Ani ty nedokážeš prestať fajčiť? Táto kampaň ťa možno presvedčí

  • Napriek globálnym iniciatívam, ktoré sa snažia odnaučiť ľudí fajčiť, je na Zemi ešte stále 1,1 miliardy fajčiarov
  • Tabakový gigant Philip Morris International sa snaží svetu prezentovať, že to ide aj inak
  • Vyzýva fajčiarov, aby skončili s dymom, ktorý škodí nielen im, ale aj ich blízkym
  • Napriek globálnym iniciatívam, ktoré sa snažia odnaučiť ľudí fajčiť, je na Zemi ešte stále 1,1 miliardy fajčiarov
  • Tabakový gigant Philip Morris International sa snaží svetu prezentovať, že to ide aj inak
  • Vyzýva fajčiarov, aby skončili s dymom, ktorý škodí nielen im, ale aj ich blízkym

Tento rok skončím s fajčením. Jedno z najčastejších predsavzatí, ktoré podľa štatistík chce splniť až 17% Slovákov. Dlhodobí fajčiari dokážu skoncovať so zlozvykom len veľmi ťažko. A aj napriek globálnym iniciatívam, ktoré sa snažia ľudí odnaučiť cigaretám, je na Zemi ešte stále 1,1 miliardy fajčiarov. Svetová zdravotnícka organizácia (WHO) odhaduje, že ich počet nesklesne ani v 2025.

Na jar tohto roku sa najväčšia tabaková spoločnosť Philip Morris International (PMI) rozhodla prezentovať novú iniciatívu. Inú, aká tu bola doposiaľ.

Rok Unsmoke

Iniciatíva Unsmoke má jednoduché posolstvo. Chce svetu prezentovať bezdymovú budúcnosť, ktorá nebude zaťažovať zdravie fajčiara, ani jeho okolia.

Ak nefajčíš, nezačínaj.
Ak fajčíš, tak prestaň.
Ak nechceš prestať, rozhodni sa pre lepšiu voľbu.
Unsmoke.

„Je faktom, že horenie uvoľňuje väčšinu škodlivín, ktoré sa nachádzajú v cigaretovom dyme. Čoraz viac vedcov a expertov na verejné zdravie sa zhoduje, že produkty, ktoré nehoria a sú podložené vedeckým výskumom, sú omnoho lepšou voľbou ako cigarety,“ informuje Jacek Olczak, prevádzkový riaditeľ PMI.

zdroj: Faecebook, unsmoke_Canada

Spoločnosť sa rozhodla transformovať svoj biznis model a iniciatívou chce spojiť fajčiarov aj nefajčiarov, ktorí chcú pre seba, svojich priateľov a rodinu život bez dymu. Tým, ktorí nevedia prestať, ponúka alternatívne riešenie.

Riskantný krok

Ak aj nie si marketingový špecialista, určite ťa zarazilo, že spoločnosť, ktorá sa živí predávaním cigariet, teraz nabáda ľudí k tomu, aby prestali fajčiť. Chcieť od trhu, aby si prestal kupovať produkty a ešte na to  vytvoriť celosvetovú iniciatívu, je prinajmenšom riskantný krok.

Prečo sa PMI rozhodol ohroziť obchod? 

V súčasnom svete ľudia od značiek, firiem a korporácií očakávajú, že budú aj niečím viac, než „len“ ekonomickými hráčmi a že dajú najavo, že im naozaj záleží aj na niečom hodnotnejšom, ako sú len priaznivé účtovné výkazy.

Množstvo značiek, firiem a korporácií sa preto aktivizuje v robení „spoločenského dobra.“ Robia teda pre svet a ľudskú spoločnosť niečo, čo má skutočnú hodnotu a naozajstný spoločenský význam,“ na zásadnú biznisovú zmenu spoločnosti PMI povedal svoj názor marketingový poradca Pavol Minár.

Ďalej je presvedčený, že kampaň je mienená najmä ako podnet k zamysleniu sa nad negatívnymi účinkami fajčenia a myslí si, že transformácia „smoke-ovej“ spoločnosti na Unsmoke je dosť veľké a vážne mienené gesto, ktoré je reálne schopné globálnej zmeny.

PMI uvádza, že chce lepšiu, bezdymovú budúcnosť a svojou iniciatívou sa už stihol stať lídrom medzi organizáciami, ktoré snažia zbaviť svet cigariet. Práve cez ňu prezentuje príbehy ľudí, ktorí sa rozhodli si konečne splniť svoje predsavzatia a skoncovali s fajčením.

Každý sa počíta

Cieľom PMI je urýchliť historickú zmenu v otázke verejného zdravia. Cez iniciatívu chce spojiť komunitu ľudí, ktorí túto zmenu môžu urýchliť. A pretože myšlienka sa musí šíriť, iniciatíva otvára globálnu diskusiu, do ktorej chce zapojiť aj nefajčiarov. Aj oni to môžu posunúť ďalej tým, ktorí by inak neprestali fajčiť.

Do roku 2025 chce spoločnosť dosiahnuť, aby bezdymové výrobky tvorili 30 percent z celkových predajov. To by predstavovalo obrovskú zmenu nielen tabakového priemyslu, ale najmä by to malo pozitívny vplyv na životné prostredie a zdravie ľudí, čo je najdôležitejšie.

zdroj: Facebook, Unsmoke_Canada

Konkurencia

„Nejaká konkurencia sa už črtá a budeme veľmi radi, keď príde,“ informuje hovorca slovenskej pobočky PMI Juraj Králik. V Českej republike je však situácia iná. Na trhu pôsobí British American Tobacco s bezdymovým produktom, ktorý sa volá glo„Zatiaľ nevieme, či prídu na Slovensko alebo nie, ale radi ich uvítame. Pre ľudí tak budú dostupné viaceré varianty,“ hovorí Králik.

PMI usiluje o to, aby sa do iniciatívy zapojilo čo najviac ľudí a spoločne vyhnali dym z ulíc. Ak sa rozhodneš zapojiť a vyskúšaš IQOS, alebo iný produkt, mysli na to, že sa tým staneš súčasťou iniciatívy, ktorá spoločnosť posúva o kúsok dopredu. A to je celkom dobrý začiatok tvojho bezdymového príbehu.

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá