Star­tup s hod­no­tou 2 miliar­dy dolá­rov, o kto­rom nikto netu­šil

Karol Stračár / 13. apríla 2015 / Tools a produktivita

Už to sú šty­ri roky, čo istá spo­loč­nosť z ame­ric­ké­ho Uta­hu zača­la posky­to­vať svo­je služ­by v oblas­ti data-mana­ge­men­tu. Teraz star­tup s náz­vom Domo na zákla­de roč­né­ho obra­tu vo výš­ke 100 mili­ó­nov dolá­rov vychá­dza na svet­lo sve­ta s ohod­no­te­ním vo výš­ke sluš­ný­ch 2 miliárd dolá­rov.

 

Domo spolu s uvedením výsledku svojho snaženia zverejnil správu, že sa mu podarilo získať ďalších 200 miliónov dolárov v investíciach, pričom táto investícia navýšila celkovú sumu investovaných peňazí na okrúhlych 450 miliónov. Aj vďaka týmto peniazom sa Domo stal najnovším členom sveta úspešných a asi aj bohatých s názvom „Unicorn Club“, teda startupov s ohodnotením viac ako jedna miliarda dolárov. Zakladateľ a CEO Domo Josh James si navyše myslí, že toto ohodnotenie je stále relatívne nízke. Jeho vyjadrenie by mohlo vyznieť až príliš sebavedomo, ale James už dokázal, čoho je schopný, keď založil spoločnosť Omniture a s príchodom na burzu, sa stal najmladším CEO verejne obchodovanej spoločnosti. Adobe neskôr kúpil Omniture v roku 2009 za 1,8 miliardy dolárov. Takže toľko k sebavedomiu Jamesa, vráťme sa k startupu Domo.

 

 

O Domo s 1000 zákazníkmi je prinajmenšom zvláštne tvrdiť, že sa skrýval, ale inak je to ťažko opísať. Napriek tomu od svojho vzniku každý z jej klientov, či už sa jedná o zásielkovú spoločnosť DHL alebo softwareového providera Sage, pri tvorení integrovaných dátových systémov si vybrali vždy len Domo, čo už asi o niečom hovorí. O tom, že skutočne len čakali na ten pravý okamih, hovorí aj skutočnosť, že marketingové materiály mali pripravené už 18 mesiacov dopredu. James tvrdí, že štvorročná hra na skrývačku mala primárne za cieľ vyhnúť sa vzniku konkurencie, pričom výsledok stojí očividne za to a skutočne nemajú v súčasnosti žiadneho konkurenta.

Najväčšou výhodou Domo je, že dáta získava skutočne zo všetkých zdrojov, ktoré si možno predstaviť, od SalesForce až po Instagram, pričom po ich získaní ich koncentruje a neustále updateuje pre potreby klienta. Ak teda niekto chce zistiť napríklad koľko likeov získal príspevok na Facebooku z okolia Bratislavy, Domo je miesto, kde túto informáciu nájde, hovorí James. Domo môže slúžiť navyše aj ako nástroj kontroly u marketéra, pričom je schopný zistiť a oznámiť spoločnosti, keď sa niektorý dostatočne nesnaží a neplní svoje čísla. K celkovej funkčnosti pomáha aj do systému integrovaný chat, v ktorom si môžu užívatelia vymieňať informácie o svojich biznisoch.

 

 

Podľa Jamesa spočíva unikátnosť Domo v skutočnosti, že sa jedná o spojenie piatich startupov v jednom: spája získané dáta so zdrojom, tieto dáta filtruje, pripravuje ich na analýzu, následne ich vizualizuje a na koniec ich a aj zanalyzuje.

Teraz po oficiálnom predstavení môže Domo zaradiť najvyšší stupeň a ísť naozaj naplno, hovorí James, pričom už teraz sa jeho služba predáva ako teplé rožky. Každý z jeho zákazníkov mu generuje v priemere 50.000 dolárov spolu so 150 percentným každoročným navýšením. Vďaka tomu sa predpokladá, že aktuálny obrat 100 miliónov dolárov sa zvýši päťnásobne v relatívne krátkom čase. 

    

zdroj: http://www.inc.com

 

Pridať komentár (0)