Veľký záväzok giganta: Chce, aby boli všetky ich jednorazové obaly do roku 2025 plne recyklovateľné

  • Kofola je dneš už natoľko masívnou spoločnosťou, že si nemôže dovoliť, aby bola pre ňu udržateľnosť iba fráza
  • Usiluje sa o ochranu vodných zdrojov, prichádza s produktovými a obalovými inováciami a postupne rozširuje svoju flotilu CNG kamiónov
kofola
Facebook/Kofola
  • Kofola je dneš už natoľko masívnou spoločnosťou, že si nemôže dovoliť, aby bola pre ňu udržateľnosť iba fráza
  • Usiluje sa o ochranu vodných zdrojov, prichádza s produktovými a obalovými inováciami a postupne rozširuje svoju flotilu CNG kamiónov

Kofola patrí medzi kľúčových výrobcov nápojov v strednej Európe, na svojich ramenách má tak veľkú zodpovednosť v oblasti produkcie plastov. Spoločnosť sa preto zaviazala venovať zvýšenú pozornosť ekologickým vlastnostiam obalov, v ktorých nápoje predáva. V spolupráci s organizáciou CI2 dokonca analyzovala ich jednotlivú uhlíkovú stopu.

„Vyšlo nám, že z pohľadu uhlíkovej stopy je najšetrnejší nerezový sud (KEG). Čapované nápoje dlhodobo rozvíjame, ale aby sme už teraz ušetrili zbytočný obal na ďalších vhodných miestach, rozhodli sme sa prísť s novinkou v podobe pramenitej vody Rajec bez obalu,“ uviedol Jannis Samaras, generálny riaditeľ Skupiny Kofola v oficiálnom stanovisku.

Kofola mala byť len komunistická náhrada Coca-Coly, nakoniec sa stala legendou a milujú ju generácie

Vďaka tomu môže spoločnosť nielen na festivaloch, bežeckých pretekoch, ale napríklad aj v UGO Salateriách a Freshbaroch ponúknuť alternatívu k balenej vode.

Kofola začala okrem iného využívať aj fľaše z recyklovaného plastu (rPETu). Minulý rok oživila a uviedla na slovenský trh minerálnu vodu Kláštorná Kalcia v 50 % rPET, tento rok ju rozšírila do Česka a povýšila na 100 % rPET.

„Ide o prvú československú vodu balenú do tohto typu obalu, ktorej sme predali už 11 miliónov kusov,“ potvrdzuje Jannis Samaras.

zdroj: Kofola

Kofola sa usiluje o to, aby všetky jednorazové obaly spoločnosti, boli do roku 2025 plne recyklovateľné či kompostovateľné a nevznikal tak zbytočný odpad. Kde to možné nie je, tam firma razí myšlienku cirkulárnej ekonomiky.

Cieľom generálneho riaditeľ Skupiny Kofola je dostať udržateľné uvažovanie do každodenného chodu firmy, do každého jednotlivého rozhodnutia – od obmedzenia jednorazových mliečok do kávy v kanceláriách až po ochranu vodných zdrojov v  regiónoch. 

V Rajeckej doline pestujú vlastné bylinky

Len začiatkom leta sa podarilo Kofole získať certifikáciu BIO lokality pre voľný zber bylín pre Rajeckú dolinu. Práve odtiaľto pochádza jej voda Rajec, pestuje si tu vlastné bylinky do nápojov a chová včely. Zároveň sa usiluje o zachovanie vody v prírode a  znižuje množstvo vody potrebnej na výrobu jedného litra nápojov. 

zdroj: Kofola

Udržateľné iniciatívy sa ale dotýkajú celého životného cyklu výrobkov Kofoly. Teda nielen surovín, z ktorých vznikajú nápoje, ale aj technológií výroby a spôsobu dopravy. 

„Znižujeme uhlíkovú stopu nášho podnikania tak, aby sme do roku 2030 dosiahli uhlíkovú neutralitu. Preferujeme využívanie zelenej elektriny, pričom na Slovensku už dosahuje jej podiel 100 %. Obmedzujeme tiež spotrebu paliva pri doprave. Časť uhlíkovej stopy, ktorú nedokážeme zredukovať, plánujeme kompenzovať výsadbou stromov a ďalšími zelenými opatreniami,“ vysvetľuje prístup Kofoly Jannis Samaras. 

zdroj: Kofola

Kofola má aktuálne najväčšiu flotilu kamiónov poháňaných stlačeným zemným plynom (CNG) v strednej Európe a postupne ju rozširuje. Tento rok pribudne ďalších 8 automobilov na celkovo 34 vozidiel.

V porovnaní s bežnými kamiónmi je uhlíková stopa tých s CNG pohonom o štvrtinu nižšia. V českom Krnove, kde stojí jeden z výrobných závodov spoločnosti, Kofola prevádzkuje aj vlastnú CNG čerpaciu stanicu, ktorú otvorila aj pre verejnosť.

Zdroj: Kofola

Najnovšie video