Toto sú najhoršie sexistické reklamy, niektoré „nahotinky“ sú tak trochu za čiarou

  • Je dobojované. Naši susedia opäť vyberali tie najhoršie sexistické reklamy
  • Ver či never, bolo z čoho vyberať
  • Cenu tentokrát získala aj najsexistickejšia reklama desaťročia
collage
NESEHNUTÍ
  • Je dobojované. Naši susedia opäť vyberali tie najhoršie sexistické reklamy
  • Ver či never, bolo z čoho vyberať
  • Cenu tentokrát získala aj najsexistickejšia reklama desaťročia

V susednom Česku sa anticeny za sexistické reklamy udeľovali celé desaťročie. Ten posledný ročník priniesol opäť niekoľko marketingových ťahov na zamyslenie a aj cenu totálnemu víťazovi dekády.

V poradí desiaty a zároveň posledný ročník ankety s názvom Sexistické prasátečko ovládli reklamy, ktoré sa týkajú žien a ich vyobrazenia ako objektov túžby. Verejnosť svoju cenu udelila bilbordu Moravskej vinotéky, ktorá zobrazovala nahé ženské prsia a po nich stekajúce víno. Tento bilbord označilo ako najspornejší viac ako 600 hlasujúcich z celkového počtu 782.

Eva Bartáková z neziskovej organizácie NESEHNUTÍ povedala: „Reklama ukazuje ženu ako obyčajnú dekoráciu a objekt niekoho túžby. Tým prospieva k udržovaniu nerovnosti v spoločnosti. Ak sme zvyknutí vídať ženy len ako dekorácie, je pre nás ťažšie predstaviť si ich napríklad ako premiérky či prezidentky.“

Verejnosť pohoršila aj reklama firmy Supr Dodávky, na ktorej kufri sú vyobrazené ženské pozadia so sloganom „Nalož, čo sa do mňa vojde.“ a získala teda druhú priečku. Tretie miesto v hlasovaní verejnosti obsadila reklama motorkárskeho klubu Doupě na tzv. zmrdlinu, so šteklivými fotografiami a dvojzmyselným heslom „Vylíž si ju u nás.“

Odborná verejnosť zostavila vlastnú trojicu neslávne ocenených. Na prvom mieste skončila Mestská polícia Praha so sporo odetou ženou stojacou pri policajnom aute, druhé miesto reklama Českej pošty s genderovou stereotypizáciou a tretie miesto si vyslúžila reklama Money Bank, ktorá podľa nominácie „pracuje so zjednodušenými predstavami o ženách a mužoch, ktoré sú vzdialené každodennej skúsenosti väčšiny ľudí.“

A čo celkový víťaz desať rokov fungujúcej ankety? Titul si odniesla reklama firmy 100Mega s claimom „Kto chce v auguste zasunúť?“.

Zdroj: prasatecko.cz

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech