Toto sú najhorúcejšie inovácie a startupy roka, ktoré boli nominované na Krištáľové krídlo

  • Ocitli sa ako nominanti v kategórii Inovácie a startupy a ocitli sa tam právom
  • Tieto štyri výnimočné osobnosti dokázali vo svojom obore získať prvenstvo a namáhavou prácou pomôcť Slovensku, ale aj svetu
  • Ocitli sa ako nominanti v kategórii Inovácie a startupy a ocitli sa tam právom
  • Tieto štyri výnimočné osobnosti dokázali vo svojom obore získať prvenstvo a namáhavou prácou pomôcť Slovensku, ale aj svetu

Už čoskoro sa rozhodne o tom, kto ponesie ocenenie Krištáľové krídlo za rok 2020. To zaručene poputuje do rúk iba tým najlepším, ktorí svojím pôsobením prispievajú ku kráse a funkčnosti nášho sveta.

24. ročník tradične ocení laureátov v desiatich kategóriách a za počiny v oblasti spoločenského, hospodárskeho, vedeckého, športového či kultúrneho života udelí aj mimoriadnu cenu.

Traja nominanti, no všetci s jedinečnými projektami

V kategórii Inovácie a startupy sa tento rok ocitli mená, ktoré budú tvojim ušiam znieť minimálne povedome. Každý z nominantov prispel svojou prácou k rozvoju Slovenska či sveta a uľahčeniu života v rozdielnych oblastiach. Vybrať z nich jedného víťaza je skutočne náročné. Jeho meno sa dozvieš počas slávnostného galavečera, ktorý sa uskutoční 7. februára 2021.

Martin Herman a Powerful Medical

Prvým nominantom, ktorého prácu ti priblížime, je Martin Herman, ktorý sa zaoberá vývojom „deep-tech“ technológii k diagnóze a liečbe kardiovaskulárnych ochorení. Tie sú, momentálne, najčastejšou príčinou predčasných úmrtí vo svete.

S pomocou technológií a umelej inteligencie však môžeme časť spomínaných úmrtí zvrátiť a zachrániť tak ľuďom životy, odľahčiť prácu lekárov a pokúsiť sa o vyššiu neomylnosť medicíny.

Our Co-founder and CEO Martin Herman has been nominated for the prestigious Crystal Wing 2020 Award in the Innovation…

Posted by Powerful Medical on Wednesday, December 2, 2020

Powerful Medical ponúka možnosť zlepšenia diagnostiky a návrhu liečby ochorení na základe aplikácie Klinický asistent, pomocou ktorého lekár vyplní zdravotný záznam, naskenuje EKG záznam pacienta a umelá inteligencia mu následne pomôže vyhodnotiť, či má pacient fibriláciu.

Aplikácia zvýši spoľahlivosť určenia druhu a následného určenia liečby s presnosťou špičkového kardiológa. Pomôže tak hlave začínajúcim lekárom, ktorým ešte neprešlo „cez ruky“ množstvo pacientov. Klinický asistent je navyše kompatibilný s každým EKG prístrojom v nemocnici alebo v sanitke.

 V ďalších krokoch aplikácie lekár vyplní anamnézu a pomocou technológie vytvorí personalizovaný liečebný plán. Klinického asistenta a technológie v jeho pozadí firma vyvíja s renomovanými svetovými partnermi, ako je belgická OLV Cardiocentrum Aalst či najväčšia izraelská nemocnica Rabin Medical Center v Tel Avive.

Autori nezabudli ani na Slovensko, kde spolupracujú s Národným ústavom srdcových a cievnych chorôb. Okrem diagnózy a odporučenia liečby ich technológie dokážu predikovať efektivitu liečby a mortalitu pri pacientoch so zlyhávaním srdca a znižovať čas do podania antikoagulačnej liečby pri pacientoch s atriálnou fibriláciou.

Na Slovensku sa toto vyhodnocovanie spustí najskôr s poisťovňou Union, a to už v budúcom roku. Mottom firmy ostáva „Chceme predovšetkým pomôcť slovenskému zdravotníctvu, nie robiť doma veľký biznis.“

Martin Basila, Andrea Basilová a Sensoneo

Predstav si, že by ti vedel odpadkový kôš povedať, kedy má dosť, keď je preplnený a odnavigoval by ťa k prázdnemu. Nie, nie je to sci-fi, ale jedna z funkcií inovácií firmy Sensoneo, ktorá prináša do našich miest novú formu manažovania odpadu spolu s analýzami nevyhnutnými k zefektívneniu odpadového hospodárstva krajiny.

Martin Basila Andrea Basilová
zdroj: Sensoneo/o-spolocnosti

Navyše si táto spoločnosť vybojovala spomedzi 2000 projektov z 38 európskych krajín grant vo výške 1,4 milióna vďaka celoeurópskej výzve EIC Accelerátor zameranej na inovatívne technologické projekty podporujúce ciele Európskej Zelenej dohody.

Tento grant je určený na realizáciu konkrétnych projektov zameraných na demonštráciu environmentálnych a ekonomických benefitov plošného nasadenia odpadového riešenia Sensoneo a finalizáciu vývoja technologických prototypov, informuje Odpady Portal.

Inováciou je kombinácia ultrazvukových senzorov, ktoré monitorujú odpad s inteligentným softvérom na zobrazovanie a vyhodnocovanie dát. Zber dát je sústredený hlavne na predikciu naplnenosti kontajnerov, vyhodnocovanie efektívnosti zvozov a automatizáciu plánovania optimálnych zvozových trás.

„V Sensoneo veríme tomu, že automatizácia, princíp spravodlivosti a nepriestrelné dáta sú nástroje, ktoré dokážu k motivácii na zníženie tvorby odpadu dostať všetkých. Aj tých, ktorých téma zero-waste široko obchádza, čo je stále drvivá väčšina populácie,“ informuje Andrea pre Slovakia Going Zero Waste.

Jednou z výhod využitia digitalizácie odpadu je aj výrazné zefektívnenie využitia finančných prostriedkov prostredníctvom optimalizácie zvozovej logistiky mesta. Týmto spôsobom je možné znížiť náklady na zvoz v prieme o 30 %. Vďaka praktickému využitiu dochádza aj k znižovaniu emisií.

Dalibor Cicman a GymBeam

Z ničoho vybudoval druhý najväčší e-shop na Slovensku a vytvoril nové pracovné miesta pre Košice. Značka Dalibora Cicmana GymBeam sa stala najrýchlejšie rastúcou spoločnosťou vo východnej a strednej Európe.

Jej príbeh sa začal už v roku 2014, dnes je popredným predajcom fitness produktov na Slovensku, v Česku, Maďarsku, Rumunsku, Bulharsku, Chorvátsku a Ukrajine, informuje Crowdberry.

Dalibor Cicman
zdroj: Archív GymBeam, Facebook/GymBeam/photos

Dalibor sa e-commerce venuje už 16 rokov a so svojím unikátnym konceptom pre športovcov dobýja svet. „Prvý „early adopters“ pochopili, že tento produkt je pre bežných ľudí, nielen pre úzku skupinu kulturistov. Myslím, že táto transformácia sa koná doteraz a vďaka tomu prichádzajú na trh noví zákazníci a toto odvetvie rastie.“

Startitup osobnosťou roka je Dalibor Cicman: Slovák, ktorý za päť rokov vybudoval multimiliónovú firmu Gym­Beam

„Ďalším významným faktorom bolo, že som chcel produkt s častým opakovaným nákupom, s ktorým sa dá priblížiť „subscriptions modelu“. Bola to do určitej miery aj moja osobná pohnútka, poriadne sa vyhrať s dátami, pretože som si uvedomoval potenciál budovania „customer equity“ v tomto odvetví,“ hovorí Dalibor v rozhovore.

V roku 2019 dosiahla značka tržby v hodnote takmer 20 miliónov eur. Daliborovým cieľom je vybudovať online fitness platformu pre 160 miliónov fitness nadšencov, a tým distribuovať kvalitné produkty efektívnejším spôsobom, a tak ušetriť ich peniaze, čas a zároveň poskytovať vynikajúci zákaznícky zážitok.

Zdroje: Sensoneo, Odpady Portal, Slovakia Going Zero Waste, Krištáľové krídlo, Startitup, Crowdberry

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá