Uber jazdí Boltom. Kontroverzná kampaň, ktorá pomohla viac Boltu ako Uberu

  • Lidia Uber je skutočnou zákazníčkou spoločnosti Bolt
  • Tá spustila reklamnú kampaň, ktorá spojila dve konkurenčné firmy, avšak len na reklamnej ploche
  • Ako reaguje okolie?
Bolt Facebook/Ilustračný obrázok (unsplash.com)
  • Lidia Uber je skutočnou zákazníčkou spoločnosti Bolt
  • Tá spustila reklamnú kampaň, ktorá spojila dve konkurenčné firmy, avšak len na reklamnej ploche
  • Ako reaguje okolie?

Kreatívna kampaň Boltu je svojím spôsobom kontroverzná. Vizuál je veľmi jednoduchý. Na bielom podklade svieti jedna veta a mená dvoch najznámejších alternatívnych taxi služieb. Zdieľaná ekonomika v rôznych formách je stále populárnejšia. Preto si za svojich ambasádorov volí okrem známych tvárí aj rádových zákazníkov. A tak sa stalo aj v Poľsku.

Pani Uber jazdí Boltom

Bol piatok večer a Lidia sa chystala na stretnutie s kamarátkami. V tom začalo pršať a tak si stiahla aplikáciu Bolt a ešte dostala aj 50-percentnú zľavu pre nových zákazníkov. To je celý príbeh. Lidia Uber je skutočná osoba a okrem iného je aj pravidelnou podporovateľkou a užívateľkou Boltu.

Každopádne, je jednou z ambasádorov prepravnej spoločnosti. Prečo sa stala súčasťou tejto kampane?

Bolt je startup a nevyhadzuje peniaze len tak. Namiesto toho, aby do reklamy obsadzovali celebrity a platili im niekoľko tisíc eur za propagáciu, siahajú do radov skutočných zákazníkov. A ja takýmto zákazníkom som. A vlastne, nielen ja, ambasádori sú traja – Gosia, Rafal a ja,“ povedala v rozhovore pre poľský Bolt Lidia Uber.

View this post on Instagram

@bolt_poland #uberjezdziboltem

A post shared by Moto 🚙🏎🏍 (@dg_reclaw) on

Reklamné nosiče však môžeš vidieť len v dvoch krajinách, v susednom Česku a Poľsku. V každom veľkom meste, na výškových budovách v modernej časti Varšavy, ale aj na starobylých pamiatkových domoch v starom meste Prahy či Krakowa.

Hlavným cieľom celej kampane bolo zapojiť do reklamy práve reálnych cestujúcich presne tak, ako to tvrdí aj Lidia Uber.

Tá prebieha v súlade s mottom Boltu. Rozhodli sa zapojiť práve svojich spokojných užívateľov a ušetrené peniaze investovať efektívnejším spôsobom. Kampaň tiež slúži ako vtipné upozornenie na to, že s Boltom jazdia normálni ľudia, rovnakí ako tí, ktorých stretávame na ulici,“ vysvetľuje pre redakciu Startitup princíp vizuálnej hry Eva Fekiačová z agentúry Rubikon PR s tým, že Lidia sa stala ambasádorkou ako pre Poľsko, tak aj pre Českú republiku. 

zdroj: Ilustračný obrázok (unsplash.com)

Pani Lidia Uber využíva služby Boltu, a okrem toho sa pýši priezviskom zhodným s názvom konkurenčnej spoločnosti. To sa rozhodla platforma Bolt využiť a vytvorila túto originálnu kampaň,“ dopĺňa Fekiačová. Okrem nej reprezentuje značku verejne aj Rafał Kamiński a Małgorzata Fischer. 

Je u nás úspešnejší Bolt či Uber?

To, že spoločnosť Uber bola u nás skôr ako Bolt, je známy fakt. Potom z trhu odišli a dieru na trhu prepravnej zdieľanej ekonomiky nahradil Taxify. Po krátkom čase zmenili názov na Bolt. Ten sme si nejaký čas užívali a potom znovu prišiel Uber a narušil Boltu monopolné postavenie.

Štatistiky o tom, aké je percento využívania služieb týchto dvoch spoločností zákazníkmi, nie sú. Spoločnosť Bolt, ktorú sme o vyjadrenie požiadali, nám ich podľa vlastných slov nie je schopná poskytnúť.

zdroj: Bolt Press Kit

Dočkáme sa niečoho podobného aj u nás?

Na Slovensku sa podobná kampaň zatiaľ nechystá,“ prezradil pre našu redakciu Roman Sysel, regionálny manažér spoločnosti Bolt pre strednú Európu.

Mnohí sa však voči kampani ohradzujú. V Poľsku panujú v reklamnej branži rôzne nálady a kampaň, ktorá porovnáva dve konkurenčné značky, je podľa niektorých tvrdení dokonca nelegálna, uviedlo včera periodikum Gazeta Prawna.

Na reklamných vizuáloch svieti veľký nápis Uber jadzí s Boltom. Je tam aj slovíčko „pani“, no nie je až tak jasne viditeľné. Podľa odborníkov však nejde o porovnávaciu kampaň. Je neúctivá, pretože Bolt si vytvoril dokonalé promo, zatiaľ čo konkurenčnému Uberu nedal priestor. Chýba objektívny prístup, vysvetľuje Gazeta Prawna.

To, akým spôsobom bude ďalej kampaň pokračovať a ako dlho bude trvať jej popularita, sa uvidí. Pravdou je, že zaujala a rozprúdila reklamné vody viac, ako očakávala.

Zdroje: bolt.eu, gazetaprawna.pl

Najnovšie video