Táto značka si môže dovoliť reklamu aj bez loga. A aj tak ju všetci spoznajú

  • Bez použitia jedného obrázku vznikli bilbordy známej fastfoodovej značky
  • Fanúšikom bolo hneď jasné, o čo ide
Ilustračný obrázok (unsplash.com)
  • Bez použitia jedného obrázku vznikli bilbordy známej fastfoodovej značky
  • Fanúšikom bolo hneď jasné, o čo ide

Absolútne minimalistická reklama, za ktorou stojí kreatívny tím americkej reklamky s divíziou v Londýne, informuje o tom creativeboom.com. Na bilbordoch s čiernym pozadím je zobrazených len niekoľko farebných slov, presnejšie suroviny ikonických burgrov, ktoré nájdeš vo reštauráciách značky po celom svete. Reťazec dal slovám aj farbu, syr je žltý, šalát zelený či hovädzie hnedé.

Zaužívané vizuály

Ťažko povedať, či by si toto mohla dovoliť iná značka. McDonald’s je však tak ikonický a ich kampaň je stále tak vizuálne silná, že značka momentálne k žiadnej kampani nepotrebuje vysvetlenie. Tak sa stalo aj teraz. Komunikácia bola zvolená skutočne minimalisticky. Reklama vznikla v spolupráci s typografom Davidom Schwenom z Mineapolisu.

Mozog v tomto prípade funguje na základe emočných stôp, ktoré v tebe obrázky vyvolávajú. Tie zanechávajú v tvojom mozgu pozitívne alebo negatívne pamäťové stopy, píše portál neurologytimes.com. Na základe nich si potom, či už krátko alebo dlhšie, uchováš v mozgu takúto emóciu, ktorá sa ti s obrazom alebo konkrétnym prežívaním spája.

Kreatívna kampaň má na spotrebiteľa veľmi silný a dlhodobý dosah. Podľa laboratórnych výskumov a ďalekosiahlejší dosah než taká, ktorá produkt len sucho predáva. Celý úspech tkvie v systematickom nepriamom nátlaku na vnemy spotrebiteľa. Dôležité je zasiahnuť vizuálny, ak sa k tomu zapojí aj sluchový, kombinácia je neprekonateľná.

Môže len málokto

Len malá hŕstka globálnych značiek si môže dovoliť  komunikovať svoju značku týmto spôsobom,“ prezradil pre reklamný portál Adweek Pete Hayes, kreatívny riaditeľ londýnskej divízie Leo Burnett s tým, že najnovšia kampaň si od spotrebiteľa vyžaduje extrémnu dôveru. Značka McDonald’s si ju dlho budovala a jej kultové produkty si tak takúto pozornosť ale aj spomínanú dôveru zaslúžia.

Stálice z kuchyne McDonald’s sú totiž rozoznávané fanúšikmi po celom svete.

Zvládlo by to aj Slovensko? Tento fastfood brand je totiž lovebrand. Preto by takáto kampaň nemusela byť krokom vedľa ani u nás.

Nie je to však prvýkrát, čo sa značka McDonald’s rozhodla prísť s outdoorovou kampaňou, v ktorej nepoužila svoje logo. Vo Francúzsku sa na vizuáloch objavili len fotografie produktov – hranolčekov, Big Macu či zmrzliny.

 

Zdroje: Adweek.com, prdaily.com, creativeboom.com, neurologytimes.com, hbr.org

Najnovšie video