Vďaka žemliam z McDonald’s má na účte niekoľko miliónov. Čelila však odmietnutiam a vstávala o tretej ráno

  • Cordia Harrington ľuďom odkazuje, že je vášeň je viac ako desiatky odmietnutí
  • Práve vďaka svojej húževnatosti sa z nuly dostala k miliónovým obratom
cordia harrington
Reprofoto: Instagram/ForbesArgentina, Pixabay/Robert Owen-Wahl
  • Cordia Harrington ľuďom odkazuje, že je vášeň je viac ako desiatky odmietnutí
  • Práve vďaka svojej húževnatosti sa z nuly dostala k miliónovým obratom

Jej majetok v súčasnosti presahuje 180 miliónov dolárov. Ako sama Cordia Harrington uvádza, za jej úspechom sa skrývajú aj preplakané rána a niekoľko odmietnutí. Pochádzala z chudobnej rodiny a svoju kariéru začala úplne od nuly. Jej príbeh je mimoriadne inšpiratívny a Cordia je dôkazom, že kde je vôľa, tam je cesta.

Podnikať začala už v 11. Pre Nashvile lifestyle uvádza, že si v tom čase otvorila záhradnú škôlku. Pre susedov bolo výhodné zveriť svoje deti do opatery práve Cordii, ktorá si za ich stráženie účtovala 25 centov týždenne. So smiechom pre nich dodáva, že ak išlo o dve deti, suma dosahovala výšku 35 centov a v prípade troch a viac detí 45 centov. Po zaplatení všetkých výdavkov si vraj na konci leta mohla do pokladničky hodiť 60 dolárov.

Odíď pracovať do tohto tropického raja a zadarmo budeš mať kanceláriu aj internet

Predala dom

Ako jediná z rodiny dokončila vysokú školu, po ktorej sa zamestnala v cestovnej kancelárii. Neskôr začala predávať nehnuteľnosti, pričom do tohto biznisu investovala všetky jej peniaze. Konkrétne išlo len o sumu 587 dolárov. Forbes uvádza, že si ako 28-ročná otvorila vlastnú kanceláriu, za ktorej nájom v tom čase platila niečo cez 4 doláre.

Nakoľko bola ale slobodnou matkou, chcela venovať viac času svojim deťom. Preto sa rozhodla, že si kúpi franšízu McDonald’s. Aby mohla zaplatiť tak vysokú sumu, bola nútená predať vlastný dom. Z peňazí potom zaplatila nielen zálohu za reštauráciu ale aj celkovú sumu, ktorá predstavovala približne 1,7 milióna dolárov. Tak sa stala vlastníčkou pobočky v Effinghame v štáte Illinois, čo je mesto s približne 10 000 obyvateľmi.

 
 
 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa Forbes Argentina (@forbesargentina)

Do práce chodila s deťmi

Času však musela práci obetovať viac než kedykoľvek predtým. CBS tvrdí, že Cordia prah domu opúšťala už o tretej ráno a so slzami v očiach počas šoférovania sledovala východ slnka. Na stráženie detí si najala študentku, ktorá u nich často nocovala. Cordia si želala, aby bola opatrovateľka pri ich synoch v čase, keď sa budú prebúdzať bez prítomnosti matky.

Po prebudení si zvykla deti brávať so sebou do práce a tak si veľkú časť detstva užili práve v priestoroch McDonald’s. Nakoľko sa ale tržby nepohybovali v ideálnych číslach, rozhodla sa že zákazníkov do reštaurácie privedie po svojom. Odkúpila si linku autobusov, ktorým pozmenila trasu podľa svojich predstáv. Zastávku umiestnila kúsok od McDonald’s, kde denne zastavovalo približne 88 autobusov.

Richard 24 rokov pracuje v Mekáči: Sme jednotkou, lebo z jedla robíme zážitok. Keď McDonald’s prišiel do Bratislavy, ľudia sa išli zblázniť

V pekárni si vyskúšala každú pozíciu

Odmietnutie ju nikdy neodradilo a vždy si šla tvrdo za svojim. Jej snahy sa začali postupne zúročovať a v roku 1993 sa dostala do komisie McDonald’s, zameriavajúcej sa na žemle. Nech znie pozícia akokoľvek úsmevne, zmenila jej život. Minimálne aspoň nasledujúce smerovanie.

V rozhovore pre Bakery Women uvádza, že za miesto vo výbore je vďačná: „Bolo úžasné spoznať dodávateľský reťazec a stretnúť sa s talentovanými pekármi. Bola som si istá, že práve táto oblasť bola tou, v ktorej som videla moju kariéru. Aj napriek tomu, že realizácia mojich predstáv trvala viac ako štyri roky a približne 30 pohovorov. Až potom som totiž dostala príležitosť ponúkať pečivo pre McDonald’s.“

Kalifornia burger McDonald's
zdroj: Facebook/McDonald's/photos

Počas pôsobenia vo výbore bola totiž svedkom toho, ako si jeden z dodávateľov neplní svoju prácu, v dôsledku čoho zamestnanci nemali k dispozícii dostatočné množstvo pečiva. Využila teda svoju húževnatosť a šla si jasne za stanoveným cieľom.

Aby mohla postaviť závod, v ktorom sa bude pečivo piecť, požiadala o pôžičku v hodnote 13 miliónov dolárov. McDonald’s však odmietal rozšíriť sieť dodávateľov o jej výrobky. Cordia však bola neodbytná a manažérom posielala fotografie z pekárne, v ktorej si vyskúšala každú jednu pozíciu, ktorá súvisela s pečením žemlí.

Jej ponuku prijali až na 32. raz. Pekáreň v Tennessee neskôr vyprodukovala približne tisíc žemlí za minútu. V CBS uvádza: „Nechcem, aby to vyzeralo, že všetko, to čo som dosiahla, prišlo ľahko. Veľa som sa naplakala. Napriek tomu som v duchu vedela, že to dokážem. Musela som len prísť na to, ako na to.“

 
 
 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa McDonald’s (@mcdonalds)

Skutočným kľúčom je vášeň a nadšenie

Ani po rozbehnutí prevádzky Cordii nešlo všetko podľa predstáv. Jej pekáreň bola v stratách, nakoľko sa nepredávalo také množstvo pečiva, aké predpokladala. Objem výroby bol okresaný z pôvodných 40 hodín za týždeň na 28 hodín za týždeň. „Bolo také ťažké postarať sa o pracovníkov, ktorí nemali možnosť odrobiť očakávaný počet hodín. Bolo to veľmi stresujúce a snažili sme sa, aby sme nášmu tímu poskytli dodatočné tržby, aby sme udržali obchod nad vodou,“ vysvetľuje Cordia v rozhovore pre Bakery Women.

Napokon sa rozhodla, že výrobky bude ponúkať aj iným značkám. Aj napriek tomu, že McDonald’s podobným nápadom príliš nadšený nebol, Cordia ich presvedčila o nutnosti udržať s ňou spoluprácu.

Kráľovná Alžbeta spustila predaj nápoja s výťažkami z marihuany. Slovensko o niečom podobnom zatiaľ len sníva

Začala spolupracovať s Pepperidge Farm a neskôr sa počet klientov rozrastal a spoločnosť dosahovala stále vyššie tržby. Aby predaj zefektívnila, založila si vlastnú sieť na prepravu pečiva „Bun Lady Transport.“ 

Názov firmy neskôr zmenila na „The Bakery Cos,“ a sama uviedla, že nie sú značkou ale dodávateľom pre známe značky.

Cordia je stelesnením húževnatosti a odhodlania a v magazíne Success odkázala: „Budete počúvať tony výrokov a ľudí, ktorí vám budú radiť aby ste neriskovali. Povedia vám, aby ste si udržali pohodlnú prácu. Ak však niečomu veríte, mali by ste do toho ísť. Skutočným kľúčom je vášeň a nadšenie pre produkt alebo projekt, ktorý chcete ponúkať.“

Zdroje: CBS, Nashvile lifestyle, Forbes, Bakery women, Success

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá