Kedy je správ­ny čas na vlast­nú fir­mu?

Peter Lastovecký / 11. decembra 2015 / Business

Už tri krát vo svo­jom živo­te som váž­ne pre­mýš­ľal nad tým, či si neza­lo­žím vlast­nú spo­loč­nosť. No stá­le keď som pre­chá­dzal svoj zoznam pod­ni­ka­teľ­ský­ch nápa­dov, našiel som si neja­ký dôvod, pre­čo to neuro­biť.

Alebo ak som ho nenašiel, tak som sa len zhlboka nadýchol a kývol nad tým celým rukou. Nedávno som však zašiel myšlienkami tak ďaleko, že všetko vyzeralo pripravené a nalinajkované. Mal som predsa skvelého co-foundera, prvého potenciálneho zákazníka, financovanie a prvé nápady, ktoré vyzerali naozaj sľubne. No stále som čakal na ten pocit, po ktorom si je človek naozaj istý, že robí správnu vec. On však neprichádzal.

airbnb_rebrand_designboom_03

 

Z času na čas ako som tak prechádzal internetom a sledoval rôzne vznikajúce projekty, začudoval som sa, ako je predsa možné že do nich niekto investuje svoje peniaze. Alebo ako je možné, že nejaká osoba je ochotná investovať všetok svoj čas, celé roky života na to, aby zrealizovala svoj nápad, a pri tom to v mojich očiach vyzerá ako úplná hlúposť. Čo u týchto ľudí spôsobilo ten pocit, to uistenie, po ktorom si boli istí že robia správnu vec? Alebo to vari robia bez vlastného presvedčenia?

Môj kamarát my však raz povedal myšlienku, ktorá ma veľmi zaujala: „Vášeň príde s úspechom“. Potrebujeme sa dostať do bodu, v ktorom budú ľudia milovať náš produkt. Rastúce čísla a dopyt po službách sú naozaj veľmi motivujúce. No ako sa do toho celého pustiť?

Instagramjp1-popup

 

Keď sa zameriame na veľké výzvy, je náročné prísť na to, kde vlastne začať. Ak si na druhej strane dáme malé výzvy, nebudeme schopní premýšľať nad tým, ako z danej veci urobiť niečo veľké. Pri veľkých plánoch vám často nikto na začiatku neuverí a bude si myslieť, že to tak ďaleko nedotiahnete. Prečítajte si však príbehy o Airbnb alebo Whatsapp a prídete na to, že pri nich nebol žiaden magický moment, alebo pri najmenšom tento moment neprišiel hneď na začiatku. Ten správny pocit príde po dlhom čase ťažkej práce.

 

Ako hovorí Briand Chesky, Zakladateľ Airbnb:

Absolútne sme ani len netušili, že projekt Airbnb bude tak obrovský. Popravde sme na začiatku pracovali na niečom úplne inom – na nástroji určenom pre vyhľadávanie spolubývajúcich. Na tom projekte sme pracovali 4 mesiace, po ktorých sme si všimli doménu roommates.com. Tá však  obsahovala všetko to, o čo sme sa snažili my. Nemohol som v tej chvíli uveriť, koľko zbytočného času sme nad tým projektom strávili.“

20140903_Airbnb_Brian_Chesky_011-1024x576

 

Airbnb, Whatsapp, Facebook: každej z nich trvalo určitý čas, kým si uvedomili, aký veľký projekt to naozaj bude. Na začiatku to ani len netušili. Čo ich však nútilo pokračovať? Odhodlanie a povzbudenie. Z mojich vlastných skúseností viem, ako mi môže jedno povzbudivé slovo od blízkeho človeka zlepšiť celý môj deň a uistiť ma, že idem správnym smerom.

Whatsapp by už neexistoval nebyť odhodlania.

„Jeden zo zakladateľov aplikácie Whatsapp, Koum, priznal, že počas jej tvorby sa chcel na to celé vykašľať a začal si hľadať prácu. Jeho spoluzakladateľ Acton sa však zarazil a povedal mu, že bude idiot, keď s tým teraz skončí. Povedal mu nech to ešte skúsi vydržať pár mesiacov a dá do toho všetko.“

131223123837-187254333

 

A asi všetci vieme ako to dopadlo.

Niekedy je najlepšie možno s nápadmi chvíľku počkať a premyslieť si, čo vlastne chceme. Premýšľať a plánovať si svoju budúcnosť, nemusí byť vôbec zlé. No nepoužívajme to ako spôsob ospravedlnenia si toho, že to nikdy neskúsime.

Na svete neexistuje dokonalá šablóna, ako si založiť svoju firmu či projekt. Každá veľká či malá spoločnosť začala tým, že urobila ten najťažší prvý krok. Kašlite na všetkých neprajníkov a kráčajte si za svojim cieľom. Verte v seba a nenechajte sa zastrašiť tým, urobiť prvý krok.

twitter-boston

zdroj: medium.com

Pridať komentár (0)