Tesco bude na Slovensku ešte viac eko. Štýlové oblečenie z PET fliaš je len začiatok

  • Tesco na Slovensku sa rozhodlo pustiť do spolupráce s iniciatívami, ktoré nastoľujú témy dôležité pre ochranu našej planéty
  • Reťazec je odhodlaný rapídne znížiť emisie, neplytvať potravinami či vyrábať oblečenie z recyklovaných PET fliaš
 srcset
TASR/Radovan Stoklasa, Tesco
  • Tesco na Slovensku sa rozhodlo pustiť do spolupráce s iniciatívami, ktoré nastoľujú témy dôležité pre ochranu našej planéty
  • Reťazec je odhodlaný rapídne znížiť emisie, neplytvať potravinami či vyrábať oblečenie z recyklovaných PET fliaš

Najnovšie sa reťazec pridal k platforme Obehové Slovensko. Tá chce prispieť k trvalej zmene, a to šetrením prírodných zdrojov či minimalizáciou odpadu. Platforma sa len nedávno rozrástla o 20 nových členov a Tesco sa k nej prihlásilo ako prvý maloobchodník na Slovensku.

„Pri všetkých aktivitách, ktoré v Tescu robíme, citlivo zohľadňujeme aj potrebu chrániť životné prostredie a našu planétu. Sme hrdí na naše doterajšie úspechy v oblasti spoločenskej zodpovednosti a udržateľnosti, ktoré skvelo zhŕňa naša čerstvo vydaná správa Plán malých pomocí. Veríme, že cestou k úspechu v oblasti udržateľnosti je posilňovanie spolupráce a budovanie partnerstiev,“ uviedla Veronika Bush, riaditeľka komunikácie Tesca na Slovensku.

zdroj: Tesco

„Obehové hospodárstvo stojí a padá na spolupráci verejného, súkromného, mimovládneho sektora ako aj akademickej a vedecko-výskumnej obce. Zavádzanie eko-inovácií, udržateľných výrobných postupov, digitalizácie alebo nových biznis modelov možno dosiahnuť len zapojením všetkých relevantných aktérov,“ povedala Denisa Rášová, koordinátorka platformy Obehové Slovensko.

Príkladom obehového hospodárstva je móda z recyklovaných látok. V tomto smere reťazec zapracoval na svojej značke oblečenia F&F. 

V Tescu tak nájdeš čoraz viac produktov zložených z recyklovaných polyesterových látok. Reťazec z nich vyrába mnoho produktov, najčastejšie ide o plavky. Minulý rok takto využil recyklované vlákna z viac ako 30 miliónov plastových fliaš.

zdroj: Tesco

Viac ako 50 % odevov, ktoré spoločnosť predáva, sa však vyrába z bavlny alebo bavlnených zmesí. „Na výrobu našich odevov zo 100 % bavlny, vrátane tričiek pre deti a šiat pre dievčatá, používame bavlnu z trvalo udržateľných zdrojov. Naším cieľom je dosiahnuť, aby do roku 2025 boli všetky produkty F&F vyrobené z udržateľnej bavlny (Iniciatíva za lepšiu bavlnu – BCI, bio a recyklovanú),“ informuje Tesco v oficiálnej správe.

V predchádzajúcich 12 mesiacoch reťazec získal 80 % bavlny zo zdrojov, ktoré sú udržateľnejšie, vďaka čomu je na dobrej ceste dosiahnuť stanovený cieľ. 

Energia v slovenských obchodoch len z obnoviteľných zdrojov

Pozitívom je, že obehové hospodárstvo pomáha znižovať emisie skleníkových plynov. Tesco sa zameriava aj na túto oblasť – uhlíkovú neutralitu si stanovilo ako cieľ, ktorý chce dosiahnuť do roku 2050. Na Slovensku sa spoločnosti podarilo znížiť emisie CO2 o viac ako 32 %. 

Tescu sa darí aj pri využívaní obnoviteľných zdrojov. Certifikáty potvrdzujú, že 100 % elektrickej energie využívanej v 152 obchodoch a všetkých distribučných centrách na Slovensku pochádza práve z obnoviteľných zdrojov.

Profily podnikov a ďalších aktérov v obehovom hospodárstve budú postupne zverejňované na infoplatforme Zelené hospodárstvo.

Zdroj: Corporate Tesco

Najnovšie video