Ste startup a hľadáte marketéra alebo študent a potrebujete prax? Online klub vás dá dokopy!

Michal Tomek / 5. decembra 2014 / Lifehacking

Študujete a trápi vás, že nemáte prax? Potenciálni zamestnávatelia ju od mladých ľudí požadujú ako jednu z podmienok prijatia na tú-ktorú pozíciu. Na škole vám zas učitelia povedia pár teoretických vecí, ktoré musíte na skúšku vedieť, a tým to haslo. Vďaka niekoľkým iniciatívnym ľuďom vznikol Online klub, ktorý vám pomôže túto priepasť prekonať. A startupom ponúka trojmesačné marketingové poradenstvo zdarma.

Marketéri sú zvláštnou skupinou ľudí, ktorá potrebuje svoju dennú dávku inšpirácie, aby mohla fungovať ďalej. A tí, ktorí tento odbor študujú, nie vždy takúto dávku od svojich pedagógov dostanú (česť výnimkám, akou je napríklad Veronika Pizano). Preto sú potrební ľudia z praxe. Tí majú nápadov a inšpirácie toľko, že sa s nimi môžu deliť. Takto nejako mohol vyzerať myšlienkový pochod zakladateľov workshopu na Obchodnej fakulte EU BA pred tým, než sa pustili do realizácie Online klubu.

 

 

„Uvedomili sme si, že je potrebné začať na školách a získať stážistov, ktorých si môžeme postupne vychovať. Keď sa do niečoho púšťam, chcem to hneď vo veľkom, preto sme s kolegom Ľubošom Oláhom, vtedy doktorandom na OF EUBA, pripravili koncept Online klubu, ktorý bol postavený striktne na spojení teórie s praxou,“ vysvetľuje zámer projektu Katarína Molnárová, CEO agentúry Online Toro, ktorá je organizátorom Online klubu. V čase svojho vzniku išlo o jedinečný program pre študentov vo forme prednášok, z ktorých poznatky hneď uvádzali na workshopoch do praxe. To znamená, že na projektoch pracujú reálne od úplného začiatku. Majú na starosti tvorbu webstránky, SEO, Google Adwords, celú analytiku či sociálne siete.

 

Po úspešnom štarte sa tento rok koná už štvrtý ročník Online klubu. Úspech však nezožal len u študentov OF EUBA, ale aj u širšej verejnosti. Preto sú napríklad prednášky prístupné aj pre študentov iných vysokých škôl. Workshopov sa však môže zúčastňovať iba vybraných 30 študentov, pre ktorých je pripravených aj 17 miest na stáže. Do projektu sa zapojili aj ďalšie významné firmy a online agentúry zo Slovenka ako PS: Digital, Riesenia.com, Webglobe, Zaraguza či Visibility a Google ako hlavný partner. Okrem nich na programe participuje aj organizácia zastrešujúca slovenské internetové podnikanie –  Slovenská aliancia pre internetovú ekonomiku (SAPIE).

 

 

 

„Výber študentov na stáž ponechávame striktne na agentúrach, ale výhodu majú tí, ktorí popri Online klube navštevujú aj Google Partner Academy. Ide o súbežný program, v rámci ktorého študenti môžu získať certifikáciu na AdWords, ako aj pracovať v programe nedávno spusteného Google Ad Grant, čo je vlastne bezplatný kredit pre neziskové organizácie,“ pokračuje Katarína Molnárová. Tí študenti, ktorí úspešne absolvujú Online klub aj Google Partner Academy, budú mať výsledok zarátaný ako skúšku. Zápočet získajú tí, ktorí skončia úspešne Online klub.

 

Ako súvisí Online klub so startupmi? „Našim cieľom je podporiť dobré aktivity a pomôcť rozvíjajúcim sa projektom pracovať s mladými hlavami, ktoré pod záštitou skúsených agentúr môžu posunúť startup ďalej,“ vysvetľuje Petra Dzurovčinová zo SAPIE. Práve startup je totiž „laboratóriom“, v ktorom si študenti môžu vyskúšať rôzne veci, experimentovať, testovať a hľadať nové spôsoby komunikácie. „Môžu tak rásť spolu s firmou. Ak ste startup a chceli by ste získať 3 mesiace marketingového poradenstva zdarma vďaka študentom, ktorí stážujú v agentúrach, je potrebné prihlásiť sa do pondelka 8.12. do 12:00 prostredníctvom tohto formulára.“

 

 

Je pravdou, že tohtoročný Online klub je už rozbehnutý, a tak môžete ako študenti skúsiť šťastie až o rok. No prednášok sa môžete zúčastňovať stále. Len je potrebné sledovať Facebook stránku Online klubu, kde nájdete potrebné registračné formuláre. Online klub je úspešný program, čo dokazujú aj projekty, na ktorých študenti pracovali. „Niektoré z projektov dodnes fungujú, dokonca sú ziskové,“ uzatvára Katarína Molnárová. Preto už neváhajte a choďte získavať prax priamo do terénu.

 

Pridať komentár (0)