Takto vyzerajú neschválené návrhy McDonald’s balenia zo 70-tych rokov

  • Ak niekto povie McDonald's, asi každý si predstaví žlté Mko a BigMac
  • Typické logo a rozpoznateľné balenie mohlo vyzerať úplne inak
  • Stačilo by, ak by bol v 70-tych rokoch schválený vtedy vytvorený návrh balení, no nestalo sa tak
zdroj: pixabay.com/@andreas160578 - flickr.com/@Sergej Strajnak
  • Ak niekto povie McDonald's, asi každý si predstaví žlté Mko a BigMac
  • Typické logo a rozpoznateľné balenie mohlo vyzerať úplne inak
  • Stačilo by, ak by bol v 70-tych rokoch schválený vtedy vytvorený návrh balení, no nestalo sa tak

Úprimne, vieš si predstaviť McDonald’s produkty a branding bez zlatého M-ka na výraznom červenom podklade? Aj vďaka svojmu logu a farebnej kombinácií sa stala značka McDonald’s ikonickou a jednoducho rozpoznateľnou na celom svete. Aj preto si len ťažko vieme predstaviť pod značkou fastfoodoveho giganta iný dizajn nielen loga, ale aj samotného balenia jeho produktov, ktoré sú rovnako ako logo nezameniteľné a typické.

Všetko mohlo byť inak v prípade, ak by jedna z agentúr zaoberajúca sa dizajnom dostala v 70-tych rokoch zákazku na branding balenia fastfoodového giganta, informuje portál Thisisinsider.com. Konkrétne ide o spoločnosť Unimark International, ktorá v tom období dôkladne študovala prevádzky fastfoodu a vytvorila návrh balení ich produktov.

Ako informuje Thesun.co.uk, Vignelli Center for Design Studies dostalo za úlohu digitalizovať záznamy pôvodných návrhov.

View this post on Instagram

What if Unimark International did McDonald's packaging and signage? In 1973, Unimark did a series of studies of the McDonald's stores. The analyzed everything and interviewed employees, managers, and customers. One area they concentrated on was improving packaging and giving the signage in stores a consistent look. We have been digitizing the Unimark International records and found these images of what could have been! They found the apple pie packaging was universally loved, but questioned whether the McDonald's symbol should be on the trash cans. Also the uniforms were definitely not "exciting" enough. #design #modernism #unimark #mcdonalds #1970s #packaging #graphicdesign #designarchives #slides #fastfood #signage

A post shared by Vignelli Center (@vignellicenter) on

S výsledkom ich práce sa rozhodli pochváliť prostredníctvom svojho účtu na sociálnej siete Instagram. Podľa postu sa agentúra Unimark International pri tvorbe dizajnu chcela dostať do hĺbky a tak komunikovala so samotnými zamestnancami, aby získala predstavu o tom, akým smerom sa vydať. Dôraz sa kládol najmä na balenie a na jednotnejší a konzistentnejší vzhľad.

Častokrát je zábavné sledovať históriu niektorých svetových značiek a najmä to, čo mohlo byť, keby to osud zariadil inak. Je však nepravdepodobné, že ak by aj bol tento návrh obalov v roku 1973 schválený, len ťažko by vydržal v takejto podobe až dodnes. Zaujímavé by bolo podrobnejšie preskúmať súčasný dizajn balenia a balenie z pred vyše 40-tich rokov a nájsť medzi nimi podobnosť resp. akúsi inšpiráciu, zamyslel sa Doug Zanger v závere svojho článku na portáli Adweek.com.

View this post on Instagram

Last week we shared some unrealized designs by Unimark International for McDonald's restaurants and it garnered quite the attention! . . Here's a look at a few more of Unimark's prototypes. Their designs caused mixed reactions: some of you loved it, some not so much. . . Here's your chance to see what the designers at Unimark saw when they created these designs. Scroll though the images to see their vintage snapshots of an actual McDonald's restaurant and packaging from 1973. . . In Unimark's notes for their presentation to McDonald's only one word was in all caps "STANDARDIZATION." . . More from their notes: They considered "you deserve a break today" to be an excellent slogan, but suggested that McDonald's remove the number of hamburgers sold from their signs. "Number has become so large that it is meaningless." . . #Mcdonalds #designarchives #unimark #1970s #packaging #graphicdesign #designhistory #standardization #somanyhamburgers

A post shared by Vignelli Center (@vignellicenter) on

zdroje: adweek.com; thesun.co.uk; thisisinsider.com

O autorovi
Miroslav Lukáč