V známom odevnom reťazci už nenakúpiš, značka na Slovensku končí

  • Ešte v roku 2018 mala firma tržby na úrovni 4,7 milióna eur
  • Materská firma s pobočkami na Slovensku nepočíta
Ilustračná foto
Ilustračná foto, Unsplash/Nick de Partee Unsplash/Alyssa Strohman
  • Ešte v roku 2018 mala firma tržby na úrovni 4,7 milióna eur
  • Materská firma s pobočkami na Slovensku nepočíta

Hospodárske noviny prišli s informáciou, že známa značka, obchod s oblečením, chce s predajom na Slovensku skoncovať. Podľa portálu Hospodárske noviny má ísť o značku Tally Weijl, ktorá sa mala do konkurzu poslať sama.

„Súd začína konkurzné konanie voči dlžníkovi: Tally Weijl Retail Slovakia, s. r. o. Proti tomuto uzneseniu odvolanie nie je prípustné. Konkurzné konanie sa začína zverejnením tohto uznesenia v Obchodnom vestníku,“ uvádza sa pri vyhľadaní spoločnosti Tally Weijl v Registri úpadcov.

Ako ďalej Hospodárske noviny uviedli, podľa informácií majú byť hlavným dôvodom úpadku najmä neúspešné roky ich materskej spoločnosti práve pre pandémiu koronaívrusu.

Ešte v roku 2018 mala firma tržby na úrovni 4,7 milióna eur. Toto bola suma, ktorú si firma udržiava aj v predošlých rokoch. Pád začal krátko pred pandémiou a počas nej upadal čoraz viac. V roku 2021 boli príjmy Tally Weijlu na úrovni 1,6 milióna eur. O najväčšiu stratu, a to 650-tisíc eur, zažila švajčiarska značka na slovenskom trhu v roku 2020.

V tom istom roku, 2020, došlo k zvýšeniu imania spoločnosti. Taktiež sa dohodli s bankami na predĺžení financovania a získali úver z vládneho covidového programu, píše sa v dokumente, ktorý citujú Hospodárske noviny. Dokument ozrejmoval novú stratégiu spoločnosti, ktorá mala zabezpečiť zisk a dobré zdroje.

Dokument sa uzatvára slovami, že zotrvanie skupiny na Slovenku bude závisieť od podpory ich materskej firmy, teda švajčiarskej spoločnosti. S najväčšou pravdepodobnosťou švajčiarska „matka“ už so slovenským trhom nepočíta.

Spoločnosť prišla na slovenský trh len v roku 2008.

Kamenné predajne internetového obchodu

Ako sme ťa informovali, jeden zo známych internetových obchodov, Mall.sk by Allegro, úplne ruší všetky svoje kamenné predajné pobočky, ktorým hovorí Mall Shopy. Portál Živé.sk informoval, že k tomuto kroku pristúpila firma v niekoľkých mestách už pomerne skôr.

„Meníme sieť výdajní vo vašom okolí. Nahrádzame vlastné predajne širokou sieťou 5 000 výdajných miest. Vrátiť alebo reklamovať tovar môžete zdarma na pobočkách Packety,“ cituje portál Živé.sk stanovisko Mall.sk.

Slovensko Mall Shopov až tak veľa nemalo, no dotklo sa to tak celkom troch. Jeden sa nachádzala v Malackách a ďalšie dve pobočky boli v Bratislave. Pobočky fungovali do konca januára a k 1. februáru svoje brány zatvorili.

Lacný reťazec dorazil na Slovensko

Ako sme informovali, na slovenský trh sa dostal známy lacný obchodný reťazec. Holandská spoločnosť má po svete viac ako 2 000 pobočiek a od marca nebude výnimkou ani Slovensko.

Action môžu Slováci poznať najmä od našich západných susedov. Nájdeš ho napríklad v Rakúsku či Česku, ale aj Nemecku, Luxembursku alebo Belgicku. 

Firma ponúkala voľné pracovné pozície na svojej stránke v mestách ako Trnava, Bratislava, Zvolen a Martin. Išlo napríklad o manažment predajne, zamestnancov prvých predajní a vedúceho predajne.

Zdroje: Hospodárske noviny, Justice, Redakcia

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá