V novej reklame od Wall Street Journal vybuchujú novinové stánky aj emoji. Spot nesie dôležité posolstvo

  • Wall Street Journal vo svojej novej reklame láka na svoje články, ktoré majú overené a pravdivé informácie
  • Reaguje tak na dobu plnú hoaxov a hashtagov
 srcset
unsplash.com
  • Wall Street Journal vo svojej novej reklame láka na svoje články, ktoré majú overené a pravdivé informácie
  • Reaguje tak na dobu plnú hoaxov a hashtagov

Americký denník Wall Street Journal len pred pár dňami spustil veľkú reklamnú kampaň Read Yourself Better, o ktorej informoval portál AdWeek. Cieľom kampane je docieliť, aby čitatelia čítali „lepšie“ a za týmto účelom od 9. do 11. novembra zruší predplatné za prístup k článkom a umožní všetkým, aby si prečítali neobmedzené množstvo plných článkov úplne bez obmedzenia.

Týmto krokom chce prilákať nových predplatiteľov, ktorým ponúkne stovky kvalitných článkov na základe overených a pravdivých informácií, vysvetľuje AdWeek. A že je o články tohto denníka naozaj záujem dokazuje aj aktuálna štatistika za posledný štvrťrok, kedy sa počet predplatiteľov v digitálnej aj tlačenej podobe vyšplhal na vyše 2,6 milióna.

V jeden a pol minútovej reklame denník poukazuje na dobu presýtenú obrovským množstvom nekvalitných či klamlivých informácií, ktoré na nás číhajú z každej strany. Vyzýva, aby sme si ako čitatelia našli viac času a priestoru pre čítanie kvalitných a hodnoverných informácií a dokázali sa k nemu „prečítať“ cez otravné memes, klamilivé reklamy, pop-up okná, trollov, všadeprítomné emoji a hashtagy, fakenews či nevyžiadanú poštu, ktorých sú plné nie len sociálne siete, ale celý internetový priestor.

Za tým účelom v reklame vybuchujú novinové stánky, emoji, reklamné billboardy či ľudské hlavy. Celý reklamný spot sprevádza príjemný hlas, ktorého posledné slová vysvetľujú dôležitosť kvalitných informácií: „Nikto neurobil nič veľké tým, že čítal niečo malé.“ 

Kampaň je podľa informácií AdAge výsledkom overenej spolupráce denníka s reklamnou agentúrou The & Partnership a režisérsku rolu v tomto prípade zastal Juan Cabral. Veď ako uvádza portál musebycl.io, doterajšia spolupráca denníka s reklamnou agentúrou za posledné štyri roky priniesla želané ovocie, keď počet predplatiteľov denníka stúpol o viac ako 40 %.

„Hlavnou myšlienkou ‚Read Yourself Better’ je zdôrazniť to, aké je pre spotrebiteľov ťažké orientovať sa v presýtenom mediálnom prostredí a zistiť, komu dôverovať a čo stojí za prečítanie. Wall Street Journal je riešením tohto problému svojou kvalitnou žurnalistikou založenou na faktoch.“ vysvetľuje Justin Rubin z agentúry The & Partnership pre AdAge

Posledný záber vo video reklame ukazuje ženu, ktorá kráča cez priechod pre chodcov s tlačenými novinami The Journal v ruke. Ako uvádza AdWeek, ide o symbolické pripomenutie si viac ako 130-ročnej histórie značky. Okrem video reklamy je súčasťou kampane aj printová reklama naprieč USA so sloganmi Prečítaj sa cez hashtagy, Prečítaj sa k vlastnému názoru a Prečítaj sa zo svojej komfortnej zóny.

zdroje: adage.com; musebycl.io; adweek.com;

Najnovšie video