Tesla Motors: Elon predstavil brutálne vylepšenia!

Elon Musk / Martin Bohunický / 18. júla 2015 / Lifehacking

Na začiatok vám chcem povedať niečo, čo možno zamestnáva vašu myseľ: “Kam zmizol Model X a Model 3? Mali by ste makať na nich.” Nebojte sa, tieto modely majú ďalej našu plnú pozornosť a podarilo sa nám urobiť niekoľko vylepšení. X pôjde von za dva mesiace, Model 3 za nejaké dva roky.

 

70 kWh za 70-tisíc

Takže, poďme k tým dobrým správam. 70 kWh verzia modelu S s jedným motorom bude stáť o 5 tisíc dolárov menej, ako tá istá s duálnym motorom. Cena bude konzistentná s úrovňami 85 kWh verzií. Ďalšia dôležitá správa je, že z viacerých vylepšení sme urobili štandard, čiže aj pokiaľ si kúpite základnú verziu, stále dostanete skvelé auto.

V mnohých krajinách je podporovaný prechod na čistejšiu formu energie, čo znamená, že napríklad v USA môže cena vozidla klesnúť na úroveň 60-tisíc. Pripočítajte si, koľko ušetríte na benzíne a vďaka minimálnemu servisu ušetríte ďalšie dve tisícky ročne, čo znamená, že pri priemernej dobe užívania auta, čo je 5 rokov, to vyjde na desaťtisíc dolárov. Skutočnosť, že používaním elektrického auta viete ušetriť takéto peniaze, je často prehliadaná. Navyše, ušetrené peniaze pocítite prakticky okamžite.

 

90 kWh balík

Noví zákazníci majú teraz príležitosť za tritisíc dolárov vylepšiť svoju 85 kWh verziu na 90 kWh, čo je nárast o 6%. To nám pomáha výrazne zvýšiť dojazd vozidla na jedno nabitie – pri modeli 85D a rýchlosti 100km/h to vyjde takmer na 500km. Existujúci zákazníci si taktiež môžu vylepšiť svoj model, no osobne to nedoporučujem, pokiaľ nie je batéria v aute už výraznejšie používaná. Neočakávam, že by sme mohli zvýšiť výdrž batérie o viac ako 5% za rok. Je lepšie si ešte počkať, vyžmýkať svoju batériu a vymeniť ju. Vtedy bude rozdiel podstatne výraznejší.

 

 

Ludicrous Mode

PoKým pracujeme na našom cieli vytvoriť energiu, ktorá vydrží milión míľ, prišli sme s novým nápadom na pokročilú inteligentnú poistku. Namiesto štandardnej poistky, ktorá pracuje okolo určitej veľkosti prúdu a vyžaduje veľký rozdiel medzi bežným prevádzkovým a maximálnym prúdom, sme vyvinuli poistku s vlastnou elektronikou a malými lítium-ion batériami. Poistka monitoruje prúd na úrovni milisekúnd a vie sa prispôsobiť s veľkou istotou a presnosťou. Výsledkom tohto riešenia je, že môžeme bezpečne zvýšiť výstup z 1.300 na 1.500 ampérov.

Výsledkom toho je 10% zlepšenie pri zrýchlení z 0 na 100km/h – 2,8 sekundy. Štvrť míle teraz prejde auto za 10,9 sekundy. Zrýchlenie z 0 na 250km/h sa zlepšilo ešte výrazne viac, o celých 20%! Táto možnosť bude stáť nových zákazníkov desaťtisíc dolárov. Ako dôkaz, že si vážime súčasných majiteľov modelu P85D, tento upgrade im prvých 6 mesiacov ponúkame za polovičnú cenu.
Musím ešte podotknúť, že zlepšenie batérie a upgrade elektroniky sú od seba prakticky nezávislé. Prvé je o energií, ktorá sa prejaví na dojazde, druhé je o výkone, ktorý sa prejaví v akcelerácií. S rýchlosťou by sme mohli ísť ešte ďalej.

Tú však máme rezervovanú pre našu novú generáciu roadsterov!

 

 

zdroj: teslamotors.com/blog

Pridať komentár (0)