Tatranské vlaky budú zdobiť slovenské vrchy. Víťazný návrh je už známy

  • ZSSK nedávno vyhlásili súťaž pre všetkých šikovných grafikov, pričom hľadali novú tvár tatranských vlakov
  • Prvé elektrické jednotky prídu do Vysokých Tatier v roku 2021 a budú oslavovať tradíciu horolezcov
  • Za víťazným návrhom stojí dvojica Jakub Rusnák a Lenka Syrovátková
zdroj: Wikimedia/ZSSK
  • ZSSK nedávno vyhlásili súťaž pre všetkých šikovných grafikov, pričom hľadali novú tvár tatranských vlakov
  • Prvé elektrické jednotky prídu do Vysokých Tatier v roku 2021 a budú oslavovať tradíciu horolezcov
  • Za víťazným návrhom stojí dvojica Jakub Rusnák a Lenka Syrovátková

Železničná spoločnosť Slovensko pred časom otvorila súťaž pre širokú verejnosť, pričom hľadala nový dizajn pre elektrické vlaky, ktoré prídu do Vysokých Tatier už v roku 2021. Odbornú porotu tvorili Filip Hlubocký, Karol Martinček a Radoslav Štefánek, odborník Pavla Chomu, vedúci ateliéru na Katedre vizuálnej komunikácie Vysokej školy výtvarných umení v Bratislave. Spomedzi tvrdej konkurencie nakoniec vybrali víťazný návrh dvojice Jakub Rusnák a Lenka Syrovátková.

zdroj: ZSSK

Na vlakoch nebudú motívy z folklóru, nebudú tam plesnivec, kamzík, lanovka, medveď či horský nosič, nápis TANAP a ani vzácne zvieratá Tatier. Bude to pätica nie veľmi známych, no mimoriadne významných vrchov pre naše veľhory – Ganek, Kostolík, Stredohrot, Bradavica a Vysoká.

„O Gerlachu, Lomničáku či Kriváni počul snáď každý. No Vysoké Tatry ponúkajú oveľa viac zaujímavých miest s ešte zaujímavejšími príbehmi. Náš výber odkazuje na miestnu horolezeckú tradíciu, aj vďaka ktorej sa Tatry dostali medzi špičkové destinácie slovenského cestovného ruchu. Grafické spracovanie návrhu polepu využíva stredovú časť vozidla na znázornenie vrcholu a výstupovej cesty. Piktogramy odkazujú na náročnosť a nutnú výstroj. Názov vrcholu spolu s nadmorskou výškou vypĺňa priestor pod oknami a môže slúžiť aj ako označenie názvu vozidla,“ vysvetľujú autori víťazného návrhu.

zdroj: Flickr

Množstvo kritiky

Aj napriek turbulentnému obdobiu, ktoré má ZSSK za sebou (po horiacich rušňoch a rozpojených súpravách), sa snaží zlepšovať svoje služby a presvedčiť cestujúcich, aby predsa len nechávali auto ráno pekne zaparkované v garáži.

Popracovali na možnosti online nákupu lístkov, pripravili špeciálny vlak pre hokejových fanúšikov, investovali do reklamnej kampane. Aj to sa podpísalo na najnovších číslach. Za prvý štvrťrok tohto roka ZSSK vo svojich vlakoch prepravila až 18,5 milióna cestujúcich, čo je o 7,2 % viac ako tomu bolo pred rokom.

„Napriek kritike na sociálnych sieťach, kritike všetkého a hocičoho zo strany niektorých politikov, ale aj reálnym problémom, ktorým čelí slovenská koľajová doprava, je jasné, že naša stratégia z roku 2016 sa ukazuje ako účinná. Spolu s ministerstvom sme pripravili atraktívne linky, do ktorých sme efektívnou komunikáciou a marketingom pritiahli nových ľudí, hoci tí dnes majú na výber z množstva spôsobov dopravy,“ konštatuje Filip Hlubocký, predseda predstavenstva a generálny riaditeľ ZSSK.Na scénu sa konečne dostávajú aj modernizované vozne a desiatky úplne nových vozidiel.

Ak by ťa zaujímalo, čo nám prezradil hovorca Tomáš Kováč, nezabudni si pripomenúť našu reláciu Bez výhovoriek.

Zdroj: TS/ZSSK

O autorovi
Mária Ambrozová

Najnovšie video