklamných brejkov. Toto správanie stojí európsky trh cca. 5M euro denne. Divano časuje svoje príspevky na reklamné brejky na second screene tak, aby sa divák počas brejkov “prezabával” a televízia tým zároveň dosahuje lepšie výsledky sledovanosti. Sledovanie televízie a používanie second screenu zvyšuje exponovanosť voči televíznej reklame a obsahu, pretože divák dnešnej doby dokáže spracovávať vstupy informácii z dvoch zdrojov rovnako kvalitne a zároveň Divano, odpovedá na už existújuci divácky návyk – vypĺňať čas reklamného brejku zábavou na iných device-och. Zároveň si treba uvedomiť, že televízna reklama je spôsob platby za obsah a Divano je nástroj ako tento business model udržať a spraviť ho prijateľnejším pre diváka, pretože o neho/ňu nám ide:)

 

 

 

 

Ako sa Divanu vlastne darí?

Divano sa práve narodilo vo svojej podobe mobilnej aplikácie. Reakcie má veľmi dobré, či už od televízii, používateľov a klientov. Ale čaká nás ešte dlhá cesta, aby sme dokázali Divano posadiť do tej správnej role. Divano co-founder Boris Šebošík a ten najmúdrejší vývojársky tím sú zárukou, že Divano bude bomba!

 

Dopočul som sa o nových zaujimavých partnerstvách s televíziami, pochváľ sa.

Zazmluvnenú máme televíziu JOJ, od leta aj TA3. Kontrakty s televíziami sú určite dôležité, no tí najdôležitejší sú tomto prípade useri.

 

Vieš nám poodhaliť niektoré čísla o počte unikátny useroch, ich retencii a pod. ?

10K+ 18% weekly retention naše metriky ale peakujú počas primetimov, napríklad počas súťaže Miss moderátor spomenul Divano a v tom momente vyskákali stiahnutia a užívatelia asi 5 násobne.

 

 

 

 

Čoraz menej mladých ľudí pozerá lineárnu televíziu, v prípade ak si chcú pozreť film, zapnú si napríklad Netlfix. Pre akú cieľovku je teda Divano určené?

Toto sa môže zdať ako pravda, ale nie je:) Naša cieľovka je veľmi mladá a paradoxne máme viac práve z mužského publika, aj keď je naše televízne promo naviazané na skôr ženské televízne formáty. Pozeranie lineárnej televízie je stále “by far” najväčšia masovka. Prostredie sa bude meniť, tušíme ako a hlavne tusšíme ako do toho zapojiť Divano. Momentálne však televízne budgety stúpajú z roka na rok a alternatívne zdroje zábavy sú stále minoritné.

 

Pár dní dozadu si sa vrátila z jednej z najväčších tech konferencií na svete (Collision), ktorá sa konala vo Vegas. Aká tam bola atmosféra? Nepripadala si si jak na trhovisku? 

Pripadala:) Ale dobre sme vedeli kam ideme, keďže sme boli minulý rok na WebSummite. Vždy ale záleží ako sa tam človek vie obracať. Áno, priznanie, používam fakt, že som žena medzi väčšinou mužským publikom. Navyše sa s Borisom veľmi dobre dopĺňame, sme kontrastní a to priťahuje pozornosť.

 

Odporučila by si tieto konferencie aj ostatným startupom? Čo tam môžu získať?

Konferencie sú fajn a paradoxne sme zistili, že o nás majú záujem aj VC z okolitých V4 štátov, ale spoznali sme sa paradoxne až tam. Pre startupy by som odporučila chodiť na konferencie, ale treba hacknúť sýstem a nájsť si spôsob, ako to prefinancovať, pretože tie dobré, bývajú často veľmi drahé.

 

 

 

 

Ktorá startup idea ťa tam najviac zaujala?

Divano:)

 

Čo Divano čaká v najbližších mesiacoch?

Prezlečenie sa do nového šatu, zmena komunikácie, stavba nových televíznych projektov, ktoré budú Divano používať. Ďalej aj pridanie nových televízii a vlastná produkcia. A samozrejme seed round.

 

Kedy očakávaš Break-even?

Toto je zložitá otázka. Na zmluvách už máme viac, ako sme do toho investovali, avšak break-even metrika sa pre nás momentálne ráta v useroch, ich správaní a organickom šírení sa appky. Na to nám podľa mňa treba ešte jeden trh z okolotých krajín.

 

 

 

 

Skúsme teraz trochu odbočiť. Kde plánuješ stráviť toto leto, myslím dovolenku?

Tieto veci vôbec zatiaľ neriešim. Ak sa náhodou pritrafí voľnejší čas, sadnem do auta a niekam sa odveziem… plánovanie mi zbytočne komplikuje život :)

 

Čo by si na záver odkázala mladým Slovákom, ktorí si neveria?

Ak si neveríš, asi nemáš dobrý projekt. Ak budeš veriť svojmu projektu, nič ťa nezastaví. ;)

 

Vďaka za rozhovor.

 

Pridať komentár (0)