Traja kamaráti priniesli na trh luxusné pudingy, ktoré sa dostali aj do známej slovenskej zmrzlinárne

  • Traja kamarati nevedeli čo s voľným časom, založili si preto vegánsky zero-waste startup
  • Je ním Hustosh, v rámci ktorého ponúkajú vegánske pudingy z kokosového mlieka, ktoré sa dostali aj do obľúbenej zmrzlinárne KOUN
  • Pre všetkých mladých začínajúcich podnikateľov majú cenné rady
hustoo
archív Hustosh
  • Traja kamarati nevedeli čo s voľným časom, založili si preto vegánsky zero-waste startup
  • Je ním Hustosh, v rámci ktorého ponúkajú vegánske pudingy z kokosového mlieka, ktoré sa dostali aj do obľúbenej zmrzlinárne KOUN
  • Pre všetkých mladých začínajúcich podnikateľov majú cenné rady

Marek a Matúš sú ambiciózni dvadsiatnici, ktorí momentálne študujú ekonómiu a informačné technológie v Glasgowe, na Slovensku si však už stihli rozbehnúť svoj prvý vlastný biznis. Ich projekt Hustosh realizujú spolu so svojím ďalším kamarátom Stanom, ktorý už štúdium ukončil, a teraz sa snaží vybalansovať súčasnú prácu a výrobu Hustosha.

zdroj: archív Hustosh

Prvotným impulzom na rozbeh tohto gastro projektu bolo ochutnanie nového receptu na kokosový puding, s ktorým prišiel za ostatnými členmi tímu vyučený kuchár Stano.

„Až neskôr sa mi priznal, že ho už pár mesiacov zdokonaľoval a mne dal ochutnať skoro finálnu verziu. Všetko, čo potom nasledovalo, bol už iba rýchly spád udalostí a veľmi málo plánovania. To prišlo až neskôr, keď sme sa rozhodli z toho spraviť naozajstný biznis a zavolať do tímu aj Mareka,” hovorí pre Startitup o začiatkoch podnikania Matúš. 

zdroj: archív Hustosh

Všetkých troch členov tímu Hustosh spájala chuť robiť niečo vlastné, učiť sa vo voľnom čase a mať istú slobodu, ktorú im škola alebo práca nevedeli poskytnúť.

Hustosh je podľa jeho zakladateľov luxusným pudingom z kokosového mlieka, čo ho robí vhodným aj pre ľudí s rôznymi alergiami a intoleranciami, no na svoje si prídu aj vegáni.

Mareka uz poznate a viete kto je ten druhy? 🤔 🤔 Marek nam pomaha s financiami a dava vsetko do pohybu. Ten fesi chalos v ruzovom je Stano, skus hadat co robi s nami, my ti zajtra povieme. 😂 😂

Gepostet von Hustosh am Sonntag, 19. August 2018

„Cena jedného hustosha sa hýbe rôzne, nechceme hovoriť podnikom do ich stratégií. Radi nechávame slobodu v tom, čo ľudia robia – či už u nás v tíme, alebo aj na strane zákazníkov. Momentálne sa dá kúpiť hlavne v Bratislave, ale v čase písania tohto článku už rozbiehame predaj na celom Slovensku,” hovorí na margo cenovej stratégie produktu tím projektu.

Zakladatelia Hustosha zároveň priznávajú, že výroba vegánskeho produktu nebola nikdy zámerom. „Stano prišiel s nápadom a potom sme vymýšľali, na akú cieľovú skupinu sa zamerať. Trh medzi vegánmi je relatívne dostupný, tak to bolo jasné. Je veľa nadšencov, ktorí podporia nové nápady, a takisto sa neboja skúšať nové veci. Myslím si, že nebyť takej priateľskej komunity, asi by sme tu už neboli. Napriek tomu by sme radi ukázali aj iným ľuďom, že existujú chutné alternatívy,” hovorí Matúš.

Gepostet von Hustosh am Dienstag, 22. Januar 2019

22-ročného Matúša a Mareka vždy lákalo podnikanie v zahraničí, projekt Hustosh však prišiel naozaj nečakane, a preto ho zatiaľ realizujú v rámci Slovenska. „Všetci traja sme chceli v nejakom bode podnikať – či už spolu alebo oddelene – no nikomu by nenapadlo, že sa to stane realitou tak skoro.”

A aké sú reakcie od ľudí na Hustosha? Tím projektu sa zhoduje, že až nečakane dobré.„Práve to ma teší a hnevá zároveň – všetkým to chutí, ale až keď ich prinútim ochutnať ho. Našťastie, práve komunita ľudí, ktorá sa stravuje vegánsky alebo s ohľadom na intolerancie, nás v tomto zachránila.”

Väčšina fanúšikov Hustosha si pochvaľuje predovšetkým koncept limitovanej edície. Hustosh má vždy jednu príchuť, ktorá je špecifická na isté obdobie, ale ak sa vypredajú všetky kusy, už ju viac nevyrobia.

Ked uz sme s @kyselik_ vyrobili takyto kokos, tak musime ukazat vsetky fotky co s nim mame 😁 😁

Gepostet von Hustosh am Freitag, 1. März 2019

A čo by tím Hustosh poradil všetkým mladým ľuďom, ktorí rozmýšľajú nad rozbehom vlastného biznisu? „Osobne si nemyslím, že sme už v pozícii dávať múdrosti našim rovesníkom. Jedna lekcia, čo sme sa zatiaľ naučili, je naozaj byť trpezliví a dôverovať sebe a svojmu tímu. Všetko chce čas, treba mať jasný cieľ a dôveru, že sa v tom cieli stretnete všetci traja bez toho, aby ste sa museli navzájom kontrolovať,” konštatuje Matúš.

Sme velmi opatrni na to, s kym spolupracujeme 🤔 Vyberame si len tie najzaujimavejsie projekty a najmilsie osobky 😍 Jeden…

Gepostet von Hustosh am Dienstag, 2. April 2019

Na čo si však určite dať pozor pri vstupe do gastro biznisu? „Na všetko. Je toho naozaj veľa. Bohužiaľ, zo skúsenosti našej a iných v gastro biznise to je tak, že ak si niekto naozaj chce na vás zgustnúť, tak si nájde dôvod. Môžeš robiť čo chceš, ale spôsob, akým sú niektoré nariadenia nastavené a zapísané, ťa nechá iba bezradne strateného civieť do monitora. Najlepšie je učiť sa od niekoho, kto sa v tom vyzná a učiť sa za behu,” dodáva Matúś.

Momentálne má Husotosch v pláne dosiahnuť celoslovenský predaj. Aktuálne spustil aj novú limitku na leto, no v pláne sú aj nové rady príchutí.

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá