Úspech žne aj u arabských princezien. Lucia si v Londýne otvorila školu šarmu, no boduje po celom svete

  • Slovenka Lucia Labuzíková si v Londýne otvorila školu šarmu
  • Venuje sa výhradne ženám a ich sebarozvoju
Lucia Labuzik
Instagram/thelabuzik
  • Slovenka Lucia Labuzíková si v Londýne otvorila školu šarmu
  • Venuje sa výhradne ženám a ich sebarozvoju

Charizma je osobným kúzlom, ktoré má vraj každá žena. Tak to aspoň tvrdí Lucia Labuzíková, ktorá šarmu učí ženy po celom svete. Mnohí si jej prácu spájajú výlučne s výučbou spoločenskej etikety. Lucia však svojim klientkám ponúka omnoho viac.

V Londýne si totiž otvorila inštitút s trefným prívlastkom – škola šarmu. Jej oficiálnym názvom je Labuzik Institute. Aj napriek tomu, že jej sídlo sa nachádza v srdci hlavného mesta Anglicka, za klientkami chodí Lucia po celom svete.

Idea prišla v 21 rokoch

Lucia pochádza z okolia Slovenského raja a tvrdí, že aj prepojenie s prírodou, ktoré od detstva vnímala, bolo pre ňu prínosné. Myseľ jej zas otvorilo bilingválne gymnázium v Sučanoch, po ukončení ktorého sa začala venovať medzinárodným vzťahom a diplomacii.

Spomínaný odbor študovala na vysokej škole v Banskej Bystrici. Okrem toho ukončila aj školu spoločenského správania vo Švajčiarsku či odbor neurolingvistických vied v Londýne. Tu nadobudla vedomosti a zručnosti nutné ku správnej komunikácii s ľuďmi.

Práve kombinácia všetkých spomínaných odvetví bola dokonalým predpokladom ku vzniku Luciinej školy šarmu. Detailnú predstavu o tejto inštitúcii mala už keď mala 21 rokov, kedy si spísala všetky aspekty, ktoré by mali byť súčasťou  vyučovania. Lucia Labuziková tak vytvorila koncept, ktorý nadväzoval na 200-ročnú kráľovskú tradíciu vzdelávania dievčat zo zámožnejších rodín a zároveň poňal všetky aspekty interakcií života ženy.

Slovenka, ktorá dobyla módny priemysel. Jej šaty nosila Jennifer Aniston a jej unikátne plavky sa objavujú na svetových titulkách

Reč tela je kľúčová

Vyučovanie Inštitútu obsiahne komunikáciu na 3 úrovniach. Interpersonálnej, medzikultúrnej a tej, ktorú žena vedie sama so sebou. Práve oblasť medzikulturálnej komunikácie v kurzoch dokonale prepája so skúsenosťami, ktoré načerpala počas cestovania po svete.

Počas spoznávania nových kútov Zeme mala možnosť spozorovať, že zaužívaná etiketa je úzko spätá s národnými tradíciami a mentalitou ľudí. „V ázijských krajinách je chlípanie polievky najväčším prejavom spokojnosti. Preto sa nad tým nepozastavujme a pochlipkajme si s nimi. Znie to možno neuveriteľne, ale je to najlepší spôsob ako si vybudovať raport a upevniť si vzťahy. Cieľom dobrej komunikácie je budovať mosty a nie prehlbovať priepasti rozdielov,“ vysvetľuje.

„To isté platí aj v biznise. Napríklad na Ďalekom východe sa predstavujeme špecifickým spôsobom. Tým istým by sme však veľmi dobre nepochodili v USA alebo vo Francúzsku. Každý kút sveta má svoje špecifiká a keď ich zoberieme do úvahy, dokážeme si vybudovať nebývalé a trvácne vzťahy. A to sa týka ako vzťahov spoločenských, tak aj pracovných.“

Takto Lucka svetobežníkom aj biznis cestovateľom poznatkami medzikultúrnej komunikácie uľahčila život. „Nevyhneme sa len faux-pas a nepríjemným situáciám, ale niekedy dokonca predídeme väzeniu či potenciálnej strate profitov z rokovaní,“ vysvetľuje nám majiteľka inštitútu.

Na prvý dojem máš 7 sekúnd

Reč tela, mimika a gestikulácia majú vo vyučovacom procese inštitútu Lucky špecifické miesto. Ona sama totiž tvrdí, že pri prvom dojme veľkú úlohu zohráva reč tela – teda to, či sme sa pri prvom kontakte s neznámym človekom usmievali a aj to, akým štýlom sme vošli do miestnosti. Na vytvorenie prvého dojmu má vraj človek v priemere do 7 sekúnd.

„Naše telo hovorí aj napriek tomu, že my nevypovieme ani jediné slovo. Môže tak o nás veľa prezradiť a znevýhodniť naše postavenie v danej situácii.“ Práve z tohto dôvodu Lucia uvádza, že je dôležité mať zvládnutú reč tela a osvojenú schopnosť dekódovať ju ako u mužov, tak aj u žien. Tak sa vraj ľuďom naskytne možnosť využiť ju biznise a práci, na úspešné vyjednávanie či v partnerstve na prejavenie našej jedinečnosti a ženskosti.

„Je to jednoduché a zvládnuteľné za veľmi krátku dobu. Treba len poznať správne triky a techniky. Nehovoríme o spôsobe ezoterickom, ale pragmatickom, vedou podloženom a dynamickom kurze,“ hovorí Lucia.

 
 
 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa L+L (@thelabuzik)

Dôležitý je vzťah so sebou

„Pracujeme s dvoma typmi žien. Také, ktoré chcú napredovať v súkromnej a spoločenskej sfére a žienkami, ktoré túžia excelovať v pracovnej a biznis sfére,“ vraví Lucia.

Okrem toho, že za Luciou do zahraničia často cestujú aj Slovenky, šarmu už učila aj arabské princezné či víťazku Miss Veľkej Británie. Míľnikom v jej profesionálnom živote bola aj možnosť sedieť v porote súťaže krásy či navigovať kandidátku televíznych premien v procese úplnej transformácie osobnosti.

Lucia uvádza, že okrem prirodzeného vzhľadu je dôležité aj vnútorné vyžarovanie. Labuzik Institute sa okrem spoločenských oblastí venuje aj biznisu a VIP životnému štýlu. Neraz školu šarmu oslovili podnikateľky či manželky úspešných businessmanov.

Ženám nechce ponúknuť len poznatky, ale hlavne návod, ako ich používať v praxi. „Poznatok nemá až tak vysokú hodnotu, pokiaľ nie je aplikovaný v praxi. Preto je pre mňa dôležité, aby bolo celé naše vzdelávanie dynamické a interaktívne. Aby interakcia s klientmi pokračovala aj po ukončení kurzu,“ vraví pre Startitup.

Najlepší svadobný fotograf na Slovensku je uznávaný po celom svete. Snúbencov bežne fotí aj v Južnej Afrike medzi slonmi (ROZHOVOR)

Lucia nám vysvetľuje, že počas pandémie sa klientkám venuje prostredníctvom online tréningov. Tie trvajú 90 minút a predstavujú rôzne lekcie. „Aktuálne sa venujeme 4 témam. Prvou je magickosť reči tela a schopnosť ju dekódovať. Druhou je reč tela a vyjednávanie. Treťou časťou je reč tela a ženskosť i to, ako budovať rovnováhu medzi prácou a súkromným životom. Štvrtou je reč tela pre svetobežníkov.“

Zatiaľ čo sa niektoré z prezenčných kurzov pohybujú v tisíckach libier, online lekcie, ktorými sa rozhodla šíriť mentálnu podporu počas pandémie, sú prístupné aj širokej verejnosti. Ako ona sama uvádza, záleží jej na blahobyte a podpore žien, a preto spolupracuje aj s charitatívnymi organizáciami a vzdeláva dievčatá, ktorým by sa takýchto lekcií inak nedostalo.

 
 
 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa L+L (@thelabuzik)

Nesledujte nalinkované predstavy

Pre Startitup na záver uviedla: „Verím v to, že ženy by sa nemali snažiť byť vernými kópiami niekoho iného. Nemali by sledovať nejaké nalinkované predstavy toho, aké by mali byť. Ženy sú nádherné toľkými mnohými spôsobmi, že by bola škoda, keby sa ich jedinečnosť a osobné kúzlo neprejavilo.“

„Je nutné pracovať na takej stránke, ktorá dokáže prehĺbiť ich jedinečnosť. Ženy by mali byť také, akými naozaj túžia byť. Je potrebné budovať sebavedomie. Taktiež je veľmi nápomocné vedieť dekódovať reč tela ľudí okolo nás. Aby sme nie len dokázali prejaviť našu jedinečnosť, ale aj vedeli komunikovať so svetom vôkol seba.“

 
 
 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa L+L (@thelabuzik)

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech