Social peká­ri” z Pra­hy, kto­rí dobý­ja­jú svet

Lukáš Gašparík jr. / 6. decembra 2014 / Lifehacking

Sociál­ne sie­te hra­jú v dneš­nom sve­te stá­le väč­šiu rolu a s tým aj ich ana­ly­zo­va­nie. Dob­rým prí­kla­dom sú Social­ba­kers. Za 6 rokov svo­jej exis­ten­cie rais­li penia­ze v cel­ko­vej výš­ke $34 mili­ó­nov a momen­tál­ne zamest­ná­va­jú 300 ľudí v 13 kra­ji­ná­ch po celom sve­te.

Aj napriek veľkému balíku peňazí, ktoré raisli, zakladatelia Socialbakers vlastnia viac ako polovicu spoločnosti. Momentálne sa môžu pochváliť tým, že majú viac ako 2500 klientov od malých firiem až po medzinárodné giganty. V ďalšom roku by radi dobyli americký trh.

 

 

Aj napriek tomu, že spoločnosť sa zaoberá analýzou dát zo sociálnych zdrojov, majú celkom veľa fyzických kancelárií. Ich hlavné sídlo je v Prahe, medzi hlavné pobočky sa radia pobočky v mestách ako Londýn, New York, Mexiko city, Sao Paulo a Singapúr. Ďalšie pobočky sa nachádzajú ešte v San Franciscu, Istanbule, Dubaji, Sydney, Melbourne, Mníchove a Paríži. Hlavným dôvodom prečo majú toľko pobočiek je potreba byť klientom čo najbližšie. Medzi ich najväčších zákazníkov patria giganty ako Nestlé, LVMH, Lenovo, Microsoft, Danone, či tiež aj známa NHL. Väčšina zákazníkov sú však menšie spoločnosti, ktoré sú definované ako napríklad „menšie“ siete kaviarní s 30 pobočkami.

 

Asi tretina zamestnancov Socialbakers sú analytickí inžinieri, ktorí často riešia problematiku zložitých algoritmov z matematiky. Jedným z nich je aj tzv. predictive engine, ktorý bol schopný napríklad v roku 2012 predvídať výsledky prezidentských volieb v USA. Rovnaký predictive engine bol použitý v novo vybudovanom algoritme, ktorý dokáže určiť, či bol váš príspevok na facebooku podporovaný. Podľa názoru jedného zo zakladateľov Jana Řezába je tento predictive engive univerzálny nástroj pre predpovedanie spoločenských udalostí, ktorý je však v dnešnej dobe iba málo využiteľný, pretože trh na to nie je ešte pripravený.

 

 

Medzi ďalšie plány „social pekárov“ patrí aj to, aby sa stal vlakovým startupom spusteným z východnej Európy, niečo podobné ako bol Skype, ktorý pochádza z Pobaltia. Maďarsko má Prezi, Slovensko má Aeromobil. V našom regióne sa toho deje veľa, ale stále si myslím, že región CEE potrebuje svoju vlajkovú loď. Náš región má veľkú históriu v oblasti počítačovej bezpečnosti, dôkazom toho sú spoločnosti ako ESET, AVG či Avast, ale tieto sú už známe, preto potrebujeme nejaké nové impulzy, ktoré nás vystrelia do sveta.

 

Řezáb takisto priznáva, že spoločnosť sa nevyhýba ani prípadnému vstupu na burzu v USA. Ale skôr ako pôjdu na „verejnosť“, je nutné aby spoločnosť mala za sebou uskutočnené nejaké obchodné transakcie aj na americkom trhu, ktorý sa im doteraz nedarilo úspešne obsadzovať. Napríklad všetci výrobcovia automobilov v Európe a Ázií sú klientmi Socialbakers, ale čo sa týka USA, tak tam je to dokonca iba tretina z nich.

 

 

zdroj: thenextweb.com

Pridať komentár (0)