Tieto potraviny posunuli bezodpadový životný štýl na nový level

  • Ekologicky prijateľnejšie nakupovanie sa s každým rokom čoraz viac rozmáha
  • Podľa názoru mnohých je odpoveďou na príliš veľké množstvo plastov zero-waste životný štýl
  • Po novom ho podporili aj tieto potraviny zo severného Londýna
zdroj: Twitter Thornton’s Budgens / Archív EurActiv
  • Ekologicky prijateľnejšie nakupovanie sa s každým rokom čoraz viac rozmáha
  • Podľa názoru mnohých je odpoveďou na príliš veľké množstvo plastov zero-waste životný štýl
  • Po novom ho podporili aj tieto potraviny zo severného Londýna

O zero-waste dnes už počul hádam každý. Nomen omen, zero-waste, poukazuje na život bez akéhokoľvek odpadu. Žiadne obaly či zbytočné odpadky. Podľa mnohých ide o najlepšie riešenie neustále rastúceho problému s odpadom, ktorý momentálne musí naša planéta riešiť. Na druhej strane však nejde o nič ľahké – obchody, na ktoré sme zvyknutí, neponúkajú potraviny v rozložiteľnom či kompostovatelnom obale. Vystačiť si často musíme so zbytočným plastom.

Zobraziť celú galériu (4)
zdroj: Twitter / Thornton’s Budgens

Potraviny v severnom Londýne sa však rozhodli spraviť potrebný krok vpred. Uvedomili si, že o riešení sa neustále hovorí, no nik nekoná. Vo svojej prevádzke teda vytvorili takzvanú „plastic-free zone“ alebo „zónu bez plastu“. Chceli tak svojim zákazníkom uľahčiť cestu k uvedomelejšiemu životu.

Zobraziť celú galériu (4)
zdroj: Twitter / Thornton’s Budgens

Obchod, o ktorom hovoríme, sa volá Thornton’s Budgens Store a nachádza sa v parku Belsize. Svojím radikálnym krokom eliminoval až 1 800 zbytočných obalov a nahradil ich udržateľnejšími či ekologickejšími možnosťami. Transformáciou prešli napríklad oddelenia s ovocím a zeleninou alebo pekárstvo. Ovocie teraz balia do pletiva z bukového dreva, mlieko je v sklenených fľašiach, typický fish & chips sú vo voskovom papieri. Premena obchodu trvala necelých 10 týždňov a spolupracovali pri nej so skupinou kampaní A Plastic Planet.

Zobraziť celú galériu (4)
zdroj: Twitter / Thornton’s Budgens

Ide síce o dôležité víťazstvo, avšak obchod chce zájsť ešte ďalej. Jeho zakladateľ Andrew Thornton vyzval ostatné potraviny, aby nasledovali jeho príklad. „Naším cieľom je ukázať väčším supermarketom, že obchodovanie s potravinami bez plastu nie je vôbec také ťažké, ako si predstavujú. Ak dokážeme za 10 týždňov a s limitovanými prostriedkami priniesť viac ako tisícku produktov bez plastu, predstavte si, čo by dokázali veľké reťazce,“ vyjadril sa podľa portálu Time Out.

Zobraziť celú galériu (4)
zdroj: Twitter / Thornton’s Budgens

Thornton’s Budgens dokázal, že udržateľný životný štýl je skutočne už na dosah ruky. Dúfame, že sa čoskoro inšpirujú aj väčšie reťazce a pomoc našej planéte bude ešte o čosi dostupnejšia.

Zdroj: www.timeout.com