V Bratislave bude už o pár dní spustený tretí bikesharing

  • V bratislavskej mestskej časti Rača spustia v júni projekt zdieľaných bicyklov
  • Cena za požičanie je jedno euro na hodinu s minútovou tarifikáciou a depozitom 20 eur
 srcset
TASR
  • V bratislavskej mestskej časti Rača spustia v júni projekt zdieľaných bicyklov
  • Cena za požičanie je jedno euro na hodinu s minútovou tarifikáciou a depozitom 20 eur

V bratislavskej mestskej časti Rača spustia 1. júna projekt zdieľaných bicyklov. Poslanci miestneho zastupiteľstva rozhodli o podpísaní zmluvy o spolupráci so spoločnosťou Antik Telecom. 

Mestská časť Rača dlhšiu dobu prejavovala záujem o rozšírenie SlovnaftBAjku na jej územie, dodnes je však v nedohľadne. Dohodla sa preto s ďalším prevádzkovateľom a čoskoro by sa k nej mali pridať aj Vajnory, prípadne Nové Mesto, čo by určite použiteľnosť ešte rozšírilo. Aj v tomto stave však vidíme potenciál služby pre dopravu vrámci mestskej časti, ale aj na priblíženie k zastávkam električky z odľahlejších častí Rače. V prípade rozšírenia staníc SlovnaftBAjku sa fungovanie oboch systémov spolu nijak nevylučuje,” informuje Cyklokoalícia

80 bicyklov už od apríla

Na základe zmluvy spoločnosť v júni na vlastné náklady dodá 80 bicyklov, riadiaci systém, ako aj potrebné náhradné diely. Mestská časť zabezpečí udržiavanie verejného poriadku súvisiace s prevádzkou bicyklov a ich drobné opravy. 

🔥🔥🔥Odmeňujeme🔥🔥🔥👉100-vke z vás sme dnes darovali balíky na sezónu 2020 či voľné minúty!🚲Odmenili sme tých najlepších,…

Gepostet von ANTIK Telecom s.r.o. am Mittwoch, 4. Dezember 2019

Koľko bude požičanie stáť?

  •  1 euro / hodina – jednorázové požičanie s minútovou tarifikáciou
  • 5 eur/ mesiac – paušál s 30 minútami denne
  • 30 eur / rok – paušál s 60 minútami denne

„Mestská časť Rača neočakáva príjmy z bikesharingu od spoločnosti ANTIK Telecom,“ informovala Rača. Bikesharing má fungovať podobne ako v iných mestách na Slovensku, kde spoločnosť službu Verejný bicykel prevádzkuje v systéme tzv. free-floatingu, keď požičať a vrátiť je možné bicykel kdekoľvek v katastri mestskej časti pri rešpektovaní dopravných predpisov.

„Tento systém dokáže pri rovnakom počte bicyklov obyčajne sprístupniť službu podstatne vyššiemu počtu cyklistov a služba je využívaná vo veľkej miere aj pre kratšie jazdy, ako napríklad cesty z bydliska alebo práce k zastávke mestskej hromadnej dopravy,“ povedal Peter Blaas zo spoločnosti Antik. Antik zároveň bezplatne poskytne aj služby call-centra sedem dní v týždni medzi 7:00 – 22:00, bude vyberať poplatky za jazdné a dodá aplikáciu v systémoch Android a iOS pre používateľov.

Aké sú výhody oproti Slovnaftbajku?

V hlavnom meste už funguje systém zdieľaných bicyklov, ktorý spustila spoločnosť Slovnaft. Podľa starostu Rače Michala Drotována má však Antik bikesharing oproti Slovnaftbajku isté výhody.

„Nepotrebuje mať pevne vybudované stanice, ktoré spoločnosť Slovnaft buduje v spolupráci s mestom. Najbližšie stanice Slovnaftbajku k Rači sú momentálne pomerne vzdialené (OC Vivo, 7 km od Rače), preto bude zrejme trvať nejaký čas, kým sa sieť staníc zahustí natoľko, aby bola dostupná aj pre obyvateľov Rače. Máme však záujem aj o zriadenie Slovnaftbajkov,“ povedal Drotován a dodal, že zaslali návrh vhodných miest na zriadenie nových staníc v Rači magistrátu hlavného mesta a rovnako aj zástupcom Slovnaftbajkov a bude čakať na ich zriadenie.

„Myslíme si, že vedľa seba môžu úspešne fungovať oba systémy a obyvatelia si vyberú ten bicykel, ktorý im viac vyhovuje,“ dodal Drotován.

Najnovšie video